Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que conteñen a unidade didáctica 8 e a unidade didáctica 9 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidad didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
CA2.2: Utilizar de xeito efectivo a linguaxe oral: escoitar con atención, recoller datos, preguntar, repreguntar e un vocabulario adecuado ao nivel. Demostra empatía e coñecemento do argumento do contrario nun debate. Táboa de indicadores 8 10
CA2.4: Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso. Demostra capacidade de enriquecer a súa opinión a través dos argumentos doutros compañeiros e compañeiras. Táboa de indicadores 8 10
CA2.6: Valorar os medios de comunicación social como instrumento de aprendizaxe e de acceso a informacións e experiencias doutras persoas. Respecta os medios de comunicación como transmisores de información. Táboa de indicadores 9 15
CA2.7: Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e a discriminación polo uso da lingua galega e os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal acompañada sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha perspectiva de xénero. Identifica a linguaxe discriminatoria nun texto escrito/escoitado Proba escrita 8 10
CA2.7: Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e a discriminación polo uso da lingua galega e os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal acompañada sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha perspectiva de xénero. Rexeita os usos lingüísticos que se poidan producir nos medios de comunicación. Táboa de indicadores 9 15
CA2.8: Mobilizar coa planificación e o acompañamento necesarios, estratexias básicas para a escoita activa, a comunicación asertiva e a deliberación argumentada, progresando na xestión dialogada de conflitos e propondo solucións creativas. É propositivo en situacións de conflitos de convivencia. Táboa de indicadores 8 10
CA3.3: Utilizar estratexias para a comprensión lectora de textos de diversa tipoloxía, en lingua galega identificando palabras clave e anticipando hipóteses. Explica por escrito a información obtida en noticias sinxelas. Táboa de indicadores 9 15
CA3.7: Elaborar textos escritos e multimodais coherentes, en distintos soportes, integrando recursos gráficos ou paratextuais que faciliten a comprensión do sentido global e da información relevante. Redacta un resumo dun debate previo, con indicación de opinións encontradas, e da súa propia. Proba escrita 8 10
CA3.8: Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e das virtuais, comprendendo a súa organización e colaborando no seu coidado e interesarse por manter e ampliar unha biblioteca propia, tanto física como virtual, contextos variados da literatura galega. Localiza os recursos de biblioteca axeitados para preparar unha entrevista a unha personaxe coñecida Táboa de indicadores 8 10
CA3.10: Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos. Redacta un texto argumentativo expresando con criterio a opinión sobre un problema social de carçacter discriminatorio. Proba escrita 8 10
CA3.10: Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos. Emprega o pensamento crítico para rexeitar posibles discriminacións que poidan existir na prensa escrita a través da valoración dun texto de prensa seleccionado. Proba escrita 9 15
CA3.11: Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e identificar os abusos de poder a través da palabra a partir da reflexión individual e grupal sobre os aspectos básicos, verbais e non verbais, da comunicación, tendo en conta unha perspectiva de xénero. iIdentifica no mundo da publicidade gráfica situacións de discriminación. Táboa de indicadores 8 10
CA4.4: Adoptar hábitos de uso crítico, seguro, sustentable e saudable no uso das tecnoloxías dixitais da información e da comunicación para a procura e tratamento guiado da información de modo eficiente e responsable. Amosa hábitos seguros en Internet Táboa de indicadores 9 15
CA6.5: Mellorar os textos propios e alleos na súa comprensión mediante o uso autónomo de dicionarios impresos ou dixitais. Reelabora de forma máis comprensiva textos propostos, axudándose do dicionario físico ou dixital. Proba escrita 8 10
CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. Realiza correctamente exercicios de discriminación de palabras con s/x. Utiliza correctamente aumentativos e diminutivos. Proba escrita 8 10
CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. Recoñece algunhas categorías gramaticais , especialmente preposicións , conxuncións e adverbios. Proba escrita 9 20
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); Proba escrita: Proba escrita, Táboa de indicadores: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación preséntase a táboa de criterios de avaliación relacionados coas actividades. Tamén se indica a situación exacta da actividade no REA. Por último indícase o instrumento de avaliación empregado para cada actividade. Deben terse en conta unha serie de cuestións:

    • Neste REA non se inclúen as probas escritas dos Criterios de Avaliación (CA) que en PROENS se avalían con ese tipo de instrumento. Porén, os CA, serían perfectamente avaliables coas actividades que aquí se propoñen e os instrumentos alternativos que se facilitan; ou, no seu defecto, axudan a preparar para a súa avaliación.
    • Cando na táboa que segue se sinala unha actividade con "Proba escrita" como instrumento empregado, isto significa que é preciso que o alumnado realice unha produción escrita en menor ou maior medida. Algunhas delas son xa retroalimentadas, algo que se indica co texto "Retroalimentación".
Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA2.2.Utilizar de xeito efectivo a linguaxe oral: escoitar con atención, recoller datos, preguntar, repreguntar e un vocabulario adecuado ao nivel.

