O círculo de 5ª
Para saber en que tonalidade está unha obra, empregaremos o círculo de 5ª que, como o seu nome indica, está formado por 5ª con todas as notas da escala cromática; con el podemos saber como están formadas as armaduras, que notas as conforman e a relación entre elas. Sempre partimos da nota Do (que é a tonalidade maior que non ten ningunha alteración).
Nestes debuxos, podemos ver as tonalidades Maiores, co número e tipo de alteracións que conforman as súas armaduras.
Por exemplo, Lab M, ten 4 bemois. Nas liñas é moito máis doado velo.
O seguinte paso que necesitamos coñecer é como se forman as armaduras, segundo sexan bemois ou sostidos.
- Para os sostidos empregaremos o ciclo de 5ª dende o Fa , e a colocación na armadura
- Para os bemois dende o Si , e a colocación na armadura
A partir disto, se sabemos que unha tonalidade con bemois ten 2 bemois, eses serán o Si e o Mi.
É o conxunto de alteracións que se colocan entre a clave e o compás no comezo, e afectan a toda a partitura.