Saltar navegación

5. Reto

O que aprendiches!

Xa chegaches ao final. Neste tempo repasaches conceptos que xa viras en primaria, descubriches cousas novas e aprendiches sobre o mundo que te rodea. Fai memoria.

Repasaches as descricións (de animais, de persoas, de lugares...) e tamén as regras básicas de acentuación. Descubriches as conexións entre linguas a través das familias lingüísticas.

Viches como o galego e o portugués tiveron un pasado común que nos leva a ter no portugués unha lingua irmá. Ademais repasando o abecedario e o sistema vocálico e consonántico chegaches a ver como hai moitas linguas que empregan outros sistemas de escritura e descubriches elementos comúns co portugués. E falando de portugués, aprendiches como naceu o concepto de lusofonía. Tamén viches como a organización e as características dos textos son diferentes segundo o obxectivo principal que persigan. Iso fixo que repararas especialmente nos textos expositivos. E por último, co obradoiro de poesía de "Cambiamos o mundo" aprendiches coa práctica as diferentes características do xénero lírico.

Mapa conceptual do REA

Lectura facilitada

Si, chegamos ao final desta viaxe de aprendizaxe!

Que montón de cousas descubrimos e repasamos!

Fai ilusión ver todo o que aprendemos xuntos.

Empezamos falando das descricións, aprendendo a pintar con palabras animais, persoas e lugares.

Despois puxémonos serios coas regras de acentuación.

Foi moi interesante descubrir como as linguas están conectadas a través das familias lingüísticas, coma se fosen grandes árbores con moitas ramas.

E ver a relación tan especial entre o galego e o portugués, dúas linguas irmás que comparten un pasado común.

Tamén nos fixamos en como as linguas usan diferentes abecedarios e sistemas de escritura, e mesmo atopamos algunhas semellanzas entre o galego e o portugués neses sons das letras.

E que viaxe aprender sobre a Lusofonía, esa comunidade de países que comparten unha lingua e unha historia!

Despois aprendemos que non todos os textos son iguais e detivémonos especialmente nos textos expositivos, que nos explican cousas dun xeito claro e ordenado.

E para rematar, metémonos de cheo no mundo da poesía co obradoiro "Cambiamos o mundo", onde puidemos xogar coas palabras, os sentimentos e a imaxinación para crear os nosos propios versos.

Compartimos traballo

Para que o resto da comunidade educativa poida ver todo o que traballaches e o resultado que obtiveches, vas facer tres cousas:

1.ª Fala co teu profe para que poidades expoñer os vosos poemarios na biblioteca e organizade un recital despois de seleccionardes aqueles poemas que máis vos gustou facer ao longo do obradoiro de poesía para demostrar que se pode cambiar o mundo coas palabras.

2.ª Organiza co teu grupo unha campaña para que o teu podcast sexa escoitado. Podes elaborar un pequeno anuncio cun audio para poñer na radio (se a hai), unha imaxe que resuma o podcast para incluílo na web da biblio ou un cartel para poñer no taboleiro da clase. Lembra poñer o día e hora en que se vai emitir.

3.ª Chegado o día, queda co teu grupo para escoitar o voso podcast e os do resto de persoas coas que compartides retos.

Lectura facilitada

1.ª Exposición de poemarios e recital poético.

2.ª Campaña de promoción do podcast.

3.ª Escoita do podcast.

Ben feito!

Viches os diferentes poemarios expostos? Pois agora deberedes escoller cal vos parece máis orixinal e mellor presentado. Tedes que poñer os motivos da escolla no caderno
Xa escoitaches os podcast do resto dos grupos. Agora, xunto coas persoas que integraron o teu grupo analizádeos e escollede o que, para vós, foi o mellor podcast. 
Tede en conta o obxectivo do traballo: ser capaz de achegar información sobre un país lusófono (cultura, historia, gastronomía...)

Tamén tedes que comprobar que conteña todo o que se especifica na Fase 4 que debe conter o podcast final. Podes empregar a lista de cotexo que aparece alí para axudarvos.

E por suposto, revisade que a linguaxe empregada sexa correcta e que a lingua non conteña erros ortográficos.

Ao rematar esa reflexión entre todo o grupo e cando teñades o voso traballo "gañador", recollede toda a información no caderno.

Lectura facilitada

Xa vistes os poemarios que fixestes. Agora, en grupo, tedes que escoller cal vos parece máis novo e mellor feito. Escribide no caderno por que o escolledes.

Tamén escoitastes os podcasts dos outros grupos. Xuntádevos e falade sobre eles. Escollede o podcast que vos pareceu mellor.

Para escoller o mellor podcast, pensade nestas cousas:

Falaba ben sobre o país lusófono?

Aprendestes cousas sobre a súa cultura, historia, comida...?

Tiña todo o que pedimos?

Mirade a lista da Fase 4.

Ten música, efectos de son, entrevistas...?

Falaban ben? Entendíase ben o que dicían? Non había erros na lingua?

Escribiron ben? Se había algo escrito no podcast, non tiña faltas de ortografía?

Cando decidades cal é o mellor podcast para o voso grupo, escribide no caderno por que o escolledes.

Ao final, cando teñades escollido o poemario e o podcast "gañador", escribide toda a información no voso caderno.

  • O título do poemario que máis vos gustou e por que o escolledes.
  • O título do podcast que máis vos gustou e por que o escolledes (lembrade o país, o que pedimos e se a lingua era correcta).

Así aprenderemos a ver o bo traballo dos demais e a pensar por que algo nos gusta máis que outra cousa. A pensar e a escoller!

Chegamos a meta!

Na fase 1 "A radio" liches ao que te ías enfrontar. Viches cal era o reto e tamén o que acadarías ao rematar o reto. Refrescando a memoria isto era o que puña.

E que obteño disto?

Ao rematares os retos serás quen de:

  • Expresarte oralmente.
  • Buscar, analizar e recompilar información.
  • Crear un guión escrito.
  • Diferenciar os tipos de descricións.
  • Describir empregando os diferentes recursos da lingua.
  • Coñecer as familias lingüísticas e as diferentes grafías.
  • Empregar os recursos da lírica e recoñecelos en textos alleos.
  • Escribir os teus propios textos líricos.

Recuperaches de pasados cursos conceptos como a acentuación, a descrición e o xénero literario. Descubriches os países lusófonos cos que compartimos moito. Aprendiches que hai diferentes alfabetos e palabras en portugués moi semellantes ás nosas. E, sobre todo, conseguiches organizar o traballo individual e en equipo para conseguir un fin común. 

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)