4.1. Resumo de contidos en lingua galega
Resumo de contidos en lingua galega
Bloque de comunicación oral
A publicidade é unha forma de comunicación baseada na divulgación de anuncios (maioritariamente de carácter comercial), co obxectivo de atraer posibles compradores, espectadores, usuarios, etc.
-
Obxectivo fundamental é convencer o receptor mediante recursos como:
-
Chamar a atención do receptor.
-
Espertar o seu interese (motivar).
-
Crearlle desexo e, consecuentemente, influír sobre a súa conduta.
-
Conducilo á acción (compra do produto).
-
Elementos que interveñen na comunicación:
-
Emisor: quen elabora e transmite a información.
-
Receptor: quen recibe e interpreta esa información.
-
Canle: medio físico polo que se transmite a mensaxe.
-
Código: é un sistema estruturado de signos mediante o cal se constrúe a mensaxe.
-
Contexto: o conxunto de factores lingüísticos e extralingüísticos necesarios para comprender axeitadamente.
-
Funcións e finalidade da publicidade
-
Informativa (orientar o consumidor),
-
Económica (é un dos piares da sociedade de consumo)
-
Financiadora (facilita e permite a subsistencia dos medios de comunicación e de moitas actividades deportivas, artísticas, sociais...).
Bloque de comunicación escrita
Estilo e características da linguaxe nos medios de comunicación: as catro regras da linguaxe xornalística son:
-
Claridade.
-
Brevidade.
-
Obxectividade.
-
Orde lóxica na oración: suxeito + verbo + complementos.
As características da linguaxe xornalística son moi definidas no uso das clases de palabras:
-
Emprego de substantivos concretos e precisos.
-
Emprego de adxectivos valorativos denota subxectivismo por parte do redactor.
-
Recoméndase que os verbos vaian en voz activa e en modo indicativo. Prefírense os tempos en presente para dar sensación de actualidade.
-
Tendencia ao clixé, isto é, á utilización de frases feitas e lugares comúns, que fan máis familiar o estilo para os posibles lectores.
-
As características da sintaxe na linguaxe xornalística:
-
Frases curtas.
-
Poucos nexos.
-
Parágrafos curtos.
Bloque de coñecemento da lingua
Regras de acentuación en galego
-
Palabras agudas (cando a sílaba tónica é a última). Levan acento gráfico ou til cando son polisílabas (máis dunha sílaba) e rematan en vogal, en vogal + n ou en vogal + s.
-
Non levan acento gráfico cando son monosílabasnin cando acaban en ditongo decrecente (seguido ou non de n ou s): amei, amou, seguiu...
-
Graves (cando a sílaba tónica é a penúltima). Levan acento gráfico cando rematan en consoante distinta de –n ou –s.
-
Esdrúxulas: cando a sílaba tónica é a antepenúltima. Levan sempre acento gráfico.
-
Hiatos:acentúanseas vogais i, u tónicas cando van inmediatamente antes ou despois dunha vogal átona: acentúo, aínda, baúl, caída, egoísmo.
-
O til diacrítico. Utilízase o til diacrítico para diferenciar na escrita dúas palabras homógrafas (que se escriben igual pero que teñen distinto significado ou función).
Bloque de educación literaria: Introdución á literatura
A lírica galego-portuguesa desenvolveuse na Idade Media, fundamentalmente entre os séculos XII e XIV, en galego-portugués. Foi cultivada tamén por poetas doutros lugares da Península Ibérica (como Afonso X o Sabio, autor das Cantigas de Santa María, tamén en galego-portugués).
Dous dos seus xéneros principais, as cantigas de amor e as cantigas de escarnio, teñen a súa orixe na literatura dos trobadores provenzais.
-
Xéneros principais:
-
Cantigas de amigo.
-
Cantigas de amor.
-
Cantigas de escarnio e maldicir.
-
Os cancioneiros: Cancioneiro de Ajuda (c.1280), Cancioneiro Colocci-Brancuti (tamén coñecido como Cancionero da Biblioteca Nacional) e o Cancioneiro da Biblioteca Vaticana.
-
O monumento máis importante da lírica relixiosa en galego-portugués son as Cantigas de Santa María, de Afonso X el Sabio.
-
Autores máis importantes: Airas Nunes (s. XIII), Bernal de Bonaval (s. XIII), Mendinho (s. XIII-XIV), Martín Codax (s. XIII-XIV), Don Denís.
Obra colocada bajo licencia Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License