Proxecto Final de Recoñecemento de Imaxes con Machine Learning
- Duración:
- 4 sesións
- Agrupamento:
- 2-3
Este proxecto é unha oportunidade única para poñer en práctica todo o que aprendestes sobre aprendizaxe supervisada e recoñecemento de patróns en imaxes. Levarédelo a cabo en grupos pequenos de 2 ou 3 estudantes, traballando xuntos durante 4 sesións, así que será clave repartir tarefas e xestionar ben o tempo para aproveitalo ao máximo!
Dinámica do Proxecto: Traballando en equipo
1. Distribución de tarefas: Asignade roles no grupo para asegurar que todos participen activamente e o traballo flúa de forma organizada.
- Unha persoa pode encargarse da preparación e selección do dataset.
- Outra pode liderar a configuración do modelo na plataforma [LearningML](https://v2.learningml.org/?locale=gl).
- E a terceira pode realizar as análises e documentar todo o proceso.
Recomendación: Dividide as tarefas de forma que cada membro poida achegar segundo as súas habilidades, pero que todos estean involucrados en cada etapa do proxecto.
2. Xestión do tempo: Cada grupo contará con 4 sesións, así que será importante dividir o tempo en bloques para garantir que todas as etapas do proxecto sexan completadas.
- Elixir o dataset e subilo á plataforma.
- Configurar o modelo e realizar o primeiro adestramento realizando pantallazos de todo o proceso.
- Analizar os resultados e realizar axustes.
- Redactar conclusións, reflexionar sobre o proceso e preparar a presentación.
Pasos do Proxecto
1. Pensade no voso título
Elixide un título que reflicta o obxectivo do voso modelo.
Exemplo: "Recoñecemento de tipos de froitas a partir de imaxes."
2. Proposta do modelo
Explicade o propósito do modelo: Que problema queredes resolver co recoñecemento de imaxes e por que é útil?
Queredes clasificar tipos de animais, plantas, sinais de tráfico? Queredes identificar obxectos específicos?
3. Selección do dataset
Buscade un dataset adecuado en plataformas como [Kaggle](https://www.kaggle.com/datasets). Descargádeo e subídeo á plataforma [LearningML](https://v2.learningml.org/?locale=gl).
Recomendación: Cantas máis clases e datos subades máis tardará a plataforma en adestralo
4. Configuración do modelo
Seleccionade un algoritmo
Axustade a proporción de datos entre Trainset e Testset (recomendado: 80%20%).
5. Adestramento inicial
Configurade os parámetros iniciais do algoritmo.
Realizade o primeiro adestramento do modelo para obter resultados iniciais e documentádeo con pantallazos.
6. Análise de resultados
Analizade a matriz de confusión para avaliar a precisión e detectar erros na clasificación.
Reflexionade sobre os resultados: Que funciona ben e que necesita axustes?
7. Axustes e reentrenamiento
Se é necesario:
- Axustade parámetros do algoritmo e volvede adestrar o modelo.
- Comparade os resultados antes e despois dos axustes.
8. Reflexión e conclusión
Redactade vosas conclusións sobre:
- O rendemento do modelo.
- O aprendido durante o proceso.
- Propostas de mellora para o modelo e o proxecto.
9. Preparación e presentación
- Preparade unha exposición clara e visual para compartir os resultados cos vosos compañeiros:
- Que problema resolvestes?
- Como configurastes o voso modelo?
- Que resultados obtivestes e que axustes realizastes?
Recomendación: Incluíde gráficos, pantallazos e esquemas para que a vosa presentación sexa interesante.
Xestión do portafolio
Documentade cada paso do proxecto: título, proposta, pantallazos do desenrolo e proba do modelo, análise da matriz de confusión, conclusións e reflexións.
Incluíde imaxes e rexistros da vosa presentación.
Resultados esperados
- Un modelo funcional que clasifique imaxes con precisión.
- Un portafolio detallado co proceso completo.
- Unha presentación motivadora e clara para o resto da clase.
Lembra: Este proxecto é unha oportunidade para ser creativos, explorar e mostrar todo o que aprendestes. Facede que o voso traballo brille! Ao choio!
Rúbrica do proxecto final
| Aspecto a avaliar | 0 puntos | 0,3 puntos | 0,5 puntos | 0,7 puntos | 1 punto |
| Consecución dun modelo funcional e cun uso real (3 puntos) | Non se conseguiu un modelo funcional ou non ten un uso práctico xustificado. | O modelo funciona parcialmente, pero o uso real non está suficientemente argumentado. | O modelo funciona con certas limitacións na súa aplicación práctica e a súa xustificación é mellorable. | O modelo é funcional e ten un uso práctico xustificado, pero con limitacións na súa implementación ou documentación. | O modelo funciona perfectamente e ten un uso práctico ben argumentado e claramente enfocado á resolución do problema. |
| Seguimento do proceso de traballo (2 puntos) | Non se realizaron os pasos adecuados no proceso. | Realizáronse todas as etapas, pero de xeito superficial ou incompletas. | Realizáronse todas as etapas, pero cunha reflexión escasa sobre o proceso. | Realizáronse todas as etapas, pero non se explican ou argumentan con precisión. | Proceso completo, reflexivo e preciso. |
| Presentación do proxecto no portafolio (2 puntos) | Non se realizou unha presentación ou está totalmente incompleta no portafolio. | Presentación incompleta, con falta de explicacións relevantes ou con erros importantes. | Presentación adecuada, pero con detalles mellorables en claridade ou argumentación. | Presentación adecuada, pero con puntos mellorables como falta de detalles ou conexión clara entre as etapas do proxecto. | Presentación moi ben organizada, clara e visual no portafolio, con rexistro detallado e argumentación sólida das conclusións e propostas. |