Skip navigation

Guía didáctica

Introdución

Apartados da unidade didáctica:

Introducción / motivación

...

Contidos

...

Exercicios, tarefa, traballos...

...


A avaliación

...

Dos traballos

...

Dos contidos da UD

Recomendacións para o profesorado

Brújula - compass
Vero Villa. Brújula - Compass. En Flickr. CC BY-SA 2.


O desenvolvemento está aberto ás decisións do profesorado para adaptar a proposta á realidade dos grupos clase cos que estea a traballar.

No entanto, hai algunhas pautas básicas que deben ser tidas en conta.

Antes de comezar, dar a coñecer ao alumnado a UD

Utilizando o encerado dixital ou pantalla con proxector dixital e un computador ou outro recurso, debemos dar a coñecer ao alumnado o proxecto na súa totalidade:

  •     Contextualizar o tema, xerando interese.
  •     Expor o proxecto, formulando os obxectivos: Que habemos de facer? Que imos aprender? Como? Para que?
  •     Comentar como será a avaliación presentando os medios e instrumentos:  as rúbricas, o documento de avaliación.

Asegurarse de que o alumnado sabe todo momento...

  •     En que etapa atópanse.
  •     Que tarefa e actividades teñen que facer.
  •     Como teñen que organizarse para traballar.
  •     Para que están a facer unha tarefa ou actividade.
  •     Como van ser avaliados e como van participar na avaliación.

Ser flexible e receptivo

Deixar marxe para que as achegas e suxestións dos alumnos e alumnas dean pé a outras actividades e tarefas diferentes que permitan traballar os obxectivos globais.
Os contidos desta UD teñen vixencia para varios cursos. No entanto, sempre é necesario revisar os recursos e materiais (especialmente as direccións Web) e incluír temas que poidan estar de actualidade en momentos diferentes.
Por último, unha actividade primordial para o alumnado debe ser a procura dos seus propios recursos, fontes de información e ferramentas de traballo.

Competencias

A UD desenvolve de forma integrada o oito competencias básicas, destacando o valor de uso do coñecemento, a súa funcionalidade e significado a través da realización de tarefas.

Na táboa seguinte ((bórrese se non procede)) resúmense as competencias básicas para a ESO [1] traballadas en cada un dos apartados e tarefas propostas no proxecto.

Competencias básicas da ESO traballadas nas actividades e tarefas do proxecto
Actividades
e tarefas
Competencia
en comunicación
Lingüística

Competencia
Matemática

Coñecemento
e interacción
co medio físico
Tratamento da
información e
comp. dixital
C. Social e
cidadán

C. cultural
e artística

C. aprender
a aprender

Autonomía e
iniciativa per.
Tarefa 1
Tarefa 2
Tarefa 3
Tarefa 4
Tarefa 5

Na táboa seguinte ((bórrese se non procede)) resúmense as competencias clave para a educación infantil, a ESO e o Bacharelato [2] traballadas en cada un dos apartados e tarefas propostas no proxecto.

Competencias clave traballadas nas actividades e tarefas do proxecto
Actividades
e tarefas
Comunicación
lingüística

C. matemática
e competencias
básicas en ciencia
e tecnoloxía

Competencia
dixital
Aprender a
aprender
Competencias
sociais e
cívicas

Sentido de
iniciativa e
espírito
emprendedor

Conciencia e
expresións
culturais

Tarefa 1
Tarefa 2
Tarefa 3
Tarefa 4
Tarefa 5

___________________________________________________

[1]
 «Real Decreto 1631/2006, de 29 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas correspondientes a la Educación Secundaria Obligatoria». [En líña]. Dispoñible en: http://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2007-238. [Accedido: 28-sep-2014].
[2] «Orde ECI/XXXX/2014, de xxx de xxxxx, pola que se describe o procedemento para establecer as relacións entre as competencias, os contidos e os criterios de avaliación da Educación Primaria, a Educación Secundaria Obrigatoria e o Bacharelato». [En liña]. Dispoñible en: https://docs.google.com/file/d/0B4x9rdcL2p5ENjgzSlFrSnJZQzg/edit. [Accedido: 28-sep-2014].

Contidos

Neste apartado recóllense aqueles contidos do currículo que forman parte do desenvolvemento do proxecto. Consideráronse contidos mínimos. O docente poderá completar esta formulación básica e común con outros contidos relacionados, traballándoos como un anexo a este proxecto ou a través doutros proxectos e actividades de aula.

Contidos do bloque común:

Contidos do bloque X:

Criterios de avaliación


Os criterios de avaliación son o referente máis directo para avaliar o traballo desta UD. Neles resumimos as capacidades que os alumnos deben adquirir ao terminar o desenvolvemento deste proxecto. Aínda que a súa aplicación práctica faise a través dos diferentes documentos de avaliación que se inclúen (rúbricas, documento de avaliación) neste apartado aparecen explicitados para poder telos como referencia.

  • ...
  • ...
  • ...

Estándares da aprendizaxe

Aínda que os criterios de avaliación son os referentes que se establecen para orientar o proceso de ensino-aprendizaxe, son os estádares de avaliación que acompañan a cada criterio, os que nos serven para recoller aquelas condutas observables e medibles que poidan achegar indicios do seu grao de consecución.

  • Presenta un rigor e precisión no traballo experimental e de investigación.
  • Busca a información en diferentes fontes e formatos.
  • Recolle e organiza os datos en táboas e gráficas.
  • Analiza os datos críticamente para extraer conclusións.
  • Comunica os resultados por medio de traballos escritos ou orais.
  • Traballa en grupo cunha actitude activa e responsable ante as tarefas.
  • Usa a linguaxe científica escrito e oral con exactitude.
  • ...
  • ...
  • ...

Temporalización


Neste apartado faise unha previsión do número de sesións necesarias para o desenvolvemento na aula de cada unha das partes da UD. Esta temporalización é unha orientación aproximada, xa que dependerá do ritmo de aprendizaxe do noso alumnado e dos intereses e actividades que se vaian expondo.
 

Recursos complementarios

Textos e plantillas

...

Ferramentas de avaliación

...

Para regular a aprendizaxe

...

Rúbricas de avaliación

Webgrafía

Exemplo:

Código QR de acceso ao titorial e manual de eXeLearning 2.0

Cedec, “EXeLearning 2.0. Tutorial - Manual” [En liña]. Dispoñible: http://exelearning.net/html_manual/exe20/index.html. [Consulta: 22-outubro-2014]

Manual de eXeLearning en exelearning.net