A tonalidade e a modalidade son as que definen as escalas. A primeira é a relación dos graos dunha escala coa súa
JXUwMDJjJXUwMDg3JXUwMDlkJXUwMDA3JXUwMDBhJXUwMDAy
, e a segunda a que nos permite diferenciar maior e menor.
Cada escala ten unha
JXUwMDM5JXUwMDEzJXUwMDFmJXUwMDBjJXUwMDA1JXUwMDExJXUwMDA3JXUwMDEz
, que é o conxunto de alteracións que se colocan entre a
JXUwMDNiJXUwMDBmJXUwMDBkJXUwMDE3JXUwMDEz
e o compás e afectan a toda a partitura.
O ciclo de 5ª é o que nos permite saber dita armadura. Para os bemois, SI
JXUwMDE1JXUwMDA0
LA RE
JXUwMDBiJXUwMDFjJXUwMDAz
DO FA, e para os sostidos
JXUwMDFlJXUwMDA3
DO SOL
JXUwMDBhJXUwMDE3
LA
JXUwMDE1JXUwMDA0
SI.
As tonalidades relativas están a distancia de
JXUwMDZiJXUwMDk5JXUwMDhhJXUwMDRkJXUwMDA4JXUwMDBiJXUwMDAxJXUwMDFk
e sempre teñen a mesma armadura. Por exemplo, o relativo de Solb M e
JXUwMDE1JXUwMDI0JXUwMDBiJXUwMDQyJXUwMDRk
, ou o relativo de sol# m é
JXUwMDBiJXUwMDNhJXUwMDQ5JXUwMDZk
.
O cambio de tonalidade nunha partitura recibe o nome de
JXUwMDM1JXUwMDAyJXUwMDBiJXUwMDExJXUwMDE5JXUwMDBkJXUwMDAyJXUwMDBhJXUwMDlhJXUwMDlk
.
Cando se fai un achegamento a outra tonalidade pero vólvese a inicial recibe o nome de
JXUwMDNlJXUwMDBhJXUwMDA5JXUwMDFkJXUwMDExJXUwMDlhJXUwMDlk
.
Nunha modulación hai tres elementos: a tonalidade inicial, o acorde
JXUwMDI4JXUwMDE5JXUwMDFmJXUwMDE5JXUwMDFiJXUwMDExJXUwMDQ1JXUwMDRmJXUwMDFhJXUwMDU1JXUwMDUwJXUwMDFmJXUwMDAxJXUwMDFhJXUwMDEx
e a tonalidade final. Este acorde é o que pertence ás dúas tonalidades.
Nesta melodía, no cadro azul flexiona a
JXUwMDBiJXUwMDNjJXUwMDAzJXUwMDRjJXUwMDZk
, no cadro violeta a
JXUwMDFjJXUwMDJiJXUwMDRmJXUwMDZk
e no cadro verde a
JXUwMDFlJXUwMDI3JXUwMDQxJXUwMDZk
.
Sib M ten
JXUwMDZh
bemois e son
JXUwMDBiJXUwMDFhJXUwMDY5JXUwMDZkJXUwMDA0
. Fa# m ten 3
JXUwMDJiJXUwMDFjJXUwMDFjJXUwMDA3JXUwMDFkJXUwMDBkJXUwMDBiJXUwMDFj
e son
JXUwMDFlJXUwMDA3
DO
JXUwMDBiJXUwMDFjJXUwMDAz
.
Esta armadura corresponde ás tonalidades de
JXUwMDE1JXUwMDI0JXUwMDQ5JXUwMDZk
e
JXUwMDFjJXUwMDJiJXUwMDRjJXUwMDAzJXUwMDRk
.
Esta armadura corresponde ás tonalidades de
JXUwMDBhJXUwMDM3JXUwMDA3JXUwMDQyJXUwMDZk
e
JXUwMDBiJXUwMDNhJXUwMDBiJXUwMGMyJXUwMGNk
.