Saltar navegación

Un pouco máis...

Un pouco máis sobre tonalidades e modulación

Completa:

A tonalidade e a modalidade son as que definen as escalas. A primeira é a relación dos graos dunha escala coa súa , e a segunda a que nos permite diferenciar maior e menor. 

Cada escala ten unha  , que é o conxunto de alteracións que se colocan entre a e o compás e afectan a toda a partitura.

O ciclo de 5ª é o que nos permite saber dita armadura. Para os bemois, SI LA RE DO FA, e para os sostidos DO SOL LA SI.

As tonalidades relativas están a distancia de e sempre teñen a mesma armadura. Por exemplo, o relativo de Solb M e , ou o relativo de sol# m é .

O cambio de tonalidade nunha partitura recibe o nome de .

Cando se fai un achegamento a outra tonalidade pero vólvese a inicial recibe o nome de

Nunha modulación hai tres elementos: a tonalidade inicial, o acorde e a tonalidade final. Este acorde é o que pertence ás dúas tonalidades.

Nesta melodía, no cadro azul flexiona a , no cadro violeta a e no cadro verde a

partitura para 1 voz, con armadura 1 bemol, 1º cadro no 3º compás con si becadro e fa#; 2 cadro no antepenúltimo compás con si becadro; 3º cadro sen alteracións e rematando en fa.


Sib M ten bemois e son . Fa# m ten 3 e son DO .

Esta armadura 4 sostidos corresponde ás tonalidades de e  .

Esta armadura 5 bemois corresponde ás tonalidades de  e .

Habilitar JavaScript

Feito con eXeLearning (Nova ventá)