Guía didáctica
Introdución
Apartados da unidade didáctica:
Introducción / motivación
...
Contidos
...
Exercicios, tarefa, traballos...
...
A avaliación
...
Dos traballos
...
Dos contidos da UD
Recomendacións para o profesorado
O desenvolvemento está aberto ás decisións do profesorado para adaptar a proposta á realidade dos grupos clase cos que estea a traballar.
No entanto, hai algunhas pautas básicas que deben ser tidas en conta.
Antes de comezar, dar a coñecer ao alumnado a UD
Utilizando o encerado dixital ou pantalla con proxector dixital e un computador ou outro recurso, debemos dar a coñecer ao alumnado o proxecto na súa totalidade:
- Contextualizar o tema, xerando interese.
- Expor o proxecto, formulando os obxectivos: Que habemos de facer? Que imos aprender? Como? Para que?
- Comentar como será a avaliación presentando os medios e instrumentos: as rúbricas, o documento de avaliación.
Asegurarse de que o alumnado sabe todo momento...
- En que etapa atópanse.
- Que tarefa e actividades teñen que facer.
- Como teñen que organizarse para traballar.
- Para que están a facer unha tarefa ou actividade.
- Como van ser avaliados e como van participar na avaliación.
Ser flexible e receptivo
Deixar marxe para que as achegas e suxestións dos alumnos e alumnas dean pé a outras actividades e tarefas diferentes que permitan traballar os obxectivos globais.
Os contidos desta UD teñen vixencia para varios cursos. No entanto, sempre é necesario revisar os recursos e materiais (especialmente as direccións Web) e incluír temas que poidan estar de actualidade en momentos diferentes.
Por último, unha actividade primordial para o alumnado debe ser a procura dos seus propios recursos, fontes de información e ferramentas de traballo.
Competencias
A UD desenvolve de forma integrada o oito competencias básicas, destacando o valor de uso do coñecemento, a súa funcionalidade e significado a través da realización de tarefas.
Na táboa seguinte ((bórrese se non procede)) resúmense as competencias básicas para a ESO [1] traballadas en cada un dos apartados e tarefas propostas no proxecto.
Actividades e tarefas |
Competencia en comunicación Lingüística |
Competencia |
Coñecemento e interacción co medio físico |
Tratamento da información e comp. dixital |
C. Social e cidadán |
C. cultural |
C. aprender |
Autonomía e iniciativa per. |
Tarefa 1 | ||||||||
Tarefa 2 | ||||||||
Tarefa 3 | ||||||||
Tarefa 4 |
||||||||
Tarefa 5 |
Na táboa seguinte ((bórrese se non procede)) resúmense as competencias clave para a educación infantil, a ESO e o Bacharelato [2] traballadas en cada un dos apartados e tarefas propostas no proxecto.
Actividades e tarefas |
Comunicación lingüística |
C. matemática |
Competencia dixital |
Aprender a aprender |
Competencias sociais e cívicas |
Sentido de |
Conciencia e |
Tarefa 1 | |||||||
Tarefa 2 | |||||||
Tarefa 3 | |||||||
Tarefa 4 |
|||||||
Tarefa 5 |
___________________________________________________
Contidos
Neste apartado recóllense aqueles contidos do currículo que forman parte do desenvolvemento do proxecto. Consideráronse contidos mínimos. O docente poderá completar esta formulación básica e común con outros contidos relacionados, traballándoos como un anexo a este proxecto ou a través doutros proxectos e actividades de aula.
Contidos do bloque común:
Contidos do bloque X:
Criterios de avaliación
Os criterios de avaliación son o referente máis directo para avaliar o traballo desta UD. Neles resumimos as capacidades que os alumnos deben adquirir ao terminar o desenvolvemento deste proxecto. Aínda que a súa aplicación práctica faise a través dos diferentes documentos de avaliación que se inclúen (rúbricas, documento de avaliación) neste apartado aparecen explicitados para poder telos como referencia.
- ...
- ...
- ...
Estándares da aprendizaxe
Aínda que os criterios de avaliación son os referentes que se establecen para orientar o proceso de ensino-aprendizaxe, son os estádares de avaliación que acompañan a cada criterio, os que nos serven para recoller aquelas condutas observables e medibles que poidan achegar indicios do seu grao de consecución.
- Presenta un rigor e precisión no traballo experimental e de investigación.
- Busca a información en diferentes fontes e formatos.
- Recolle e organiza os datos en táboas e gráficas.
- Analiza os datos críticamente para extraer conclusións.
- Comunica os resultados por medio de traballos escritos ou orais.
- Traballa en grupo cunha actitude activa e responsable ante as tarefas.
- Usa a linguaxe científica escrito e oral con exactitude.
- ...
- ...
- ...
Temporalización
Neste apartado faise unha previsión do número de sesións necesarias para o desenvolvemento na aula de cada unha das partes da UD. Esta temporalización é unha orientación aproximada, xa que dependerá do ritmo de aprendizaxe do noso alumnado e dos intereses e actividades que se vaian expondo.
Recursos complementarios
Textos e plantillas
...
Ferramentas de avaliación
...
Para regular a aprendizaxe
...
Rúbricas de avaliación
Webgrafía
Exemplo:
Cedec, “EXeLearning 2.0. Tutorial - Manual” [En liña]. Dispoñible: http://exelearning.net/html_manual/exe20/index.html. [Consulta: 22-outubro-2014]
Manual de eXeLearning en exelearning.net
Licensed under the Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike License 4.0