Saltar navegación

Descubre. O perfil en redes sociais

Perfil para redes

A rede que vai empregar o concello de Vilardebit é unha rede de recente creación pero con todo é a que ten máis éxito no concello segundo as estatísticas que teñen no departamento de difusión. O teu equipo quizais non a coñece pero é a maioritaria en Vilardebit. Chámase Bule-bule.

A rede bule-bule permite crear mensaxes tanto na web como mediante a súa propia aplicación mediante un deseño adaptado. Comparte algunhas características que quizais coñeces doutras redes. Imos repasar algunhas por se xa tés idea e as coñeces.

O perfil en redes

A nosa identidade tamén se vai construíndo coa nosa actividade nas redes sociais; a información que consultamos e, sobre todo, que publicamos sobre nós vai configurando quen somos nós, as nosas experiencias, ideas, emocións. Calculamos que nos países con acceso a internet o 75% é usuario activo dalgunha rede social.

As identidades dixitais permiten entrar nunha conversación directa, continua e inmediata cos valores e prioridades da información difundida nos medios. Non só espazos neutros, teñen as súas propias normas, convencións, gustos e prácticas. E o tempo que pasamos deseñando o noso perfil, manténdoo actualizado, compartindo imaxes ou vídeos, comentando e engadindo información forma parte do nosa experiencia e da forma de relacionarnos.

A identidade dixital permite imaxinarnos con outros rasgos e características, producir unha personalidade ficticia pero ao mesmo tempo a nosa creatividade está limitada polo ámbito cibernético onde se producen e polas propias restricións da tecnoloxía coa que xestionamos as nosas redes. A capacidade para editar contidos e capturar a reacción inmediatamente promoven a creatividade, a dimensión lúdica e social desa identidade.

As principais características desa identidade poden ser descritas como:

- prosocial: facilitan e xestionan os procesos de interacción entre as persoas.
- valiosa: permite prácticas que non serían posibles fora do mundo virtual.
- composta: formada por varios elementos tanto reais como procedentes de ámbitos creativos, imaxinativos non necesariamente coherentes entre si.
- dinámica: evoluciona constantemente e incorpora novos elementos.
- rexistrada: a información publicada acostuma a ser recuperable normalmente a partir dunha organización cronolóxica e polo tanto pode ser recuperada en calquera momento e mesmo é difícil de borrar xa que está distribuída e compartida con outras persoas.

Imaxe que ilustre a estrutura dun perfil en redes

A identidade dixital coa súa énfase na conexión e no intercambio comunicativo é unha identidade moi dependente da rede de contactos que validan o noso perfil, cunha fronteira entre o íntimo, o privado e o público máis difusa e na procura dun recoñecemento constante por parte de audiencias as veces extensas e onde o contacto que facilita a propia rede virtual é fundamental.

A facilidade de acceso e a súa dispoñibilidade en múltiples dispositivos sincronizados facilitan un estado de conexión continua e ubicua. Esta conexión continua coa rede de contactos pode xerar dependencia e presentar riscos como a angustia pola posibilidade de ser rexeitados, medo a manifestar posicións fora do consenso dun grupo, obsesión polo número de seguidores, simplificacións das contradicións e vulnerabilidades naturais, ou a sensación de estar perdendo acontecementos importantes se se permanece desconectado da conversación da rede.

A construción e aceptación de identidades virtuais complexas, con debilidades e diferencias son necesarias para unha identidade persoal virtual sa. Con todo, non esquezas que debes ter coidado coa información que estás a compartir.

Que é un metadato?

Probablemente no voso equipo xa sabedes que as denominadas intelixencias artificiais razoan distinto dunha intelixencia humana. Un dos aspectos onde esta diferencia se observa máis claramente é no emocional como xa vimos nunha sección anterior. As intelixencias artificias non experimentan emocións. Pero que non as experimenten non significa que non poidan procesar información de tipo emocional.

Pero, que é un metadato?

Co termo metadato facemos referencia á información estandarizada que describe un contido electrónico e está asociada a el. Ese contido pode ser un vídeo, unha mensaxe, unha imaxe, un texto, etc.

A idea intuitiva é que os metadatos son datos sobre datos, é dicir, información sobre a información que contén un documento. Así, os metadatos permiten o tratamento rápido e automático e informan con independencia do contido propio do documento dixital datos dalgunha das súas características coa finalidade de garantir a súa dispoñibilidade, acceso, conservación ou operatividade con outros sistemas. Nun inicio, os metadatos eran empregados no mundo das bibliotecas, dos arquivos e da documentación e as solucións no mundo dixital están inspiradas polas súas estratexias.

Unha forma de presentar os metadatos nun documento dixital son as etiquetas en linguaxe html (normalmente nas súas versións 4.01 e 5) que aparecen no código do documento. A seu esquema de presentación sería así <META name="o nome estandarizado do metadato" content="Indica o dato concreto"> por exemplo: <META name="author" content="Indica a autoría do documento"> ou <META name="description" content="Indica a descripción da páxina">. Existen diferentes estándares de metadatos pero un dos máis empregados é o coñecido como Dublin Core pola cidade estadunidense (no estado de Ohio) que en 1995 acolleu a primeira reunión de especialistas en metadatos e web.

A existencia de metadatos, a información que almacenan e o seu tipo pode ser pouco transparente para as persoas que len un texto, intercambian unha mensaxe ou toman unha fotografía. Os metadatos son un elemento básico para a publicidade, a creación de perfiles e a personalización de mensaxes cun obxectivo comercial, político ou para un atacante informático. O seu coñecemento e xestión é relevante para manter a nosa privacidade xa que poden recoller unha localización, o tipo de software e hardware que empregamos, as redes sociais nas que iniciamos sesión, a nosa dirección IP, o noso proveedor de internet, a data de creación dun contido, etc.

O seu uso está protexido polas leis e deben tratarse con coidado e prudencia para non revelar información privada, protexida ou non desexada.

Define a misión xeral da superheroína

Duración:
1 sesión
Agrupamento:
Grupo de traballo (3-5)

A superheroína vai traballar para o Concello na difusión de que é un metadato, a súa importancia na vida dixital e como protexerse.  Podes investigar máis o tema se vos parece interesante.

A iniciativa do concello de Vilardebit é que a misión do perfil da supeheroína que tedes que crear traballe sobre a información que poñemos a disposición na rede, especialmente a través de metadatos. Podes definir a misión da vosa superheroina sobre un aspecto concreto (os metadaos nas mensaxes nas redes sociais, os metedatos nas imaxes, etc.) o se preferides traballar sobre outro tema relacionado.

A misión ídela ter que decidir entre todo o equipo e apuntala nunha descrición breve para que a podades ter dispoñible ao longo deste servizo.