Saltar navegación

3.2. O deporte

Os deportes

Pictograma de deporte

O deporte é toda aquela actividade física que involucra unha serie de regras ou normas a cumprir dentro dun espazo ou área determinada (campo de xogo, pista, cancha...) moitas veces asociado á competitividade deportiva, algo que no instituto non nos interesa. Ao voso reto debedes darlle un enfoque lúdico, de diversión.

Os deportes pódense clasificar de diversas formas, pero algunhas categorías comúns poderían ser:

De equipo

Algúns exemplos:

  • Fútbol.
  • Baloncesto.
  • Voleibol.
  • Balonmán.

De raqueta

Algúns exemplos:

  • Tenis.
  • Tenis de mesa.
  • Bádminton.

Acuáticos

Algúns exemplos:

  • Natación.
  • Surf.
  • Remo.

De montaña

Algúns exemplos:

  • Escalada.
  • Sendeirismo.
  • Trail.

Outra categoría moi importante de deportes, moi utilizada polos mestres e mestras de Educación Física, son os deportes alternativos.

Nesta fase coñeceredes e practicaredes 4 deportes alternativos, co obxectivo de inspirarvos para que creedes os vosos propios deportes.

Lectura facilitada

O deporte é toda aquela actividade física que involucra unha serie de regras a cumprir dentro dun espazo (campo de xogo, pista, cancha...).

Moitas veces asóciase o deporte á competitividade, algo que no instituto non nos interesa.

Ao voso reto debedes darlle un enfoque lúdico, de diversión.

Os deportes pódense clasificar de diversas formas:

  • De equipo, como o baloncesto.
  • De raqueta, como o bádminton,
  • Acuáticos, como o surf.
  • De montaña, como a escalada.

Outra categoría moi importante de deportes son os deportes alternativos.

Nesta fase coñeceredes e practicaredes 4 deportes alternativos.

O obxectivo é inspirarvos para que creedes os vosos propios deportes.

Os deportes alternativos

Os deportes alternativos no ámbito escolar caracterízanse polo seu enfoque inclusivo, lúdico e educativo, diferenciándose dos deportes tradicionais en varios aspectos clave:

Características principais dos deportes alternativos:

  • Novidade e motivación: ao ser menos coñecidos, estes deportes espertan a curiosidade e o interese dos e das estudantes, fomentando unha participación activa e entusiasta.
  • Inclusión e equidade: deseñados para ser accesibles a todos o alumnado, independentemente do seu xénero, habilidades físicas ou nivel de destreza, promovendo a igualdade e a participación de todas as persoas.
  • Enfoque lúdico e cooperativo: priorizar a diversión e a colaboración sobre a competencia, fomentando valores como o traballo en equipo, a solidariedade e o respecto mutuo.
  • Adaptabilidade: as regras, materiais e espazos de xogo son flexibles e poden axustarse segundo as necesidades do grupo, facilitando a súa implementación en diversas contornas escolares.
  • Desenvolvemento integral do alumnado: contribúen ao desenvolvemento de habilidades motrices, cognitivas e sociais, ofrecendo experiencias significativas que enriquecen a aprendizaxe e o benestar emocional do estudantado.

Lectura facilitada

Os deportes alternativos no ámbito escolar caracterízanse polo seu enfoque:

  • Inclusivo.
  • Lúdico.
  • Educativo.

Diferenciándose dos deportes tradicionais en varios aspectos clave:

Características principais dos deportes alternativos:

  • Novidade e motivación: ao ser menos coñecidos, estes deportes espertan curiosidade e interese.
  • Inclusión e equidade: deseñados para ser accesibles a todo o alumnado.
  • Enfoque lúdico e cooperativo: priorizar a diversión e a colaboración sobre a competencia.
  • Adaptabilidade: as regras, materiais e espazos de xogo son flexibles e poden axustarse segundo as necesidades do grupo.
  • Desenvolvemento integral do alumnado: contribúen ao desenvolvemento de habilidades motrices, cognitivas e sociais.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)