1. Despois de escoitar o texto elixe a resposta correcta. (Sección 3.1. "Descubrindo os medios de comunicación")

2. Escoita RadioPatio. (Sección 3.1. "Rompe cos estereotipos!") 

3. Escolle a resposta correcta sobre a noticia anterior na entrevista da radio. (Sección 3.2. "Falando enténdese a xente") 

4. Escoita a entrevista e responde. (Sección 3.2. "O teu turno") 

5. Escolle a resposta correcta sobre entrevista anterior a Helena. (Sección 3.2. "O teu turno") 

6. Escoita Radiopatio. (Sección 3.3. "Escollemos as palabras do guión") 

7. Despois de escoitar o texto elixe a resposta correcta.  (Sección 3.3. "Escollemos as palabras do guión") 

8. Escoita atentamente.  (Sección 3.4. "É moi importante ter un bo guión")

9. Escolle a resposta correcta sobre o audio anterior.  (Sección 3.4. "É moi importante ter un bo guión")

10. Escoita Radio Patio.  (Sección 3.5. "Creamos palabras para o noso guión")

11. Gravando! (Sección 4.3. "Reto_2")


 

1.Retroalimentación

2. Táboa de indicadores

3. Retroalimentación.

4. Táboa de indicadores

5. Retroalimentación.

6. Táboa de indicadores

7. Retroalimentación

8. Táboa de indicadores

9.Retroalimentación

10. Táboa de indicadores

11.Táboa de indicadores

CA.2.4.Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso.

1. Defende as posicións. (Sección 3.2. "As orixes!") 

2.Entrevista en grupo. (Sección 3.2. "O teu turno") 

3. Decidimos.  (Sección 4.2. "Reto_1") 

4. Investigamos. (Sección 4.2. "Reto_1") 

1. Escala odt/pdf

2. Escala odt/pdf

3. Táboa de indicadores

4. Táboa de indicadores

CA2.6.Valorar os medios de comunicación social como instrumento de aprendizaxe e de acceso a informacións e experiencias doutras persoas.

1.Poñamos en orde os nosos coñecementos. (Sección 2. "Como nos informamos?")

2.Os medios de comunicación e nós. (Sección 2. "Como nos informamos?")

3. Opción A. Completamos a sopa?. (Sección 3.1. "Agora falamos nós")

4.Opción B. Completa. (Sección 3.1. "Agora falamos nós")

5.Opción C: escolle a resposta correcta (Sección 3.1. "Agora falamos nós")

6. Opción A. Completa o texto. (Sección 3.5. "Agora compón ti)

7. Producindo! (Sección 4.3. "Reto_2")

8. Facemos a montaxe final! (Sección 4.4. "Reto final")

1. Retroalimentación

2.Táboa de indicadores

3. Retroalimentación

4. Retroalimentación

5. Retroalimentación

6. Retroalimentación

7.Rúbrica Reto 2

8. Rúbrica Reto final

CA2.8.Mobilizar coa planificación e o acompañamento necesarios, estratexias básicas para a escoita activa, a comunicación asertiva e a deliberación argumentada, progresando na xestión dialogada de conflitos e propondo solucións creativas.

1.Analizamos a entrevista. (Sección 3.1. "Rompe cos estereotipos!") 

2. Escoita RadioPatio.  (Sección 3.2. "Falando enténdese a xente") 

3. Agora buscamos en equipo.  (Sección 3.3. "Agora ponte ti en acción")

4. Escoita, transcribe e comparte.  (Sección 3.4. "Agora tócache a ti")

5. Opción C: Súper ditado ortográfico.  (Sección 3.4. "Pasamos á acción")

6. Clasifica os sons e fai un breve texto.   (Sección 3.4. "Pasamos á acción")

7. Opción C: escoita e clasifica.  (Sección 3.5. "Agora compón ti)

8. Por onde empezamos. (Sección 4.3. "Reto_2") 

9. Xa temos entrevistado/a! (Sección 4.3. "Reto_2")

10. Preparamos a entrevista. (Sección 4.3. "Reto_2")
  
 

1. Rúbrica odt/pdf

2.Táboa de indicadores

3.Táboa de indicadores

4.Táboa de indicadores

5. Retroalimentación.

6. Escala odt/pdf.

7. Táboa de indicadores

8.Táboa de indicadores

9.Táboa de indicadores

10.Táboa de indicadores

CA3.3.Utilizar estratexias para a comprensión lectora de textos de diversa tipoloxía, en lingua galega identificando palabras clave e anticipando hipóteses.

