Saltar navegación

4.8.- Bloques de control

O menú control acolle os bloques propios das estruturas condicionais e repetitivas. Tamén temos outros bloques, como os de fixar inicio, agardar, agardar ata, deter, crear clon de, cando comece como clon e borrar este clon.

Podemos consultar os menús destes bloques, ou tipo de bloques, e o que contén cada un premendo no apartado correspondente.

Estruturas condicionais

Nun programa con condicionais determinamos o fluxo de datos en función do cumprimento ou non dunha determinada requisito (condición). A condición cumprirase (verdadeiro) ou non (falso).

Os condicionais cos que traballamos en Scratch son o SE … ENTÓN … (If … then …); e o SE … ENTÓN … SENÓN … (If … then … else …).

Pizarra cun debuxo de dúas frechas en dúas direcións que parten dun suceso denominado "your way". A frecha da dereita pon "one way" e a da esquerda pon "another way".
Geralt en Pixabay. Direction (CC0)
Condicional simple: SE ... ENTÓN ... (If ... then ...)
Imaxe do bloque Se Entón de Scratch
Manuel Torres Búa a partir de ScratchBloque Scratch Se..entón... (CC BY-SA)

Ao cumprirse a condición, (verdadeira), execútase o bloque ou a secuencia que rodea o bloque condicional. Se non se cumpre (falso), continúa o programa.

Condicional dobre: SE ... ENTÓN ... SENÓN ... (If ... then ... else ...)
Imaxe do bloque de Scratch Se...Entón...Senón...
Manuel Torres Búa a partir de ScratchBloque Scratch Se..entón...senón... (CC BY-SA)

Agora, ao cumprirse a condición, (verdadeira), execútase o bloque ou a secuencia que rodea o bloque condicional, debaixo de se … entón. Se non se cumpre (falso), execútase o bloque ou secuencia que rodea o condicional, debaixo de senón. 

Condicional múltiple

Para conseguir un condicional múltiple aniñamos varios condicionais dobres en cascada como amosa o vídeo. 

Estruturas repetitivas

Nas estruturas repetitivas ou iteractivas existe un bucle que obriga a repetir unha acción ou unha secuencia. A repetición realízase un número determinado de veces, sempre ou ata que se cumpra unha determinada condición que estipulamos.

Logotipo co nome "reload" e na O unhas frechas cíclicas.
Anilreload529 en Wikimedia Commons. Reload (CC BY-SA)
Repetir
Imaxe do bloque de Scratch "Repetir"
Manuel Tores Búa a partir de Scratch. Bloque repetir de Scratch (CC BY-SA)

O bloque coa instrución repetir executará unha e outra vez a secuencia de accións que incluímos nel ata chegar ao número de veces que especificamos.

Para sempre
Imaxe do bloque de Scratch "Para sempre".
Manuel Torres Búa a partir de Scratch. Bloque para sempre (CC BY-SA)

O bloque coa instrución para sempre reproduce indefinidamente a secuencia que contén.

Repetir ata
Imaxe do bloque "Repetir ata que" de Scratch
Manuel Torres Búa a partir de Scratch. Bloque repetir ata que (CC BY-SA)

Repetir ata que establece unha condición que de cumprirse realizaríase o bucle de repetición

Outros elementos de control

O menú control, ademais dos bloques propios das estruturas de control e repetitivas ten outros bloques, como os de fixar inicio, agardar, agardar ata, deter, crear clon de, cando comece como clon e borrar este clon.

Premer a continuación para ver a lista completa.

Botón de acceso aos bloques de control.

Exemplos de condicionais

Algúns vídeos con exemplos sinxelos de condicionais.

Estruturas repetitivas

Algún vídeo con exemplos sinxelos de estruturas repetitivas.