Cada grupo (4-5 persoas) realizará un xuízo no seu propio equipo, onde todos os membros teñen un rol específico e unha postura clara.
Roles dentro de cada grupo:
- Avogado defensor ou avogada defensora: Defende que o descubrimento tivo consecuencias positivas.
- Avogado acusador ou avogada acusadora: Defende que o descubrimento tivo consecuencias negativas.
- Testemuña 1: Representa un ou unha personaxe que defende a postura positiva (ex.: un soldado español ou unha soldada española, un rei ou unha raíña, unha persoa exploradora).
- Testemuña 2: Representa un ou unha personaxe que defende a postura negativa (ex.: unha persoa indíxena, un sacerdote defensor ou unha sacerdotisa defensora dos pobos).
- Xuíz ou xuíza: Escoita a todas as persoas, controla o tempo e decide o veredicto ao final.
Nota: Se hai menos ou máis de 5 estudantes, o profesor ou profesora pode engadir, eliminar ou combinar roles.
Cada grupo realizará o seu propio xuízo seguindo estes pasos:
1. Preparación
Cada grupo traballará de forma autónoma para preparar os seus papeis:
1. Distribución dos roles: Cada estudante elixe ou recibe un rol (avogado ou avogada, testemuña, xuíz ou xuíza).
2. Investigación e preparación:
- Os avogados e as avogadas deben preparar argumentos para defender a súa postura (positiva ou negativa).
- As testemuñas deben crear unha breve intervención explicando quen son, que lles pasou e como se sentiron.
- O xuíz ou a xuíza debe entender como controlar a actividade e preparar preguntas para as testemuñas.
2. Representación do xuízo
Cada grupo fará o seu xuízo internamente:
1. Introdución do xuíz ou da xuíza:
O xuíz ou a xuíza do grupo presenta o caso:
- “Estamos aquí para xulgar o descubrimento de América. O avogado defensor ou a avogada defesora e o avogado acusador ou a avogada acusadora presentarán os seus argumentos. Tamén escoitaremos as testemuñas.”
- O xuíz explica as normas:
- Cada persoa terá 2-3 minutos para falar.
- Non se pode interromper.
2. Intervención dos avogados e das avogadas:
- Avogado defensor ou avogada defensora: explica por que o descubrimento foi positivo.
- Avogado acusador ou avogada acusadora: explica por que foi negativo.
3. Testemuñas:
- A testemuña que defende a postura positiva conta a súa historia.
- A testemuña que defende a postura negativa conta a súa experiencia.
4. Preguntas do xuíz ou da xuíza:
- O xuíz ou a xuíza pode facer preguntas ás testemuñas para aclarar os seus puntos.
5. Conclusión:
- Cada avogado ou avogada ten 1 minuto para facer unha conclusión final.
6. Decisión do xuíz ou da xuíza:
O xuíz ou a xuíza toma unha decisión: foi positivo ou negativo? Explica o motivo da súa decisión en base a probas e argumentos.
Para guiar o seu veredicto pode usar esta rúbrica.
3. Posta en común
Despois de que cada grupo remate o seu xuízo, a clase enteira pode facer unha reflexión conxunta:
Cada xuíz e xuíza comparte co resto da clase cal foi o veredicto no seu grupo e por que.
Preguntas para guiar a reflexión:
- Que argumentos foron os máis convincentes?
- Foi fácil ou difícil defender unha postura concreta?
- Cres que as consecuencias do descubrimento poden ser vistas desde ambos lados?