L’enfant intelligent [ɑ̃]
Articulación
Versión nasalizada de [a] (vocal aberta posterior non redondeada).
- O seu grao de apertura é aberto, o que significa que a lingua se sitúa o máis lonxe posible do padal.
- O seu punto de articulación é posterior, o que significa que a lingua tira cara atrás para articular o son.
- É non redondeada, o que significa que os beizos non forman un círculo para articulala.
Colócase a lingua en posición retrasada, os beizos redondeados e separados e expúlsase o ar polas fosas nasais e pola boca. O “n” que segue non se pronuncia.
Son e grafías máis comúns
- "an", "am": pantalon [pɑ̃talɔ̃], sandales [sɑ̃dal], manteau [mɑ̃to], planche [plɑ̃ːʃ], randonnée [ʁɑ̃dɔne], blanc [blɑ̃], champ [ʃɑ̃].
- "en", "em": centre [sɑ̃ːtʁ], ventre [vɑ̃ːtʁ], médicaments [medikamɑ̃], vent [vɑ̃], empire [ɑ̃piːʁ].
Pares opostos
[ã] / /Ē/: Colócanse os beizos como para formar un /E/ pero bótase o ar polo nariz e pola boca.
- Temps / teint
- Franc / frein
- Centre / cintre
- Sans / sein
- Vent / vin
- Banc / bain
- Plan / plein
- Marrant / marin
- Lent / lin
[ã] / [ɔ̃]: É tamén un son nasal. Colócanse os beizos como para facer un [o] pero faise sair o ar polo nariz e pola boca.
- Tant / ton
- Franc / front
- Sans / son
- Banc / bon
- Quand / con
Audición / Repetición
Exercicios de avaliación
Atoparedes exercicios adicionais na páxina do arquifonema /A/.
a. Identificación e discriminación do son.
- Indicade se escoitades [ã] ou /Ē/:
- Fin
- Grand
- Éléphant
- Lundi
- Agent
- Dessin
- Enfant
- Blanc
- Centre
- Indicade se escoitades [ã] ou [ɔ̃]:
- Bon
- Enfant
- Son
- Quand
- Cochon
- Amant
- Avion
- Champs
- Indicade se escoitades [ã], [ɔ̃] ou /Ē/:
- An
- Entreprise
- Pain
- Quand
- Plein
- Concours
- Matin
- Dans
b. Identificación grafía e son.
- Completade coa grafía que corresponda:
- Ch _ bre
- Marr _ t
- _ fant
- C _ tre
- T _ ps
- Bl _ c
- Cami _
- V _ tre
- Subliñade a grafía correspondente ó son [ã]:
- Enfant
- Rencontre
- Devant
- Instant
- Argentin
- Enfin
- Important
- Maintenant
- Dansant
- Dictée:
- L’enfant entre dans sa tante.
- La chambre blanche est très grande.
- Ma grand mère a des pantoufles et des gants blancs.
- Mon panda mange des croissants.
Anterior: Les quatre pattes /A/ ([a], [ɑ]) Seguinte: Le parfum du pain /Ē/ ([ɛ̃], [œ̃])