Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Os eixes da materia de Lingua galega e literatura xiran arredor da eficacia comunicativa e de como favorecer un uso ético da linguaxe que poña as palabras ao servizo da convivencia democrática, a resolución dialogada dos conflitos e a construción de vínculos persoais e sociais baseados no respecto e na igualdade de dereitos de todas as persoas. Desta maneira, a materia contribúe ao desenvolvemento de todas as competencias recollidas no perfil de de saída do alumnado ao remate do ensino básico. Estes obxectivos supoñen unha progresión respecto dos formulados na educación primaria, dos que haberá que partir, para pasar dun acompañamento guiado a outro progresivo autónomo.

Os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) relacionados coa nosa proposta de situación de aprendizaxe son os seguintes: educación de calidade, produción e consumo responsables e mais alianzas para lograr os obxectivos.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA, en relación coa programación didáctica de referencia publicada no PROENS para a materia de Lingua galega e literatura de 1º da ESO, contextualízase na unidade 6 (A rula).

No recurso trabállanse contidos dos bloques da programación: "As linguas e os seus falantes", "Comunicación" e "Reflexión sobre a lingua".

Contidos Bloque da materia
  • Xéneros discursivos desde o punto de vista da produción, comprensión e análise crítica de textos orais, escritos e multimodais.
  • Xéneros discursivos propios do ámbito social. Redes sociais e medios de comunicación. Etiqueta dixital. Riscos de desinformación, manipulación e vulneración da privacidade na rede. Análise da imaxe e elementos paratextuais dos textos icónico-verbais e multimodais. 
  • Procesos de produción, comprensión e análise crítica de textos orais, escritos e multimodais.
  • Interacción oral e escrita de carácter informal: tomar e ceder a palabra. Cooperación conversacional e cortesía lingüística. Escoita activa, asertividade e resolución dialogada dos conflitos.
  • Comprensión lectora: sentido global do texto e relación entre as súas partes. A intención do emisor. Detección de usos discriminatorios da linguaxe verbal e non verbal. Os abusos de poder e a manipulación a través da linguaxe.
Bloque II
  • Elaboración de conclusións propias sobre o funcionamento do sistema lingüístico cunha linguaxe específica a partir da observación, comparación e clasificación de unidades comunicativas e do contraste entre linguas.
  • Estratexias de uso progresivamente autónomo de dicionarios e manuais de gramática para obter información gramatical básica.
Bloque IV

No seguinte cadro preséntanse os obxectivos de materia tratados na unidade do REA:

Obxectivos Descrición
OBX3 Producir textos orais e multimodais con coherencia e fluidez e co rexistro adecuado, atendendo ás convencións propias dos diferentes xéneros discursivos, e participar en interaccións orais con actitude cooperativa e respectuosa, tanto para construír coñecementos e establecer vínculos persoais como para intervir de maneira activa e informada en diferentes contextos sociais. 
OBX5 Producir textos escritos e multimodais coherentes, cohesionados, adecuados e correctos atendendo ás convencións propias do xénero discursivo elixido, para construír coñecemento e para dar resposta de maneira informada, eficaz e creativa a demandas comunicativas concretas.
OBX6 Seleccionar e contrastar información procedente de diferentes fontes de maneira progresivamente autónoma, avaliando a súa fiabilidade e pertinencia en función dos obxectivos de lectura e evitando os riscos de manipulación e desinformación, e integrala e transformala en coñecemento para comunicala desde un punto de vista crítico e persoal e, ao mesmo tempo, respectuoso coa propiedade intelectual.
OBX10
Pór as propias prácticas comunicativas ao servizo da convivencia democrática, da resolución dialogada dos conflitos e da igualdade de dereitos de todas as persoas, utilizando unha linguaxe non discriminatoria e desterrando os abusos a través da palabra para favorecer un uso non só eficaz, senón tamén ético e democrático, da linguaxe.

As competencias clave e os descritores operativos traballados son:

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) 1, 3, 5
Competencia plurilingüe (CP) 2, 3
Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) 1

Competencia dixital (CD)

1, 2, 3, 4
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) 3, 4, 5
Competencia cidadá (CC) 1, 2, 3
Competencia emprendedora (CE) 1, 3
Competencia en conciencia e expresións culturais (CCEC) 2, 3

Feito con eXeLearning (Nova xanela)