Frecuencias absolutas, relativas e acumuladas.
Tes que saber.
Chámase frecuencia absoluta dunha modalidade ou variable i, ao número de veces que aparece esa modalidade ou valiable na nosa poboación ou mostra. Representarémola por ni.
E chámase frecuencia relativa dunha modalidade ou variable i, ao cociente entre a frecuencia absoluta e o tamaño da nosa poboación ou mostra. Representarémola por fi.
Entón:
Se multiplicamos por cen cada frecuencia relativa temos o tanto por cento de cada valor.
Exemplos.
Esperando para cruzar nun semáforo estívenme fixando na cor dos coches que pasaban. Dos 53 coches que contei, 13 eran vermellos, 12 grises, 18 negros e 10 brancos.
Tamaño da poboación: N=53.
Frecuencias absolutas:
nvermello=13 ngris=12 nbranco=10 nnegro=18
Frecuencias relativas:
Verdadeiro ou falso
Retroalimentación
Verdadeiro
Que aprendiches?
Le o seguinte problema e resolveo.
Reflexión
Dixemos que a suma das frecuencias absolutas era igual ao tamaño da poboación, pero canto cres que sumaran todas as frecuencias relativas?
Tes que saber
Denomínase frecuencia acumulada dun valor á suma de todas as frecuencias dos valores menores ou iguais ao considerado.
- Se sumamos as frecuencias relativas obtemos as frecuencias relativas acumuladas e representarémola por Fi.
- Se o que imos sumando son as frecuencias absolutas teremos as frecuencias absolutas acumuladas e representarémola por Ni.
Só ten sentido calcular as frecuencias acumuladas cando os datos se poden ordenar.
Pregunta Verdadeira ou Falsa
Retroalimentación
Falso
Non ten sentido calcular as frecuencias acumuladas xa que se trata de caracteres cualitativos.
Como é o/a alumno/a típico/a da miña clase?. Recollida de información.
Chegamos á terceira fase do noso proxecto, o traballo de campo.
O traballo de campo consiste na recollida de información. Deberás enquisar co teu cuestionario ao resto de compañeiros/as de clase.
Esta parte do proxecto é fundamental, neste caso, como enquisas aos/ás teus/túas compañeiros/as de clase, eles e elas xa coñecen o cuestionario, pois todos/as estades a facer o mesmo; pero se non se dese esta circunstancia, as túas funcións como entrevistador/a serían:
- Explicar en que consiste a túa investigación á persoa enquisada.
- Describirlle a enquisa.
- Respostar ás posibles dúbidas que xurdan durante a cumprimentación do cuestionario.
- Tomar nota das respostas.
Tarefa 1.2
Cubre o teu cuestionario e recolle os datos dos/as teus/túas compañeiros/as de clase.
Recursos para o traballo. Presentación da folla de cálculo.
Actividade
Abre o Calc no teu ordenador e proba as distintas ferramentas que aparecen.
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0