Saltar navegación

1. Trolas e actualidade

 

Glosario

Trola

Imaxe de bulo

Definición:

Afirmación que se presenta como verdadeira sabendo que é falsa. 

Exemplo:

Na actualidade o terraplanismo considérase unha trola ou loiada.

Terraplanismo

Imaxe da terra

Definición:

Movemento que afirma que a terra é plana.

Exemplo:

O terraplanismo é unha loiada moi difundida na actualidade.

Humanismo

Imaxe de Leonardo da Vinci

Definición:

Movemento cultural que ten como centro do seu interese o ser humano.

Exemplo:

O humanismo apareceu en Europa a partir do século XV.

Renacemento

Imaxe de busto

Definición:

Movemento artístico baseado na Antigüidade clásica e xurdido na península Itálica no século XV. 

Exemplo:

O Renacemento relaciónase co movemento cultural do Humanismo.

Barroco

Imaxe de catedral

Definición:

Movemento artístico que se iniciou en Europa a partir do século XVII. 

Exemplo:

A fachada principal da catedral de Santiago é Barroca.

Estamos a retroceder?

Nun grupo de adolescentes compartíronse varios vídeos sobre teorías terraplanistas. Isto deu lugar a un intenso debate entre quen apoiaba esa teoría e quen defendía os coñecementos científicos mundialmente comprobados e aceptados. Ao día seguinte, na clase de historia, preguntaron á profe, que lles explicou que esa crenza era falsa e que ese debate, en concreto, ten a súa orixe na época do Humanismo, onde comezaron a poñerse en dúbida os saberes medievais, que explicaban todo a través da relixión, e empezaron a defender a importancia do ser humano e da ciencia para comprender o mundo. O Humanismo supuxo un cambio na concepción do mundo, que desembocou en conflitos relixiosos e políticos, e que deron lugar a outras concepcións artísticas, como o Renacemento e o Barroco, moi relacionadas coas crenzas e a política da época.   

A profe propuxo un reto á clase:  un grupo de terraplanistas viaxaron ao pasado e destruíron todos os coñecementos relacionados co Humanismo e cos cambios culturais, relixiosos, artísticos e políticos que se produciron naquela época. Como resultado, na actualidade trunfan as teorías terraplanistas e outras crenzas contrarias á ciencia. Pero, unha persoa desa época conseguiu conservar esa parte da Historia en pequenas pezas e deixalas gardadas para que no futuro, a clase poida organizalas e transmitir os coñecementos que gardan. Serás quen de facelo?

A análise do Humanismo axudarache a entender como se foi construíndo o coñecemento científico e como cambiou a sociedade en Europa e no resto do mundo, ademais de contribuír a conseguir determinadas metas dos  ODS (Obxectivos do Desenvolvemento Sostible):  -saúde e benestar (obxectivo 3)-, -educación de calidade (obxectivo 4)-, -igualdade de xénero (obxectivo 5), -industria, innovación e infraestruturas (obxectivo 9) redución das desigualdades (obxectivo 10)-, -paz, xustiza e institucións sólidas (obxectivo 16).

Como reto final terás que elaborar unha serie de materiais, usando diferentes ferramentas e formatos creativos, que che axuden a analizar, comprender e presentar ao resto da clase os coñecementos do Humanismo e o seu contexto histórico. Moitas destas ideas, hoxe en día, son obxecto de mentiras ou desinformación, e ti serás quen de desmontalas.

Lectura facilitada

  • Un grupo de adolescentes viron vídeos sobre teorías terraplanistas.
  • Houbo un debate a favor e en contra.
  • A profesora de historia explicou:
    • Que esa información era unha trola ou loiada.
    • Que a orixe desa teoría estaba na época do Humanismo.
    • Que durante o Humanismo cuestionáronse determinados saberes establecidos na Idade Media.
    • Que o Humanismo defendía a importancia do ser humano e da ciencia para entender o mundo.
    • Que o Humanismo supuxo un cambio na concepción do mundo.
    • Que do Humanismo derivaron:
      • Conflitos relixiosos e políticos.
      • As concepcións artísticas do Renacemento e do Barroco.
  • A profe propuxo un reto a clase:
    • Un grupo de terraplanistas viaxaron ao pasado e destruíron os coñecementos nacidos do Humanismo.
    • As teorías terraplanistas e outras contrarias á ciencia triunfaron.
    • Unha persoa da época do humanismo conservou o coñecemento do humanismo en pequenas pezas.
    • As pezas gardounas para que as recuperes, as organices e transmitas o seu coñecemento.
    • Serás capaz de facelo? 
  • A análise do Humanismo e dos acontecementos derivados del:
    • Axuda a entender como cambiou a sociedade en Europa e no resto do mundo..
    •  Contribúe a conseguir determinadas metas dos ODS (Obxectivos do Desenvolvemento Sostible):
      • Saúde e benestar.
      • Educación de calidade.
      • Igualdade de xénero.
      • Industria, innovación e infraestruturas.
      • Redución das desigualdades.
      • Paz, xustiza e institucións sólidas.
  • Como reto final tes que elaborar materiais que che axuden a analizar, entender e presentar ao resto da clase esa época.
  • O reto final consiste en elaborar materiais para analizar, entender e presentar os coñecementos do Humanismo.
  • Na actualidade, moitos deses coñecementos son obxecto de loiadas. 

Que aprenderás a facer neste recurso?

Neste recurso aprenderás a:

  1. Coñecer a riqueza cultural derivada do movemento cultural do Humanismo.
  2. Diferenciar os principais trazos da Reforma e da Contrarreforma. 
  3. Entender o paso das monarquías autoritarias ás absolutas.
  4. Identificar as principais características da arte do Renacemento e do Barroco.
  5. Descubrir a evolución da Monarquía Hispánica durante os séculos XVII e XVIII.
  6. Analizar o papel da muller durante os séculos XVII e XVIII.

Lectura facilitada

Nesta unidade aprenderás a:

  • Coñecer a riqueza cultural derivada do movemento cultural do Humanismo.
  • Diferenciar os principais trazos da Reforma e da Contrarreforma. 
  • Entender o paso das monarquías autoritarias ás absolutas.
  • Identificar as principais características da arte do Renacemento e do Barroco.
  • Descubrir a evolución da monarquía hispánica durante os séculos XVII e XVIII.
  • Analizar o papel da muller durante os séculos XVII e XVIII.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)