3.4. O datchball

 

Ocultar

Glosario

Glosario

Botar

Pictograma botar a pelota

Definición:

Acción de enviar a pelota contra o chan para que rebote.

Exemplo:

O xogador realiza a acción de botar para avanzar coa pelota.

Esquivar

Pictograma esquivar

Definición:

Evitar, con habilidade, ser tocado por unha das pelotas co obxectivo de non ser eliminado.

Exemplo:

O outro equipo non me eliminou porque conseguín esquivar todos os lanzamentos.

Lanzamento

Pictograma lanzar a pelota

Definición:

Acción e efecto de lanzar un balón ou unha pelota nunha modalidade deportiva.

Exemplo:

O lanzamento da pelota impactou no xeonllo da súa compañeira.

Recepción

Pictograma recepcionar

Definición:

Acción de recibir o balón coas mans.

Exemplo:

Fixo unha gran recepción, pois o balón viña moi rápido.

O datchball

Ocultar

Infografía para coñecer máis o datchball

Recordade que nos deportes hai dous compoñentes moi importantes que habitualmente se confunden: a técnica e a táctica.

Queres saber máis sobre estes conceptos? Fai clic en cada un deles e aprende o seu significado para levalos á práctica nas nosas sesións.

Lectura facilitada

Pechar (Lectura facilitada)

Nos deportes confúndese a técnica e a táctica.

Fai clic no botón de técnica e táctica.

Aprende sobre estes conceptos.

Aspectos técnicos

Ocultar

A técnica pódese definir como a execución motriz dun xesto deportivo. Que quere dicir isto?

Son aqueles movementos ou partes do movemento que permiten realizar accións de ataque e defensa en base a unha determinada intención de xogo, e cunha calidade de execución máis ou menos boa. Hai unha gran variedade de xestos dependendo do deporte que practiquedes. Agora vamos coñecer os aspectos técnicos dun deporte alternativo: o datchball.

Lectura facilitada

Pechar (Lectura facilitada)

A técnica é a execución motriz dun xesto deportivo.

Son aqueles movementos que permiten realizar accións de ataque e defensa.

Hai gran variedade de xestos dependendo do deporte que practiquedes.

Agora vamos coñecer os aspectos técnicos do datchball.

O pase

O pase

O pase consiste en trasladar o balón cara outro compañeiro ou compañeira que se encontra en estático ou en desprazamento. No datchball realízase cunha ou dúas mans entre os integrantes dun equipo, co obxectivo de enganar ao rival para que sexa máis fácil eliminalo a través dun lanzamento.

En datchball podemos diferenciar diferentes tipos de pase.

Pase directo

Xogadora realizando un pase directo

Acción que consiste en enviar o balón entre dous xogadores/as do mesmo equipo que se atopen a pouca distancia sen que impacte contra nada.

Pase con bote

Acción que consiste en enviar o balón entre dous xogadores do mesmo equipo intentando que rebote no chan antes de ser recibido polo receptor ou receptora.

Pase raso

Xogadroa realizando un pase raso

Acción que consiste en enviar o balón entre dous xogadores/as do mesmo equipo estando moitas veces a pelota en contacto co chan.

Os lanzamentos

Os lanzamentos

O lanzamento en datchball ten como obxectivo a eliminación dos xogadores e xogadoras rivais.

Tendo en conta a normativa deste deporte, están permitidos os seguintes tipos de lanzamentos:

Lanzamento directo

Xogadora realizando un lanzamento directo

Acción que consiste en lanzar o balón a un/ha xogador/a rival co obxectivo de que impacte nel ou nela sen que existan interferencias previas.

O rival podería decidir se esquivar o lanzamento ou intentar recepcionar a pelota.

Lanzamento con bote

Xogadora realizando un lanzamento con bote

Acción que consiste en lanzar o balón contra o chan co obxectivo de que, ao rebotar, impacte contra un xogador ou xogadora rival.

O rival podería decidir se esquivar o lanzamento ou intentar recepcionar a pelota.

Lanzamento raso

Xogadora realizando un lanzamento raso

Acción que consiste en enviar o balón contra un xogador rival impactando varias veces cotra o chan.

O rival podería decidir se esquivar o lanzamento ou intentar recepcionar a pelota.

A recepción

A recepción

A recepción en datchball é unha habilidade que consiste en recibir o balón ou pelota para a cal, o xogador ao que vai dirixida a pelota, adopta unha posición apropiada.

