Saltar navegación

1.2. Organizámonos

 

Glosario

Abstracta (arte)

Arte abstracta

Definición:

Estilo de arte que non representa a realidade de xeito obxectivo e suxire un enfoque distinto das cousas. 

Exemplo:

A arte abstracta comezou a inicios do século XX.

Art Déco

Art Déco

Definición:

Estilo artístico con influencia nas artes a partir do 1920. Afectou ás artes decorativas como a arquitectura e ás artes visuais como a pintura.

Exemplo:

A Art Déco deixou obras moi importantes que reflicten as características propias do estilo.

Butai (escenario)

Butai (escenario)

Definición:

É unha palabra en xaponés. Bu significa danza, e tai escenario. É un pequeno teatro de madeira.

Exemplo:

O butai estaba cuberto con teas de cores.

Kamishibai

Kamishibai

Definición:

É unha palabra en xaponés que significa “ẗeatro de papel”. Xeito de contar contos na cultura xaponesa.

Exemplo:

Os nenos e nenas acoden a ver como lle contan un conto nun kamishibai cada sábado.

Modernismo

Imaxe de unha obra que semella ao modernismo

Definición:

Corrente artística e cultural que achegaba novas ideas e aspectos innovadores en torno aos séculos XIX e XX.

Exemplo:

Algunhas obras que pertencen ao modernismo foron moi coñecidas.

Scratch

Programación por bloques

Definición:

É unha ferramenta que utiliza a linguaxe de programación por bloques coa que se pode realizar distintas accións como crear xogos, mesturar sons ou animacións entre outras.

Exemplo:

Aprenderon a crear un xogo sen dificultade porque Scratch utiliza unha linguaxe sinxela.

Stop motion

Stop motion

Definición:

Palabra en inglés coa se coñece o proceso de creación de animacións fotografando obxectos, con pequenos cambios de posición, que ao montalas semella que están en movemento.

Exemplo:

Para realizar a montaxe de stop motion utilicei unha aplicación informática.

Storyboard

Unha imaxe de un guión gŕafico (storyboard)

Definición:

É unha representación gráfica das ideas principais das escenas dun vídeo.

Exemplo:

Antes de elaborar o filme creouse un storyboard para elaborar paso a paso as distintas escenas .

Os pasos que seguiremos

Muller con cámara de cinema antiga

Para a elaboración do reto final, chegado o momento, será necesario que escollades unha técnica de animación de entre as seguintes:

Opcion 1

-Stop Motion que consiste en sacar moitas fotos dun obxecto ou personaxe mentres se move pouco a pouco. Cando xuntamos todas as fotos e as reproducimos rápido, parece que o obxecto se move só, coma nunha película máxica.

Opción 2

-Kamishibai que é unha forma de contar historias que vén do Xapón e significa "teatro de papel". Trátase dunha maneira especial de narrar contos usando debuxos grandes, que se van cambiando dentro dun pequeno teatro de madeira chamado butai.

Opción 3

-Animación dixital que permite crear debuxos que se moven, como os que vemos nas películas animadas ou nos videoxogos. Antes, os debuxos facíanse en papel un a un, pero agora usamos ordenadores para facelos de forma máis rápida e precisa. Empregaremos Scratch, que é unha ferramenta moi sinxela e divertida para crear animacións e pequenos xogos sen necesidade de saber programar con códigos difíciles. 

Os seguintes pasos serven para planificar a historia:

  • Primeiro crearemos un guión con diálogos e descricións e despois a historia quedará plasmada nun storyboard.
  • Unha vez listo o guión e o storyboard, é hora de crear os elementos visuais que darán vida á nosa curta.
  • Dependendo da técnica escollida (kamishibaistop motion ou Scratch), necesitaremos debuxar, modelar ou programar os personaxes e decorados

En todo o proceso, teremos en conta aspectos relacionados con distintos estilos artísticos e técnicas que se traballarán, sen esquecer, que o noso reto servirá para visibilizar e pór en valor ás mulleres na historia da arte.

Que vos parecen as propostas?

Valorade en grupo cal vos parece máis interesante.

Lectura facilitada

Pasos para facer a nosa historia.

1. Escribir a historia: faremos un guión con diálogos e descricións do que pasa.

2. Debuxar a historia: pasaremos o guión a debuxos nun storyboard.

3. Crear as imaxes: faremos os debuxos ou figuras que se verán na nosa película. 

Dependendo da técnica (kamishibai, stop motion ou Scratch), debuxaremos, faremos figuras con plastilina ou programaremos no ordenador.

A nosa película axudará a que a xente coñeza o traballo das mulleres na historia da arte.

Que vos parecen estas ideas?

Falade en grupo e elixide a que máis vos guste.

Cando rematemos o reto

Monicaco co cerebro visible e un signos de exclamación sobre a cabeza

1. Coñeceremos conceptos básicos da arte e do cine.

2. Teremos empregado distintas técnicas de cine e deseño, como o uso de distintos materiais e os pasos para elaborar unha curtametraxe de animación.

3. Coñeceremos o papel relevante das mulleres na historia da música.

4. Seremos conscientes da importancia dos fondos e os elementos para crear unha curta de animación

5. Coñeceremos os oficios relacionados co mundo do cine.

6. Valoraremos a importancia da historia da arte aprendendo sobre a vida de Georgia O'Keeffe e os distintos estilos cos que ela traballou, como o Art-déco, o Modernismo e a Arte Abstracta.

Lectura facilitada

Que vamos a aprender? 

- Descubrir cosas novas sobre arte e o cine.

- Usar técnicas de cine, debuxo e pintura.

- Traballar con distintos materiais e pasos para elaborar unha curtametraxe de animación.

- Aprender sobre mulleres importante na historia da música.

- Entender que os fondos e as cousas que se ven na película son importantes

- Coñecer os diferentes traballos no cine.

- Saber por que a historia da arte é importante.

- Coñecer os estilos de arte que usaba a artista Georgia O'Keeffe (Art Déco, modernismo e Arte abstracta).

Diario de aprendizaxe

Imaxe do diario de aprendizaxe no proxecto cREAgal. Amosa un lapis e un caderno co logotipo do proxecto na tapaNa primeira fase deste reto convén reflexionar sobre o que ides aprender e para que vos servirá, e para iso utilizaremos o diario de aprendizaxe.

En ocasións o voso traballo será individual en outras ocasións en grupo.

Prestade moita atención ao que facedes, axudaravos a entender mellor todo e finalmente superar o reto proposto.

Si necesitades axuda sabedes que contades co apoio do profesorado.

Lectura facilitada

Esta é a primeira fase deste reto.

Agora reflexiona sobre o que aprendes e para que.

Utilizade o diario de aprendizaxe.

Lembra que o traballo é individual e en grupo.

Atende ao que fas e entende como chegar ao reto proposto.

Si necesitades axuda sabes que contas co apoio do profesorado.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)