Saltar navegación

2.3. Lucho quere camiñar

Lucho aprende a orientarse

Xela sabe que ao seu robot lle encanta toda a información do Universo, pero sobre todo a do noso planeta, a Terra.

A Lucho gustaríalle poder moverse e ir onde lle apeteza. Para iso precisa saber que son os planos e os mapas, e como funcionan para poder orientarse e chegar a distintos lugares.

Axúdasnos a que Lucho aprenda un pouco máis?

Plano dunha aula con mesas, ventás, porta, encerado, armario e cortiza.
 

Comeza por traballar as escalas. Sabes que nun mapa do tamaño dun caderno non te caben nin os continentes, nin España, nin Galicia, nin sequera a túa aula.

É por iso que tes que traballar en proporción e usar un tamaño equivalente ao real, pero máis pequeno.

Así, cando un debuxo ou mapa ten unha escala de 1:500, significa que 1 cm dese plano representa 500 cm na realidade ou, o que é o mesmo, 5 metros.

Metendo esta información na memoria de Lucho foi quen de facer o plano da aula de Xela cunha escala de 1:100. Isto significa que 1 centímetro no seu caderno, equivale a 100 centímetros na realidade, é dicir, 1 metro. 

Preme na imaxe e observa ben o plano da aula de Xela:

  • De que cor é o encerado dixital?
  • Que son os rectángulos verdes?
  • Cantas portas ten a aula? E ventás?
  • Se a mesa da profe mide dous centímetros no caderno, canto mide na realidade?

Lectura facilitada

Xela sabe que a Lucho lle encanta saber do Universo e da Terra.

Para que Lucho se mova, ten que saber que son os planos mapas. Axudaremos a Lucho a aprender un pouco máis.

Primeiro traballaremos as escalas. Isto é, traballar nun tamaño máis reducido unha imaxe que non poderíamos representar a tamaño real.

Por exemplo, é imposible debuxar Galicia a tamaño real nun caderno, por iso facemos un traballo en proporción.

Proporción é usar un tamaño equivalente ao real, pero máis pequeno.

Dicimos que un mapa ten unha escala de 1:500 cando 1 centímetro do noso plano representa 500 centímetros na realidade: 500 centímetros é igual que 5 metros.

Ao meter esta información na memoria de Lucho el puido facer un plano da aula de Xela.

A escala que Lucho empregou foi 1:100.

A escala 1:100 significa que 1 centímetro do seu caderno, equivale a 100 centímetros na realidade: 100 centímetros é igual a un metro.

É a vosa quenda!

Traballaredes en grupos de tres persoas.

Trasladaredes a o voso caderno de traballo, un plano da vosa aula ou de calquera outra dependencia do centro, como fixo Lucho.

Usaredes a escala 1:100. É dicir, un centímetro no papel será un metro da realidade.

Materiais necesarios: folla cuadriculada, cinta métrica, lapis, goma, regra, cores e rotuladores.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)