Saltar navegación

2.1.1 Cálculo con calculadora

Trataremos cunha serie de exercicios o manexo básico dunha calculadora. Veremos as teclas máis habituais e, cos exemplos, comprobaremos os resultados.

Acender, borrar e apagar

Habitualmente, a tecla ON acende a calculadora e a tecla AC borra todo, mesmo cando esta se atopa bloqueada, e dános unha mensaxe de –E–. A tecla C borra só o último rexistro, cando nos equivocamos ao introducir un número. Se o erro é a operación que queremos facer, abonda con premer deseguido na tecla correcta, e xa queda desactivada a anterior. Para apagar, utilizaremos a tecla OFF, aínda que ás veces algunhas calculadoras se apagan logo duns minutos.

Se queremos facer 2 + 5 – 3, pero nos equivocamos e introducimos un 7, en lugar do 3, podemos premer a tecla C, e introducir de novo o 3, sen perdermos os demais datos. Comprobe a operación coa súa calculadora.

Fíxese no seguinte exemplo:

5 x 12 + [equivócome, non é + senón –] 45 + 10 – [non é – senón + ) 33 =

Comprobe que a solución é 58

Tecla MODE

Serve para cambiar o modo de traballar, xa que as calculadoras, aínda que nó non o usemos, teñen modos de traballo para:

  • O mundo da estatística.

  • A canle angular:

    • DEG: graos sexaxesimais.

    • RAD: radiáns.

    • GRA: graos centesimais.

  • A canle que elixe o numero de díxitos que se queren utilizar.

  • A canle da notación científica ou a notación ordinaria.

Este tema é complexo, pero convén saber o básico para comezar.

MODE DEG

Neste primeiro curso usaremos habitualmente o MODE DEG e veremos o xeito de escoller o número de decimais que nos interesa en cada caso.

Premendo a tecla MODE DEG (en moitas calculadoras é MODE 4) teremos o modo de traballar cos graos sexaxesimais, que será o habitual.

Para traballarmos con decimais, debemos decidir cantos queremos que se vexan na pantalla, e a calculadora truncará o número, con esa cantidade fixada. Debemos premer na tecla MODE FIX, que habitualmente será MODE 7 e deseguido pór o número de decimais que desexamos:

 

  • Se introducimos esta secuencia:

 Mode70

e agora facemos a operación 3,4 x 3,4 a tecla da coma e a tecla

Punto

daquela o resultado é 12 se decimais, como fixamos.

Utilicemos a tecla

 ac

para borrar e cambiar o número de decimais. Pondo:

 Mode73

veremos na pantalla 0.000, o que significa que o resultado se verá con tres decimais.

Se facemos de novo a operación anterior agora veremos na pantalla 11,560

A nosa calculadora efectúa pola súa conta o redondeo, e presentounos o número cos decimais que lle pedimos.

  • Se queremos pór un numero negativo, premeremos a tecla

mm

logo do número.

Se introducimos

2mm

aparecerá na pantalla –2

  • Para calcular a da raíz cadrada debe utilizar a tecla

.Raíz

  • A memoria da calculadora permítenos gardar información para utilizala máis tarde, pero debemos saber os tipos de memoria que ten:

A tecla

 min

introduce datos da pantalla na memoria.

Se queremos borrar a memoria, debemos premer

.0min

Calquera destas teclas recupera datos almacenados na memoria:

 mrrmrcl

msuma a pantalla aos datos da memoria.

mresta a pantalla aos datos da memoria.

Cando utilicemos unha das memorias aparecerá na pantalla un símbolo que nos indica o seu uso, coa letra correspondente.

Actividade con solución.

A práctica coa calculadora adquírese utilizándoa, pero ao comezo debe procurar comprobar sempre os resultados.

 

    • Efectúe a seguinte operación: 5,698- 18,2 + 27, 35+ 61,3 - 99,85

    • Efectúe a seguinte operación: - 3,65(-1,58+ 13,2 - 7,1) - 8(5× 2,3 - 6)

Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 3.0