Este REA está baseado na programación didáctica que PROENS propón para a materia de Xeografía e Historia de 1º de ESO.
O material recolle contidos do bloque 2, en concreto os das unidades 7 (A Antigüidade en Asia e África) e 8 (A civilización exipcia).
| Contidos |
Bloque da materia |
- Tecnoloxías da información. Manexo e utilización de dispositivos, aplicacións informáticas e plataformas dixitais. Procura, tratamento da información e elaboración de coñecemento.
|
Bloque 1 |
- Condicionantes xeográficos e interpretacións históricas do xurdimento das civilizacións. As grandes rutas comerciais e as estratexias polo control dos recursos: talasocracias e imperios, conquista e colonización.
- Complexidade social e nacemento da autoridade. Desigualdade social e disputa polo poder na Antigüidade.
- As persoas invisibilizadas da historia: mulleres, escravos e estranxeiros. Marxinación, segregación, control e submisión na historia da humanidade. Personaxes femininos na historia. A resistencia á opresión.
- A organización política do ser humano e as formulacións estatais no mundo antigo: democracias, repúblicas, imperios e reinos. Evolución da teoría do poder.
- O papel da relixión na organización social, a lexitimización do poder e a formación de identidades: politeísmo, monoteísmo e o xurdimento das grandes relixións.
- A transformación humana do territorio e a distribución desigual dos recursos e do traballo. Evolución dos sistemas económicos, dos ciclos demográficos, dos modos de vida e dos modelos de organización social. A loita pola supervivencia e o status social na Antigüidade.
|
Bloque 2 |
- Alteridade: respecto e aceptación «do outro». Comportamentos non discriminatorios e contrarios a calquera actitude diferenciadora e segregadora.
|
Bloque 3 |
Obxectivos da materia traballados especificamente no REA
| Obxectivos |
Descrición |
| OBX1 |
Buscar, seleccionar, tratar e organizar información sobre temas relevantes do presente e do pasado, usando criticamente fontes históricas e xeográficas, para adquirir coñecementos, elaborar e expresar contidos en varios formatos. |
| OBX3 |
Coñecer os principais desafíos aos que se enfrontaron distintas sociedades ao longo do tempo, identificando as causas e consecuencias dos cambios producidos e os problemas aos que se enfrontan na actualidade, mediante o desenvolvemento de proxectos de investigación e o uso de fontes fiables, para realizar propostas que contribúan ao desenvolvemento sustentable. |
| OBX5 |
Analizar de forma crítica formulacións históricas e xeográficas explicando a construción dos sistemas democráticos e os principios constitucionais que rexen a vida en comunidade, así como asumindo os deberes e dereitos propios do noso marco de convivencia, para promover a participación cidadá e a cohesión social. |
OBX6
|
Comprender os procesos xeográficos, históricos e culturais que conformaron a realidade multicultural na que vivimos, coñecendo e difundindo a historia e a cultura das minorías étnicas presentes no noso país, e valorando a achega dos movementos en defensa da igualdade e a inclusión, para reducir estereotipos, evitar calquera tipo de discriminación e violencia, e recoñecer a riqueza da diversidade. |
OBX7
|
Identificar os fundamentos que sosteñen as diversas identidades propias e as alleas, a través do coñecemento e posta en valor do patrimonio material e inmaterial que compartimos para conservalo e respectar os sentimentos de pertenza, así como para favorecer procesos que contribúan á cohesión e solidariedade territorial no tocante aos valores do europeísmo e da Declaración Universal dos Dereitos Humanos. |
Competencias clave e os descritores operativos traballados
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| Competencia Plurilingüe (CP) |
CP3 |
| Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) |
STEM3, STEM4, STEM5 |
| Competencia dixital (CD) |
CD1, CD2 |
| Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) |
CPSAA1, CPSAA3 |
| Competencia en comunicación lingüística (CCL) |
CCL2, CCL3, CCL5 |
| Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) |
CCEC1 |
| Competencia cidadá (CC) |
CC1, CC2, CC3, CC4, |
| Competencia emprendedora (CE) |
CE1 |