Saltar navegación

Descubre. A reclamación

Que é unha reclamación?

A reclamación é un tipo de texto de uso habitual. Por exemplo, estamos facendo reclamación cando escribimos que o pavillón onde practicamos algún deporte necesita reparacións urxentes ou cando mercamos un dispositivo electrónico e deixamos por escrito que non funcione axeitadamente para pedir outro modelo.

As reclamacións están relacionados cos tipos de texto do ámbito administrativo. Lembra que os textos os podemos clasificar tanto pola súa modalidade como polo ámbito de uso; neste caso clasificamos as reclamacións polo lugar de aparición.

As reclamacións, como outros tipos de texto, deben cumprir unha serie de convencións, estratexias de escritura e requirimentos.

Imos coñecer algunhas características máis porque neste servizo imos necesitar coñecer ben as reclamacións para axudar aos cidadáns de Vilardebit a facelas mellor.

Como é unha reclamación?

Ao ser un tipo de texto influído polo seu uso na sociedade, a reclamación é un texto que conta cunhas características determinadas:

- Empregamos unha linguaxe formal: o rexistro axeitado mantén a obxectividade, coida a disposición da información, mantén un to neutro e obxectivo e evita expresións coloquiais.

- Dividimos a información necesaria en distintos apartados e sigue frecuentemente modelos establecidos.

- Organizamos a información: eliminamos os datos superfluos e ordenamos visualmente o texto.

Que información debe ter?

Para entender que información debe figurar, temos que ser conscientes de que a reclamación ten varios elementos importantes: a identificación da persoa que emite a reclamación, a descrición dos feitos e a petición realizada. Por tanto, nunha reclamación debe quedar claro:

-Importancia de de calquera solicitude dun cidadán sexa atendida
- Contidos mínimos que deben ser asegurados

- Nome de que inicia ou representante; como notificar
- Motivos
- Lugar e data
- Firma
- Órgano ao que se dirixe

Como debe estar redactada?

Para redactar correctamente debes:

- Utilizar o estilo directo
- Evitar ambigüidades léxicas e sintácticas
- Reducir a presenza de tecnicismos, abreviaturas ou fórmulas agás os casos necesarios
- Evitar a subordinación e o parágrafo longo

- Empregar correctamente os signos de puntuación
- Uso coherente e moderado da escrita en maiúsculas

Exemplo de folla de reclamación
Modelo de folla de reclamación
Instituto Galego do Consumo e da Competencia. Modelo de folla da reclamación

Para que unha reclamación realice o seu obxectivo hai que prestar atención a:

1.  A información que conteña: está toda?
2. A expresión é correcta: hai incorreccións ou usos indebidos?
3. A petición está ben definida: que se solicita?

Actividade de comprobación

Le o parágrafo seguinte e escriba as palabras que faltan.

A reclamación é un tipo de texto que pertence polo seu ámbito de uso aos textos .

Habilitar JavaScript

Ideas clave

Lectura facilitada

As reclamacións son un tipo de textos de uso público y relacionado con actos administrativos. Expresan descontento e solicitan unha solución.

Un exemplo pode ser: unha reclamación por unha mala reparación nun taller mecánico nunha oficina de consumo.

Que consellos son interesantes?

- Aclarar qué é a persoa que fai a reclamación (nome completo, enderozo de notificación)
- Expoñer os motivos para a reclamación
- Indicar a  petición que se vai facer e a quen.
- Informar do lugar e a data na que se presenta.
- Destinatario do documento.

Ao escribir, debes ter en conta:

- Diferenciar apartados: encabezamento, seccións (motivos, solicitude), datos necesarios.
- Empregar unha linguaxe formal, coidada, repartindo a información correctamente e, de estar dispoñible, seguindo un un modelo.

Con respecto ao estilo de lingua, procura que sexa obxectivo, claro e con parágrafos sinxelos e coherentes.