As recepcións máis habituais neste deporte son as seguintes:

Directa

Xogadora realizando unha recepción directa

Acción que consiste en atrapar o balón procedente dun lanzamento do rival sen que se produzan interferencias na traxectoria.

Isto tamén se coñece no datchball como "facer un aire", o que implica poder salvar ao/á integrante do equipo que leva máis tempo eliminado.

Indirecta

Xogadora realizando unha recepción indirecta

Acción que consiste en atrapar o balón procedente dun lanzamento do rival despois dun bote, dun impacto contra a parede ou dun contacto con outro xogador ou xogadora.

Aspectos tácticos

Ocultar

Todo deporte ten a súa táctica e, nun deporte colectivo, podemos definir a táctica como a elección correcta do xesto axeitado para unha situación de xogo concreta.

As situacións de xogo que nos podemos atopar son en ataque ou en defensa.

A continuación, poderedes coñecer a táctica en ataque e defensa que empregamos habitualmente xogando ao datchball.

Que fago en ataque?

Que fago en ataque?

Eliminar rivais

Estratexia ofensiva que é o obxectivo do xogo.

Como podedes eliminar rivais?

Xogadora realizando un lanzamento directo

Empregando lanzamentos.

Neste exemplo podedes ver como se emprega un lanzamento directo para darlle a unha rival. Ao impactar o balón no seu corpo e tocar o chan quedaría eliminada.

Aire para eliminar xogadores

Cunha recepción directa, chamada "aire". O/a xogador/a que lanzou quedaría eliminada porque o seu/súa rival recepcionou a pelota facendo un "aire".

(Recordade que o "aire" supón salvar ao integrante do equipo que leva máis tempo eliminado).

Roubar balóns

Xogadoraes intentando roubar balóns

Acción que ten por obxectivo alcanzar algún balón do equipo contrario sen tocar, con ningunha parte do corpo, a liña central divisoria nin o campo rival.

Kamikaze

Situación especial de ataque pola que un xogador ou xogadora salta ao campo contrario, disparándolle a un/ha opoñente co obxectivo de eliminalo/a. O lanzamento tense que realizar antes de tocar o campo rival para que sexa válido. O rival será eliminado se o balón impacta nel e toca o chan.

Un kamikaze sempre supón a eliminación da persoa que o realiza xa que invade o campo contrario.

Que fago en defensa?

Que fago en defensa?

Esquivar

Esquivar rivais

Evitar con habilidade ser tocado por unha das pelotas co obxectivo de non ser eliminado/a.

Aire

Xogadora realizando un aire

Situación defensiva que consiste en atrapar o balón tras un lanzamento directo sen que caia ao chan.

Implica poder salvar ao/á intregante do equipo que leva máis tempo eliminado.

Escudo

Escudo

Situación defensiva, empregando a pelota como protección, pola que se pode chegar a eliminar a un/ha opoñente se chegas a impactar nel/a e a pelota toca o chan.

Tamén pode supoñer a eliminación dun/ha integrante do mesmo equipo se, ao empregar o escudo, a pelota impacta contra el e cae ao chan.

Morte súbita

Situación na que queda un só xogador ou xogadora de cada equipo.

A persoa integrante de cada equipo que non resultara eliminada, situarase na liña vermella do seu campo co balón ao carón do seus pés.

A persoa encargada da arbitraxe situarase no centro do campo e dará a sinal de "morte súbita".

Tras oa sinal, dispoñen de 10 segundos e dunha soa oportunidade para intentar eliminar ao/á opoñente.

Situacións a ter en conta:

- Se un deles fai aire gañará a partida.

- Se ambos disparan e non lle dan ao rival, a partida será nula.

- Se un xogador ou xogadora toca central ou a liña vermella quedará eliminado/a, gañando a persoa rival.

- Se un xogador ou xogadroa opta por un kamikaze e alcanza ao rival, quedarán empatados/as xa que ambos serían eliminados/as.

Experimentando coa pelota

Ocultar

Poñede en práctica todos os coñecementos vistos sobre o dtachball nas sesións motrices de Educación Física.

Realizaredes diferentes xogos e tarefas co voso mestre ou mestra.

Pensade que para crear o voso evento deberedes ter un certo dominio práctico dos xestos técnicos e tácticos.

A xogar!