Saltar navegación

Lectura e análise de contos

O inicio da secuencia debe ser a  familiarización do alumnado, ao longo de diferentes sesións, con textos literarios (contos) de calidade. Iso implica unha presentación clara das personaxes, localización no espazo e no tempo, estrutura ben definida, conectores axeitados, léxico culto, et.

As lecturas serán unha combinación de lectura por parte da persoa docente, exercendo de modelo de persoa lectora competente, e lectura libre por parte do alumnado.
Dos textos empregados para esas lecturas seleccionaremos catro contos, que poden ter diferente procedencia (biblioteca, achegas persoais,...), para iniciar a súa análise.

ACTIVIDADE: Lectura e análise de contos

gran grupoEn gran grupo realizar unha táboa de dobre entrada con oito columnas para, nos contos seleccionados, reflexionar e recoller os seguintes aspectos: datos relevantes da portada, título, personaxe principal, descrición física e psicolóxica desa personaxe, outras personaxes, desenlace e outras propostas de título.

Columnas da táboa:

  • Datos de portada (autor, ilustrador, editorial,...)
  • Título
  • Personaxe principal
  • Descrición física
  • Descrición psicolóxica
  • Outras personaxes
  • Situación inicial estable
  • Desenlace
  • Título alternativo

Exemplificación da análise con alumnado de 2º de EP

Táboa de análise de contos
Teresa Neira e Pablo Nimo. Táboa de análise de contos (CC BY-SA)

Exemplificación da análise con alumnado de EI





Modelo para a análise dos contos

analise contos

libreofficeglEn gran grupo analizar os contos lidos e cubrir o modelo proposto, tendo en conta que é posible á súa adaptación previa por parte do docente co software LibreOffice Writer. Como alternativa pódese elaborar un mural cunha táboa onde se van recollendo os datos.