1.Lemos para informarnos. (Sección 2. "Últimas noticias")

2.Busca a resposta a cada pregunta.  (Sección 2. "Como nos informamos?")

3.Que relación ten o esquema de comunicación coa radio? (Sección 3.1 "A invasión dos medios")

4.Opción A. Atrévete a encher os ocos! (Sección 3.1 "Pensando nos medios de comunicación")

5.Opción B. Escolle a resposta correcta. (Sección 3.1 "Pensando nos medios de comunicación")

6.Opción C. Completa estas oracións. (Sección 3.1 "Pensando nos medios de comunicación")

7.A ver o que recordas. Responde Verdadeiro ou Falso a estas preguntas sobre unha entrevista. (Sección 3.2 "Eu pregunto ti respondes")

8.Opción A: lista desordenada sobre a entrevista. .(Sección 3.2. "O teu turno!") 

9. Opción B: Completa palabras.  (Sección 3.4. "Pasamos á acción")

10. Elixe a resposta correcta despois do que acabas de ver.  (Sección 3.5. "Creamos palabras para o noso guión")
 
 

1.Táboa de indicadores

2. Retroalimentación

3. Retroalimentación

4.Retroalimentación

5.Retroalimentación

6.Retroalimentación

7. Retroalimentación

8.Retroalimentación

9. Retroalimentación

10. Retroalimentación

CA3.7.Elaborar textos escritos e multimodais coherentes, en distintos soportes, integrando recursos gráficos ou paratextuais que faciliten a comprensión do sentido global e da información relevante.

1.Agora comparamos. (Sección 2. "Como nos informamos?")

2. Inventamos unha noticia. (Sección 2. "Como nos informamos?")

3. Agora tócache a tí. (Sección 3.1 "Pensando nos medios de comunicación")

4.O meu programa de radio. (Sección 3.1. "Agora falamos nós") 

5. Actividade grupal: Escribe libremente.  (Sección 3.2. "As orixes!") 

6.Opción C: Escribe sobre as persoas que che gustaría entrevistar. (Sección 3.2. "O teu turno!") 

7. Redactamos unha noticia.  (Sección 3.3. "Agora ponte ti en acción")

8. Opción A: elabora un mapa mental no teu caderno.  (Sección 3.3. "Proba ti agora")

9. Opción B: elabora un mapa mental empregando Freemind. (Sección 3.3. "Proba ti agora")

10. Fai un breve esquema na libreta.  (Sección 3.4. "Agora tócache a ti")

11. Opción B: Fai un esquema no programa FreeMind.  (Sección 3.4. "Agora tócache a ti")

12. Opción C: Redacta tres frases.  (Sección 3.4. "Agora tócache a ti")

13. Actividade grupal.  (Sección 3.5. "Agora compón ti)

14. Facemos unha noticia.  (Sección 3.5. "Actividades")

15. Agora ti. (Sección 4.1. "Traballando con Audacity")


 

1. Rúbrica odt/pdf

2.Táboa de indicadores

3.Táboa de indicadores

4. Escala odt/pdf

5. Escala odt/pdf

6.Táboa de indicadores

7.Táboa de indicadores

8.Táboa de indicadores

9.Táboa de indicadores

10.9.Táboa de indicadores

11.Táboa de indicadores

12.Táboa de indicadores

13. Escala odt/pdf

14. Escala odt/pdf

15.Táboa de indicadores

CA3.8.Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e das virtuais, comprendendo a súa organización e colaborando no seu coidado e interesarse por manter e ampliar unha biblioteca propia, tanto física como virtual, contextos variados da literatura galega.

1. Opción C: Actividade sobre os e as youtubers. 

2.Opción B: Escribe na libreta...(Sección 3.2. "O teu turno!") 

3. Hora de ler. (Sección 3.1. "Pensando nos medios de comunicación")

4.Hora de ler. (Sección 3.2. "As orixes")

1. Táboa de indicadores

2.Táboa de indicadores

3.Táboa de indicadores

4.Táboa de indicadores

CA3.10.Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos.

1. Opción A: investiga.  (Sección 3.1. "Rompe cos estereotipos!") 

2.Opción B: Selecciona. (Sección 3.1. "Rompe cos estereotipos!") 

