Escritura final, maquetación e publicación
ACTIVIDADE: Escritura final e maquetación do texto individual
Escritura final
Na escritura final o alumnado aplicará todas as estratexias aprendidas ao longo da secuencia e incorporará as melloras derivadas da revisión realizada por un compañeiro e a persoa docente.
Será a elección do docente que o texto final sexa manuscrito ou escrito nun procesador de textos dixital (ex. LibreOffice Writer). Para isto propoñemos reflexionar sobre os seguintes elementos:
- A dificultade de lexibilidade, independientemente da súa calidade, que presentan os textos graficados polo alumnado fronte a aqueles escritos nun procesador.
- As dificultades caligráficas dalgúns nenos eclipsan a calidade textual do seu produto. Procesalo nun ordenador permite percibir a evolución en aspectos tales como a estrutura, definición das personaxes, tempo e espazo, et; elementos que facilmente quedan desfigurados por unha presentación ilexible.
- O procesador de texto elimina algunhas dificultades referidas ao sistema de escritura, como a caligrafía, pero evidencia outras como a separación de palabras.
Insistimos nos postulados de Daniel Cassany para evidenciar o número elevado de actividades que se desenvolven nas aulas, por parte do alumnado, e que levan como requisito imposto eliminar a presenza de erros nas súas producións,
Los errores son inevitables y no son necesariamente perniciosos para el aprendizaje. Al contrario, es una parte normal del proceso de desarrollo de competencia (el alumno infiere la regla –la comprueba – se equivoca- la reformula…) y, por esto, no es tan importante ni imprescindible corregirlos.
Daniel Cassany
A edición dos textos individuais será menos elaborada que a do conto colectivo. Contará con:
- Portada, onde figure a persoa autora e ilustradora
- Texto
- Ilustración
- Contraportada
Maquetación
Existen múltiples formas de maquetar o texto escrito polo alumnado. Aínda que para segundo de primaria recomendamos que o alumnado realice unha maquetación manual (analóxica), tamén é posible facela dixitalmente con aplicacións como Scribus (podes consultar este exemplo (pdf - 1.46 MB) ou os seguintes manuais: manual 1, manual 2.)
O proceso para a maquetación analóxica que propoñemos será o seguinte:
- Corrixir e pasar a limpo, graficado ou en procesodor de textos, o borrador 1.
Propoñemos graficalo / imprimilo en diferentes follas de papel formato A5, para facilitar a posterior integración coas ilustracións. - Elaborar o soporte. As imaxes que se ofrecen son con un modelo tipo caderno (ver instrucións para a súa elaboración).
- Integrar as ilustracións e o texto
- Inserir os elementos de portada e contraportada.
Amosamos a continuación dous exemplos do resultado da secuencia para reflexionar sobre lexibilidade, independientemente da súa calidade.
Exemplo de conto graficado a man
Clica enriba para ampliar a imaxe
Exemplo de conto graficado con procesador de textos
Clica enriba para ampliar a imaxe
Publicación
- Compartir o produto final (contos individuais) a través da biblioteca de aula.
- O alumnado escribirá unha breve reseña do seu conto para publicar no blog de aula.
(Será a persoa docente a encargada de fotografar e publicar no blog de aula os contos individuais).
Avaliación
|
CRITERIOS |
3 |
2 |
1 |
PUNTUACIÓN |
|
Título |
Título coherente en extensión e contido co tema |
Título con pouca relación co tema ou con demasiada extensión. |
O título non ten relación co tema e é demasiado extenso. |
|
|
Signos de puntuación |
Utiliza polo menos cinco conectores propios dos textos narrativos |
Utiliza entre tres e catro conectores propios dos textos narrativos |
Utiliza menos de tres conectores propios dos textos narrativos |
|
|
Ortografía |
A escritura das palabras é correcta |
Presenta algún erro ortográfico |
Presenta multitude erros ortográficos, algúns asociados á separación de palabras |
|
|
Uso social |
Valora a lingua escrita como medio de comunicación e de expresión creativa. Presenta os textos seguindo as normas básicas de presentación establecidas: disposición no papel, limpeza e calidade caligráfica. |
Valora de xeito limitado a lingua escrita como medio de comunicación e expresión e presta pouca atención ás normas de presentación establecidas. |
Non valora a lingua escrita como medio de comunicación nin atende ás normas básicas de presentación establecidas. |
|
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0