O menú control acolle os bloques propios das estruturas condicionais e repetitivas. Tamén temos outros bloques, como os de fixar inicio, agardar, agardar ata, deter, crear clon de, cando comece como clon e borrar este clon.
Podemos consultar os menús destes bloques, ou tipo de bloques, e o que contén cada un premendo no apartado correspondente.
Estruturas condicionais
Nun programa con condicionais determinamos o fluxo de datos en función do cumprimento ou non dunha determinada requisito (condición). A condición cumprirase (verdadeiro) ou non (falso).
Os condicionais cos que traballamos en Scratch son o SE … ENTÓN … (If … then …); e o SE … ENTÓN … SENÓN … (If … then … else …).
![Direction Pizarra cun debuxo de dúas frechas en dúas direcións que parten dun suceso denominado "your way". A frecha da dereita pon "one way" e a da esquerda pon "another way".](direction-2314636_640.jpg)
- » Condicional simple: SE ... ENTÓN ... (If ... then ...)
-
Bloque Scratch Se..entón... (CC BY-SA) . Ao cumprirse a condición, (verdadeira), execútase o bloque ou a secuencia que rodea o bloque condicional. Se non se cumpre (falso), continúa o programa.
- » Condicional dobre: SE ... ENTÓN ... SENÓN ... (If ... then ... else ...)
-
Bloque Scratch Se..entón...senón... (CC BY-SA) . Agora, ao cumprirse a condición, (verdadeira), execútase o bloque ou a secuencia que rodea o bloque condicional, debaixo de se … entón. Se non se cumpre (falso), execútase o bloque ou secuencia que rodea o condicional, debaixo de senón.
- » Condicional múltiple
-
Para conseguir un condicional múltiple aniñamos varios condicionais dobres en cascada como amosa o vídeo.
Estruturas repetitivas
Nas estruturas repetitivas ou iteractivas existe un bucle que obriga a repetir unha acción ou unha secuencia. A repetición realízase un número determinado de veces, sempre ou ata que se cumpra unha determinada condición que estipulamos.
![Reload Logotipo co nome "reload" e na O unhas frechas cíclicas.](Reload-Logo.png)
- » Repetir
-
Bloque repetir de Scratch (CC BY-SA) . O bloque coa instrución repetir executará unha e outra vez a secuencia de accións que incluímos nel ata chegar ao número de veces que especificamos.
- » Para sempre
-
Bloque para sempre (CC BY-SA) . O bloque coa instrución para sempre reproduce indefinidamente a secuencia que contén.
- » Repetir ata
-
Bloque repetir ata que (CC BY-SA) . Repetir ata que establece unha condición que de cumprirse realizaríase o bucle de repetición