Gardaremos todo o recollido na nosa cápsula do tempo.
Rúbrica
Definición:
Ferramenta de avaliación que permite valorar o traballo propio e o alleo.
Exemplo:
A nosa mestra emprega unha rúbrica para valorar os nosos traballos escritos.
Un paso máis cerca
Agora que xa comprendiches a importancia da cultura, chega o momento de transmitir toda a información a futuras xeracións.
Como sabes, a cultura é un elemento fundamental para a sociedade, por iso mesmo, debes loitar, xunto cos teus compañeiros e compañeiras, pola súa perdura.
Como xa che adiantamos en puntos anteriores, para lograr esa perdura, elaborarás, en colaboración coa túa clase, unha cápsula do tempo.
Lectura facilitada
Xa sei que a cultura é importante.
Agora vou contarlles a outros o que aprendín.
A cultura é para todos, e vou axudar a que siga viva.
Farei unha "cápsula do tempo" cos meus amigos.
Meteremos as vidas dos personaxes e algo noso de cultura.
Así aprenderei a escribir biografías e a facer poemas.
¿Empezamos xa?
Audio
Deixar voar a imaxinación
Con cantos folgos contas para afrontar esta fase?
Non te preocupes!
Cada artista é único. Seguindo todos os pasos, elaborarás unha obra marabillosa que, sen lugar a dúbidas, formará parte da cultura da túa clase!
Ánimo, non queda nada!
Os futuros retos
Chegou o momento de facer o traballo final coas ideas e información que fostes recollendo.
Antes de dicir que está rematado, é moi importante revisalo todo con coidado, evitando así erros.
Deberás, xunto co teu grupo, comprobar:
Ortografía: que as palabras estean ben escritas, sen faltas.
Estrutura do texto: que o texto estea ben organizado, con títulos, apartados e ordenado.
Claridade das explicacións: que se entenda ben o que queremos contar e que non quede ningunha dúbida.
Deseño e presentación: que as cores, os debuxos, as imaxes e os títulos estean ben colocados e sexan bonitos e agradables á vista.
Neste apartado tes as diferentes opcións a elaborar.
Ánimo! Vai saír xenial!
Opción 1
OPCIÓN 1: CREAR UNHA CARTOLINA ONDE SE RECOLLAN NOVAS IMPORTANTES SOBRE UN PERSOEIRO CULTURA GALEGA.
PASO 1: INVESTIGAR.
En grupo, buscade novas actuais ou interesantes que teñan que ver cun persoeiro da cultura galega. Pode ser sobre a súa música, literatura, deportes que realice.
Podedes buscar en xornais, revistas, páxinas web ou preguntar na casa.
PASO 2: SELECCIONAR AS NOTICIAS.
Escollede as 3 ou 4 noticias que vos parezan máis importantes ou curiosas para compartir coa clase.
Pensade que a información debe ser clara e que os compañeiros e compañeiras as poidan entender facilmente.
PASO 3: PREPARAR O MATERIAL.
Recortade os artigos ou imaxes que teñades en papel.
Se queredes, escribide algún texto a man para explicar mellor algunha nova ou para poñer un título bonito.
Tamén podedes facer debuxos que axuden a entender a noticia.
PASO 4: MONTAR A CARTOLINA.
Opción 2
OPCIÓN 2: A NOSA CARTOLINA DIXITAL SOBRE UN PERSOEIRO DA CULTURA GALEGA
PASO 1: INVESTIGAR.
En grupo, buscade novas ou curiosidades sobre un persoeiro da cultura galega.
Podedes usar os materiais que temos no cole, páxinas web ou preguntar na casa.
PASO 2: SELECCIONAR AS NOTICIAS.
Escollede entre 3 e 4 novidades que vos parezan interesantes e que queirades compartir. Pensade que deben ser claras e fáciles de entender para os vosos compañeiros.
PASO 3: PREPARAR OS TEXTOS.
Escribide un texto curto para cada nova, explicando con palabras vosas o que conta esa noticia.
Intentade que sexa fácil de ler e que non sexa moi longo.
PASO 4: MONTAR A CARTOLINA DIXITAL.
Na plataforma dixital (pode ser un documento colaborativo, unha presentación ou unha ferramenta web que use o profesor/a), organizade as vosas noticias.
Engadide textos, imaxes que atopedes ou debuxos que fagades, e poñede títulos atractivos para cada nova.
Podedes usar cores e tipos de letra diferentes para que quede máis vistoso.
Opción 3
OPCIÓN 3: A NOSA CREACIÓN SONORA SOBRE A CULTURA GALEGA
PASO 1: ESCOLLER O TEMA.
En grupo, decidide se queredes facer unha composición musical (unha canción, rap ou regueifa) ou unha biografía oral dun persoeiro galego que vos guste ou vos pareza importante.
Se escolledes a biografía, podedes escoller persoas como Emilia Pardo Bazán, Fina Casalderrey, Javier Gómez Noya, Ana Peleteiro, entre outros.
PASO 2: INVESTIGAR E PREPARAR O CONTIDO.
Se facedes unha biografía, investigade os datos máis importantes sobre a vida e a obra desa persoa. Apuntade datas, feitos, profesión, logros, e calquera dato curioso.
Se facedes unha composición musical, decidide sobre que queredes falar (por exemplo, a vida dun deportista galego, unha festa tradicional, ou unha mensaxe sobre Galicia). Podedes escribir letras con rima e ritmo.
Fixádevos no vocabulario: tedes que utilizar un galego correcto e claro.
PASO 3: ESCRIBIR O TEXTO OU A LETRA.
No caso da biografía, redactade un texto curto (1-2 minutos aproximadamente lendo en voz alta) cunha linguaxe sinxela pero completa.
No caso da composición musical, escribide a letra da canción ou rap, con versos que teñan ritmo e rima.
Lede en voz alta e corrixide o texto para que soe ben.
PASO 4: ENSAIAR A LECTURA OU O CANTO.
Practicade en grupo lendo ou cantando o texto varias veces. Coidade a pronunciación clara, o ritmo (se é musical) e a entoación para facer o texto máis atractivo.
Se facedes música, podedes acompañar cun instrumento, unha base instrumental ou con palmas e percusión corporal.
PASO 5: GRAVACIÓN DE AUDIO.
Usade un móbil, tableta ou gravadora para facer a gravación.
Procurade un lugar tranquilo para que se escoite ben a vosa voz.
Cada membro do grupo pode participar na gravación (podedes dividirvos as partes).
Facede probas para que o son saia claro e sen ruídos.
PASO 6: ESCOITAR E REVISAR.
Escoitade a gravación con atención.
Comentade entre todos se se entende ben, se soa ben e se hai cousas que mellorar.
Se é necesario, facede unha nova gravación mellorada.
PASO 7: GARDAR O FICHEIRO MP3.
Gardade o ficheiro de audio en formato mp3 (ou outro que admita a aula virtual).
Preparade un pequeno título para o arquivo, que indique o tema (exemplo: "Rap_JavierGomezNoya.mp3" ou "Biografia_EmiliaPardoBazan.mp3").
PASO 8: PRESENTAR O TRABALLO.
Na aula, cada grupo escoitará a súa gravación.
Explicade o proceso de creación e que aprenderades facendo esta actividade.