3. Opción C: comparamos imaxes.  (Sección 3.1. "Rompe cos estereotipos!") 

4. Primeiro guión (Sección 4.2. "Reto_1") 

2.Retroalimentación

2. Retroalimentación

3. Táboa de indicadores

4. Rúbrica Reto_1

CA3.11.Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e identificar os abusos de poder a través da palabra a partir da reflexión individual e grupal sobre os aspectos básicos, verbais e non verbais, da comunicación, tendo en conta unha perspectiva de xénero.

1.Un paso máis.  (Sección 3.1. "Rompe cos estereotipos!") 

2.Opción A: Busca as cualidades dun bo moderador/a na seguinte sopa de letras.  (Sección 3.2. "As orixes!") 

1.Táboa de indicadores

2. Retroalimentación

CA4.4.Adoptar hábitos de uso crítico, seguro, sustentable e saudable no uso das tecnoloxías dixitais da información e da comunicación para a procura e tratamento guiado da información de modo eficiente e responsable.

1.Actividade de búsqueda de información. (Sección 3.2. "As orixes!") 

2. Por onde empezamos? (Sección 4.2. "Reto_1") 

3.Paso 1: Buscamos a cabeceira e base musical. (Sección 4.4. "Reto final")

1.Táboa de indicadores

2.Táboa de indicadores

3.Táboa de indicadores

CA6.5.Mellorar os textos propios e alleos na súa comprensión mediante o uso autónomo de dicionarios impresos ou dixitais.

1.Opción A: Ditado de palabras. (Sección 3.4. "Pasamos á acción")

2. Opción B: Carreira de palabras en 50 segundos. (Sección 3.4. "Pasamos á acción")

3. Transformamos o texto.  (Sección 3.5. "Actividades")
 
 

1.Táboa de indicadores

2.Táboa de indicadores

3.Táboa de indicadores

CA6.6Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

1.Opción A: escribimos e buscamos. (Sección 3.3. "Agora ponte ti en acción")

2. Opción B: clica en todos os verbos do texto. (Sección 3.3. "Agora ponte ti en acción")

3. Opción C: Escrebe o infinitivo dos seguintes verbos. (Sección 3.3. "Agora ponte ti en acción")

4. Opción A: Selecciona o tempo verbal.  (Sección 3.3. "Agora ponte ti en acción")

5. Opción B: Clasificamos verbos.  (Sección 3.3. "Agora ponte ti en acción")

6 Opción C: buscamos infinitivos e tempos.  (Sección 3.3. "Agora ponte ti en acción")

7. Opción C: completa o texto coa información que xa coñeces. (Sección 3.3. "Proba ti agora")

8.Opción A: busca os adverbios. (Sección 3.3. "Proba ti agora")

9. Opción B: clasifica no teu caderno os adverbios do seguinte texto. (Sección 3.3. "Proba ti agora")

10. Opción C: leva cada adverbio ao seu lugar. (Sección 3.3. "Proba ti agora")

11. Opción A: arrastra as preposicións e as conxuncións ao seu lugar. (Sección 3.3. "Proba ti agora")

12. Opción B: usamos preposicións e conxuncións. (Sección 3.3. "Proba ti agora")

13. Opción C: actividade de encher espazos. (Sección 3.3. "Proba ti agora")

14. Clasificamos palabras.  (Sección 3.3. "Proba ti agora")

 15.Opción A: Borráronse os signos de puntuación. Axuda!  (Sección 3.4. "Agora tócache a ti")

16. Opción B: Le e escolle a frase correcta. (Sección 3.4. "Agora tócache a ti")

17. Opción C Que voe a túa imaxinación (Sección 3.4. "Agora tócache a ti")

18. Opción A: Cartas de memoria con "s" e "x"  (Sección 3.4. "Pasamos á acción")

19. Opción C: Crea un breve relato.  (Sección 3.4. "Pasamos á acción")

20. Opción B: atopa as palabras compostas.  (Sección 3.5. "Agora compón ti")

21. Opción A: atopa os aumentativos e diminutivos.  (Sección 3.5. "Actividades")

22. Opción B: completa.  (Sección 3.5. "Actividades")

23Opción C: clasifica.  (Sección 3.5. "Actividades")
 

1. Táboa de indicadores

2. Retroalimentación

3. Retroalimentación

4. Retroalimentación

5. Retroalimentación

6. Retroalimentación

7. Retroalimentación

8. Retroalimentación

9.Táboa de indicadores

10. Retroalimentación

11. Retroalimentación

12. Escala odt/pdf

13. Retroalimentación

14.Táboa de indicadores

15. Retroalimentación

16. Retroalimentación

17. Escala odt/pdf

18. Retroalimentación

19. Táboa de indicadores

20. Retroalimentación

21. Retroalimentación

22 Retroalimentación

23. Táboa de indicadores.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)