Saltar navegación

TAREFA PUNTUABLE. A saúde nos adolescentes

Tarefa análise e interpretación de datos

Duración:
1 hora 45 min
Agrupamento:
Individual

Obxectivos didácticos: 

  • Comprender e analizar unha noticia relacionada coa saúde nos adolescentes.
  • Extraer información e organizar datos.
  • Razonar e identificar hábitos de alimentación saudables. 
  • Reflexionar sobre a prevención de enfermidades de transmisión sexual.

Actividade: A saúde nos adolescentes. 

Introdución da tarefa: Os medios de comunicación informan do aumento de enfermidades nos adolescentes.

No xornal  aparece a seguinte noticia: 

Transcrición de texto a audio
Elaboración propia coa ferramenta Narakeet (CC BY-SA)

Noticia do xornal para analizar

Actividades e tarefas para resolver: 

Actividade 1. Localiza na noticia do xornal a seguinte información:

  • Que factores están a contribuír ao aumento do sobrepeso e a obesidade entre os adolescentes en España?
  • Segundo a Sociedade Española de Epidemioloxía, cal é a tendencia actual respecto ás infeccións de transmisión sexual (ITS) entre os mozos?
  • Que recomendacións fan os profesionais da saúde para mellorar os hábitos alimentarios e de actividade física dos adolescentes?
  • Que problemas de saúde poden desenvolver os adolescentes que non usan preservativo nas súas relacións sexuais?
  • Que papel desempeñan os profesionais da saúde e a educación na prevención de problemas de saúde entre os adolescentes?

 Actividade 2. O metabolismo basal é a cantidade de enerxía que o noso corpo precisa para realizar as funcións vitais básicas, como respirar, manter a temperatura corporal ou facer funcionar o corazón, cando estamos en repouso absoluto. Depende de factores como a idade, o sexo, o peso e a actividade física.

Imos realizar un cálculo do metabolismo basal. Para iso, cada un de vós debe elixir un perfil dun adolescente, tendo en conta as características persoais de idade, sexo e actividade física. A partir diso, poderedes calcular o seu metabolismo basal e ver como varía dependendo destes factores.

Imaxe da adolescente Laura

Imaxe do adolescente Marcos

Imaxe da adolescente Sara
Laura é unha rapaza de 14 anos, 55 kg de peso e 160 cm de altura. A súa actividade física é moderada, xa que practica natación 2 veces á semana.  Marcos é un mozo de 15 anos e 175 cm de altura, con 68 kg de peso. A súa actividade física é baixa, pois pasa tempo practicando videoxogos.  Sara é unha rapaza de 13 anos  e 48 kg de peso, con 155 cm de altura. A súa actividade física é alta, pois xoga ao baloncesto e pasea en bici de forma diaria. 

-

Para calcular o metabolismo basal, ou enerxía mínima necesaria, utilizaredes a  fórmula de Harris-Benedict, adaptada para adolescentes:

Rapaces:
\(MB=66+(13,7×peso (kg))+(5×altura (cm))−(6,8×idade (anos))\)

Rapazas:
\(MB=655+(9,6×peso (kg))+(1,8×altura (cm))−(4,7×idade (anos))\)

Actividade 3. Para coñecer de forma aproximada as cantidade de enerxía diaria que precisa un adolescente, é necesario aplicarlle un factor ao cálculo do metabolismo basal. Desta forma, a enerxía necesaria multiplícase por 1,4 (pouca actividade física), 1,6 (actividade moderada) ou 1,8 (moita actividade). Calcula o valor da enerxía necesaria para o teu perfil de adolescente escollido.  

Actividade 4. Observa o seguinte menú diario, que podería tomar calquera dos adolescentes. 

  • Almorzo: 250 mL de leite enteiro (150 kcal) e un bocadillo de queixo (300 kcal)
  • Recreo: 4 unidades de galletas recheas (200 kcal en total)
  • Xantar: 1 prato de macarróns con carne (600 kcal) e unha mazá (80 kcal)
  • Merenda: 330 mL de refresco azucrado (140 kcal) e unha pizza pequena (700 kcal) 
  • Cea: 1 bocadillo de xamón cocido e queixo (300 kcal) e un iogur azucrado (120 kcal)

Calcula a enerxía total que consume no seu día. 

En que momento do día consume máis calorías? 

Hai comidas lixeiras e outras moi pesadas? Está equilibrado? 

Actividade 5. O menú cobre as súas necesidades ou excede o necesario?
Se sobran calorías, que pode pasar se isto ocorre todos os días?
Como mellorar a distribución de calorías ao longo do día? 

Actividade 6. Analiza a calidade dos alimentos que inxiren, respondendo ás seguintes cuestións:

  • Cantos alimentos naturais (froitas, verduras, proteínas magras) hai?
  • Hai exceso de alimentos procesados (refrescos, galletas, pizza, etc)?
  • Se tiveras que adaptar o menú dese día para que fora máis saudable, que cambiarías? 
  • Se tiveras que adaptar este menú para que fora máis saudable, que cambiarías?
  • Como poderías reducir a inxesta de azucres ou graxas saturadas?

           Actividade 7. Se pensas na noticia sobre ITS, por que cres que é importante falar de saúde sexual cando falamos de coidar o corpo?

          Actividade 8. Que consellos darias a adolescentes da túa idade para mellorar a súa saúde integral (alimentación, actividade, relacións)?

Avaliación da actividade. 

  • Interpretación correcta dos datos.
  • Organización adecuada dos datos e información.
  • Claridade e precisión das respostas.
  • Propostas razoables de prevención e tratamento.

Esta tarefa será avaliada mediante unha lista de cotexo e pondera o 30% na nota correspondente a esta unidade didáctica. 

Na aula virtual, na sección corresponte á entrega da tarefa, poderás ver a lista de cotexo coa que se avaliará a actividade. 

Formato de entrega da actividade. 

  • Un único arquivo. 
  • Entregar en formato pdf. 
  • Nomear o arquivo como ApelidosNome-SaudeAdolescentes.pdf (Exemplo: GarciaGonzalezMatias-Saudeadolescentes.pdf)

Feito con eXeLearning (Nova xanela)