4.1 Contidos en lingua galega
Bloque de comunicación oral: a comunicación televisiva e radiofónica
-
A radio é o medio de comunicación baseado na palabra oral, acompañada de música, efectos sonoros e silencios.
-
Persegue informar, entreter e persuadir.
-
Os programas radiofónicos poden ser informativos (noticias), formativos (críticas, faladoiros, debates) e recreativos.
-
A televisión é o medio de comunicación baseado en elementos visuais e auditivos. A televisión utilízase, ao igual que a radio, cunha tripla finalidade: informar, persuadir e distraer.
-
Estes obxectivos acádanse mediante programas de tres clases: informativos (telexornal, documentais...), formativos (debates, entrevistas...) e recreativos (películas, concursos, series...).
Bloque de comunicación escrita
-
Os medios de comunicación dan a coñecer as noticias que se producen cada día e transmítenas a un gran número de persoas. Os principias medios de comunicación son: internet, a prensa, a televisión, a radio, o cine…
-
Os medios de comunicación escritos son os periódicos, as revistas, os periódicos dixitais, o teletexto.
Bloque de coñecemento da lingua
-
Revisión de aspectos básicos da ortografía: a puntuación.
-
O punto: indica unha pausa no discurso. Hai tres clases de puntos:
-
Punto e seguido: sinala que unha oración terminou e que continúa outra seguindo o mesmo tema.
-
Punto e aparte: indica o final dun parágrafo no que se inclúen varias oracións co mesmo tema.
-
Punto e final: marca o final dun texto
-
-
A coma: sinala unha pausa máis breve que a do punto.
-
O punto e coma: indica unha pausa intermedia entre o punto e a coma.
-
Os dous puntos.
-
Os puntos suspensivos.
-
A interrogación, a exclamación e as comiñas.
-
As parénteses, a raia e o guión.
-
-
Propomos a realización de exercicios que teñen que ver cos signos de puntuación e coas clases de palabras: demostrativos, posesivos, indefinidos, numerais e substantivos colectivos, adverbios e locucións adverbiais; conectadores copulativos, disxuntivos, adversativos e ilativos.
Bloque de lingua e sociedade: funcións sociais da lingua
-
Funcións básicas das linguas:
-
Función de identidade: refírese á articulación do pensamento do individuo.
-
Función familiar: permite a relación entre os individuos dunha familia.
-
Función laboral: posibilita a comunicación no mundo do traballo.
-
Función local: favorece os contactos entre persoas dom esmo contorno, como amigos, compañeiros, etc.
-
Función institucional: propicia a comunicación entre o cidadán e os diferentes estamentos políticos, administrativos,etc.
-
Función cultural: serve como medio para expresa re recibir os saberes das ciencias, das arte se da cultura en xeral.
-
-
As linguas no mundo: situación actual.
-
Linguas hexemónicas: as que gozan dun prestixio social, determinado pola existencia dun poder político-económico que as potencia.
-
Linguas minorizadas: aquelas que, sendo historicamente propias dun pobo, están sometidas a condicións sociais tales que ven restrinxidas as súas funcións.
-
Linguas minoritarias: Son as que posúen un escaso número de falantes.
-
-
O conflito lingüístico: bilingüismo e diglosia.
-
Bilingüismo: designa a capacidade que ten unha persoa para se expresar máis ou menos con igual destreza en dúas linguas.
-
Diglosia: prodúcese cando existe un desigual reparto de usos entre variantes dunha mesma lingua ou entre linguas diferentes.
-
-
Traballamos a argumentación seguindo unha serie de pasos:
-
Presentar as ideas cunha orde lóxica.
-
Partir de premisas fiables, evidentes, que non necesiten xustificación.
-
Apoiarse en argumentos ou datos racionais e veraces.
-
Prever as posibles obxeccións aos argumentos que se apuntan.
-
Bloque de educación literaria
-
Traballamos con textos literarios de diferentes xéneros.
-
Lemos fragmentos de obras enmarcadas dentro dos principais xéneros literarios.
Obra colocada bajo licencia Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License