Saltar la navegación

3.3 Afondar

Pregunta Verdadero-Falso

Indica si son verdaderos o falsos los siguientes enunciados.
Recuerda que este ejercicio tiene sentido una vez se ha trabajado el texto previo de la sección "desarrollar". Esta actividad puede realizarse individualmente o con alguna estructura cooperativa simple (como 1-2-4 o Think-Pair-Share)

Pregunta 1

Los textos expositivos tienen como objetivo principal transmitir conocimientos de forma clara y objetiva.

Pregunta 2

Los textos expositivos emplean lenguaje emocional para conectar con el lector.

Pregunta 3

La estructura habitual de un texto exposiitivo incluye introducción, desarrollo y conclusión.

Pregunta 4

Las IA generan textos expositivos con mayor eficacia que textos creativos como poemas.

Pregunta 5

Los recursos de apoyo (como ejemplos o gráficos) son innecesarios en los textos exposiitivos.

Caixa de ferramentas textuais

Duración:
20
Agrupamento:
Grupos 3/4

Esta tarefa ten como obxectivo explorar como son os textos expositivos tradicionais e comparalos cos textos creados por intelixencia artificial. Vamos a traballar en parellas e logo en grupos completos para identificar semellanzas e diferenzas entre ambos tipos de textos.

Instrucións:

  1. Fase individual (2 minutos): Pensa nas características principais dun texto expositivo tradicional. Escríbeas nunha lista rápida no teu caderno ou folio persoal.
  2. Fase en parella (5 minutos): Comparte a túa lista co teu compañeiro/a. Xuntos/as crearemos unha lista combinada incluíndo todas as ideas relevantes. Asegúrate de eliminar duplicados.
  3. Fase en grupo (10 minutos): Xunto coas outras dúas persoas do voso grupo, comparade as listas das dúas parellas. Discutide as semellanzas e diferenzas entre os textos expositivos tradicionais e os xerados por IA. Usando un cadro comparativo proporcionado polo docente, rexistrade estas observacións.
  • Nuha columna, anota as características comúns.
  • Noutra, anota as diferenzas específicas.

Ao finalizar, revisade o voso cadro comparativo para asegurarvos de que está completo e claro.

Rexistro:
Cada grupo entregará un cadro comparativo que reflicta as súas conclusións sobre as semellanzas e diferenzas entre ambos tipos de textos. Este documento permitiranos avaliar que conceptos tedes sobre o tema.

Mapa conceptual colectivo

Duración:
10
Agrupamiento:
Grupos cooperativos (3-4 personas)

Nesta actividade, imos crear un mapa conceptual colectivo sobre o que sabedes sobre os textos xerados por intelixencia artificial (IA). Cada grupo recibirá unha folla grande e catro marcadores de cores diferentes, un para cada integrante. O obxectivo é escribir ideas ou palabras asociadas a "textos xerados por IA".

Instrucións:


1. Cando o docente dea a sinal, comezaredes a escribir en turnos estritos. Cada persoa escribirá unha soa palabra ou frase curta relacionada co tema.
2. Despois de escribir, pasarás o marcador ao compañeiro da túa dereita. Este proceso repetirase ata que se acabe o tempo ou non xurdan novas ideas.
3. Importante: Non repitas ideas xa escritas polos teus compañeiros. Se non tes nada novo que engadir, pasa directamente o marcador.
4. Ao finalizar, teredes un mapa conceptual grupal con contribucións de todos os membros.

O resultado será un mapa conceptual visible onde cada cor representa as ideas dun membro do grupo. Este rexistro servirá para analizar máis tarde que coñecementos previos tiñades sobre o tema.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)