Saltar navegación

Reto 2: Diario da conquista: relatos de dous mundos

Que temos que facer?

Planificación

Neste reto terás que traballar en grupos de 3-4 persoas para crear un diario ficticio no que simularedes ser a personaxe que viviu en primeira persoa a conquista de América (unha persoa exploradora, misioneira, indíxena, colona galega…). Terás que crear 5 entradas ( de entre 8 e 10 liñas cada unha), onde poñades en práctica o aprendido (formas de organización política, explotación económica, sistema de encomendas/mita, organización social).

Obxectivos

Obxectivos
  • Reflexionar sobre os diferentes puntos de vista relacionados coa conquista e colonización de América.
  • Empregar os contidos traballados na aula para contextualizar e dar vida a personaxes ficticios e ficticias.
  • Desenvolver a capacidade crítica e a creatividade.

Organización e preparación

O primeiro que debedes facer é xuntarvos en grupos de 3 ou 4 persoas.

Cada grupo debe escoller un ou unha personaxe que vivise na época da conquista de América. Pode ser:

  • Un explorador ou unha exploradora: alguén que chega ás novas terras en busca de riqueza ou aventura.
  • Un misioneiro ou unha misioneira: unha persoa relixiosa que tenta converter ás persoas indíxenas á fe cristiá.
  • Un ou unha indíxena: alguén que vive nesas terras e experimenta a chegada das persoas europeos.
  • Unha persoa colona galega: alguén que emigra desde Galicia a América para buscar unha nova vida.

Para realizar o reto, seguide estes pasos:

1. Planificar o diario

Cada diario terá 5 entradas e cada entrada terá entre 8 e 10 liñas.

Seguide esta estrutura para organizar o que escribiredes:

  • Primeira entrada: Presentade a vosa personaxe. Quen é? De onde vén? Como chegou a América?
  • Segunda entrada: Explicade os vosos primeiros contactos coas novas terras e persoas. Que vos chamou a atención? Como era a sociedade ou a política?
  • Terceira entrada: Contade os problemas ou retos que tivo a vosa personaxe. Houbo explotación económica, conflitos ou enfermidades?
  • Cuarta entrada: Reflexionade sobre os cambios que estades vendo ao voso redor. Como afectan á vosa vida ou á das demais persoas?
  • Quinta entrada: Escribide un final. Como remata a vosa historia? Que pensades sobre o futuro?

2. Reparto do traballo

Repartide as 5 entradas entre as persoas do grupo.

Falade entre vós para que todas as entradas conten a mesma historia e sexan coherentes.

3. Aplicar o aprendido con creatividade

Poñédevos na pel da vosa personaxe. Imaxinade o que sentiría, como falaría e o que podería contar.

Usade o que aprendemos na clase sobre:

  • Organización política (exemplo: imperio azteca ou inca).
  • Explotación económica (encomenda, mita, etc.).
  • Organización social (persoas indíxenas, crioulas, peninsulares...).
  • Cambios relixiosos e culturais.

Como se avalía o reto?

Rúbrica do Reto 2: Diario de conquista (5x3)
 Alto rendementoRendemento medioBaixo rendemento
Contextualización históricaA información das entradas está ben contextualizada e inclúe referencias claras aos contidos traballados na aula. (2)As entradas presentan algunhas referencias históricas, pero son pouco precisas ou incompletas. (1)As entradas non inclúen información histórica relevante ou teñen erros graves. (0)
Creatividade e narrativaAs entradas son orixinais, están ben redactadas e conseguen transmitir as emocións e o punto de vista do ou da personaxe. (2)As entradas son claras pero pouco orixinais ou non logran transmitir emocións. (1)As entradas son pouco elaboradas, con escasa creatividade ou mal redactadas. (0)
Coherencia internaTodas as entradas seguen unha liña narrativa lóxica e a historia é consistente ao longo do diario. (2)A historia ten certa coherencia, pero con algúns erros ou contradicións entre entradas. (1)A historia non é coherente, e as entradas parecen desconectadas entre si. (0)
Participación no grupoTodo o grupo participou de maneira activa e contribuíu ao traballo de forma equilibrada. (2)Houbo certa desigualdade na participación, pero case todo o grupo colaborou. (1)O traballo foi realizado principalmente por unha ou dúas persoas do grupo. (0)
Uso de vocabulario claveO diario inclúe conceptos clave (como encomenda, mita, clases sociais, cambios relixiosos, etc.) de forma adecuada. (2)Úsanse algúns conceptos clave, pero non están completamente integrados no relato. (1)Non se inclúen conceptos clave ou están usados de forma incorrecta. (0)

Elaboración propia. Rúbrica do Reto 2: Diario de conquista (5x3) (CC BY-NC-SA)

  • Actividade
  • Nome
  • Data
  • Puntuación
  • Notas
  • Reiniciar
  • Imprimir
  • Aplicar
  • Nova xanela

Feito con eXeLearning (Nova xanela)