Retroalimentación
Sección A. Cálculo de valores epidemiolóxicos.
Cuestión 1.
Poboación total = 500
Número inicial de estudantes infectados = 2
Taxa de transmisión da enfermidade = 1,5
Cuestión 2.
Comezamos cun número inicial de 2 estudantes infectados.
A taxa de transmisión é de 1,50 novas infeccións por persoa cada día.
O número de persoas infectadas ao longo do tempo segue unha progresión xeométrica, onde cada día o número de infectados multiplícase por 1,5.
A fórmula para calcular o número de infectados en cada día é:
\(In=I0×rn\)
Onde:
I0 é o número inicial de infectados (2).
r é a taxa de transmisión (1,50).
n é o número de días.
Cálculo en cada día:
Día 0: 2
Día 1: \(2×1,50^{1}= 3,00\)
Día 2: \(2×1,50^{2}= 4,50 \) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(3,00×1,50= 4,50\)
Día 3: \(2×1,50^{3}= 6,75 \) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(4,50×1,5= 6,75\)
Día 4: \(2×1,50^{4}= 10,13 \) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(6,75×1,5 = 10,13\)
Día 5: \(2×1,50^{5}= 15,19 \) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(10,13×1,5= 15,19\)
Día 6: \(2×1,50^{6}= 22,78 \) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(15,19×1,5= 22,78\)
Día 7: \(2×1,50^{7}= 34,17 \) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(22,78×1,5= 34,17\)
Día 8: \(2×1,50^{8}= 51,26 \) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(34,17×1,5= 51,26\)
Día 9: \(2×1,50^{9}= 76,89 \) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(51,26×1,5= 76,89\)
Día 10: \(2×1,50^{10}= 115,33\) ou, sabendo que cada día aumenta o número de contaxios en 1,5 realizando o cálculo co dato do día anterior, \(76,89×1,5= 115,33\)
Levando esta información a unha táboa de datos, tendo en conta que non podemos ter en conta os decimas ao tratarse de persoas:
| Día |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
| Infectados |
2 |
3 |
4 |
6 |
10 |
15 |
22 |
34 |
51 |
76 |
115 |
Cuestión 3. Cal sería o número de estudantes infectados se non se tomasen medidas durante 15 días?
Aplicando a fórmula da progresión xeométrica para unha infección cunha taxa de infección de 1,5 persoas por día, o resultado sería:
Día 15: \(2×1,50^{15}= 875,78\)
O número de alumnos e alumnas do centro é 500, polo que a totalidade do alumnado estaría infectado xa en días anteriores.
Cuestión 4.
Volvemos a tomar os datos da táboa ata o día 4, no cal se toman medidas para conter a infección.
| Día |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
| Nº Infectados |
2 |
3 |
4 |
6 |
10 |
|
|
|
|
Debemos ter en conta que os novos datos para a infección son:
\(In=I0×rn\)
Onde:
I0 é o número inicial de infectados (10).
r é a taxa de transmisión (0,75).
n é o número de días desde que se tomaron as medidas.
Desta forma,
Día 5: \(10×0,75^{1}= 7,50\) tendo en conta que estamos no primeiro día tras a toma de medidas.
Día 6: \(10×0,75^{2}= 5,63\), sabendo que estamos no segundo día despois de tomar medidas.
Día 7: \(10×0,75^{3}= 4,22\), sabendo que estamos no terceiro día despois de tomar medidas.
Día 8: \(10×0,75^{4}= 3,16\), sabendo que estamos no cuarto día despois de tomar medidas.
A nosa táboa de datos quedará como:
| Día |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
| nº de infectados |
2 |
3 |
4 |
6 |
10 |
7 |
5 |
4 |
3 |
Sección B. Reflexión
Cuestión 5.
A resistencia aos antibióticos fai que os tratamentos comúns sexan ineficaces, polo que a infección persiste durante máis tempo no organismo das persoas infectadas, aumentando a posibilidade de transmisión a outros. Ademais, pode ser necesario recorrer a tratamentos alternativos máis caros, con máis efectos secundarios ou menos dispoñibles. Isto complica o control da propagación e fai que os brotes sexan máis severos.
Cuestión 6.
Algunhas medidas preventivas:
Promoción da hixiene persoal: lavado frecuente de mans con xabón.
Desinfección de espazos: limpeza regular de superficies en lugares con gran concentración de persoas, como escolas.
Illamento de persoas infectadas: evitar o contacto próximo ata que os síntomas desaparezan.
Programas de educación sanitaria: fomentar prácticas seguras, como non compartir obxectos persoais.
Estratexia de control no uso de antibióticos: restrinxir a súa prescrición só cando sexan realmente necesarios.
Cuestión 7.
O uso responsable de antibióticos evita a aparición de resistencias bacterianas:
Tomalos só cando sexan necesarios: evitar o seu uso para infeccións víricas (como constipados).
Cumprir co tratamento completo: non interromper o tratamento antes do recomendado, mesmo se os síntomas desaparecen.
Evitar o automedicamento: só un profesional sanitario debe prescribir antibióticos.
Fomentar a investigación: buscar novos antibióticos e alternativas terapéuticas.