2.2.1 Experimento aleatorio
Na nosa vida diaria atopámonos moitas veces con acontecementos dos que non podemos predicir se ocorrerán ou non. Dependen do azar.
Intentaremos predicir o resultado destes experimentos: lazar un dado, xogar á bonoloto, lanzar unha moeda ao aire e medir a lonxitude dunha circunferencia da que coñecemos o raio.
-
-
Experimento aleatorio
É aquel en que non se pode predicir o resultado antes de realizalo.
-
Para estudarmos o azar e as súas propiedades, realizaremos experimentos aleatorios e analizaremos diferentes situacións. Tomemos como exemplo o lanzamento dun dado. Os posibles resultados do lanzamento dun dado serian:
Todos estes resultados forman o espazo mostral:
![]()
Todos os subconxuntos do espazo mostral chámanse sucesos. Algún deles son:
A =
B =
C =
Diremos, xa que logo, que experimento aleatorio é aquel que depende do azar.
-
-
Espazo mostral
Son todos os posibles resultados dun experimento aleatorio.
-
-
-
Sucesos aleatorios
Son subconxuntos extraídos do espazo mostral. Deseguido expóñense diferentes tipos de sucesos.
-
-
-
Suceso elemental
Cada un dos resultados posibles dun experimento.
-
-
-
Suceso composto
Cada suceso formado por dous ou máis elementos do espazo mostral.
-
-
-
Suceso seguro
O suceso que sempre se verifica.
-
-
-
Suceso imposible
O que non se realiza nunca.
-
-
-
Suceso contrario
Se C é un suceso, chamaremos , suceso contrario, ao que se verifica cando non se verifica C.
-
Actividade resolta
Vexamos na práctica os conceptos que aparecen aquí. Temos un experimento aleatorio que consiste en lanzar ao aire dúas moedas; anotamos o resultado.
-
Solución
-
O espazo mostral E = { cc, cx, xc, xx}
-
Sucesos elementais serán A ={ cc} B = {cx} C = {xc} D = {xx}
-
Suceso composto, por exemplo F = { cc, xc}
-
Suceso seguro será o suceso E, xa que se verifica sempre un dos posibles resultados cando facemos un lanzamento de dúas moedas.
-
Suceso imposible será G = {ccc}, xa que só temos dúas moedas, nunca poden saír tres caras.
-
Se queremos buscar un suceso contrario teremos que partir dun certo suceso,
-
Se A = { cc} = { xc, cx, xx}
-
Se F = {cc, xc} = { cx, xx}
-
S10. Xire a agulla da ruleta e observa onde para:
Cal é o espazo mostral en casa caso? Escriba os sucesos elementais e un suceso composto. Dea un exemplo de suceso seguro para cada caso. Dea un exemplo de suceso imposible para cada caso.
S11. Lanzamos un par de dados sobre a mesa. Anote o espazo mostral e os seguintes sucesos:
-
Suceso A: obter unha parella de números iguais.
-
Suceso B: obter oito puntos na tirada.
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 3.0


