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Do mesmo xeito que as palabras se combinan seguindo unhas regras para poder producir unha mensaxe, a imaxe tamén posúe unha sintaxe. Donis A. Dondis no seu libro xa clásico La sintaxis de la imagen publicado en 1973 analiza os principios básicos da sintaxe visual que veñen a ser as regras básicas da composición gráfica.
El proceso de composición es el paso más importante en la resolución del problema visual. Los resultados de las decisiones compositivas marcan el propósito y el significado de la declaración visual y tienen fuertes implicaciones sobre lo que recibe el espectador. En esta etapa vital del proceso creativo, es donde el comunicador visual ejerce el control más fuerte sobre su trabajo y donde tiene la mayor oportunidad para expresar el estado de ánimo total que se quiere transmita la obra. Pero el modo visual no prescribe sistemas estructurales absolutos. ¿Cómo podemos controlar nuestros complejos medios visuales con cierta certidumbre de que al final habrá un significado compartido? En el lenguaje, la sintaxis significa la disposición ordenada de palabras en una forma y una ordenación apropiadas. Se definen unas reglas y lo único que hemos de hacer es aprenderlas y usarlas inteligentemente. Pero en el contexto de la alfabetidad visual, sintaxis sólo puede significar la disposición ordenada de partes y sigue en pie el problema de cómo abordar el proceso de composición con inteligencia y saber cómo afectarán las decisiones compositivas al resultado final. No existen reglas absolutas sino cierto grado de comprensión de lo que ocurrirá en términos de significado si disponemos las partes de determinadas maneras para obtener una organización y una orquestación de los medios visuales. Muchos criterios para la comprensión del significado de la forma visual, del potencial sintáctico de la estructura en la alfabetización visual, surgen de investigar el proceso de la percepción humana .
Donis A. Dondis. La sintaxis de la imagen. Ed. Gustavo Gil
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Equilibrio/Tensión
O equilibrio é un factor importante xa que o ser humano artella a súa relación coa contorna en termos de horizontalidade e verticalidade.
A tendencia perceptiva a estabilizar o que vemos fai que creemos un eixe vertical imaxinario cun referente secundario horizontal. Este eixe visual tamén denominado eixe sentido é unha relación entre eixes que é a que crea as bases estruturais do equilibrio da composición.
O equilibrio provoca sensación de regularidade, sinxeleza, orde e relaxación e a súa ausencia connota estrés e complexidade. Esta falta de equilibrio ou inestabilidade denomínase tensión. Como apunta Dondis este concepto non é negativo, o seu uso só vai depender do propósito que se queira acadar.
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Atracción / Agrupamento
Lembramos que, segundo a psicoloxía da Gestalt, tendemos a agrupar os elementos que presenta semellenza, xa sexa pola cor, forma, textura, tamaño, etc.
Positivo / Negativo
O elemento positivo é o que capta máis a atención, sendo o negativo máis secundario. As formas con máis luz se están sobre fondo escuro parecen máis anchas; pola contra, as escuras se están sobre un fondo branco parece que se contraen. Nunha imaxe en branco e negro adoitamos a ver a cor negra como positiva ou ocupada e a branca como negativa ou baleira.
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Nivelación / Aguzamento
Nivelación e aguzamiento (leveling e sharpening) son o oposto ao equilibrio e a estabilidade. Se pasamos dunha situación de harmonía, de falta de tensión (nivelación) a unha que focalice a atención e que xere atención prodúcese o aguzamento. Un exemplo fácil pode ser colocar un punto no centro dun rectángulo (nivelación) ou situalo excéntrico (aguzamento).