Indica si son verdaderos o falsos los siguientes enunciados. Recuerda que este ejercicio tiene sentido una vez se ha trabajado el texto previo de la sección "desarrollar". Esta actividad puede realizarse individualmente o con alguna estructura cooperativa simple (como 1-2-4 o Think-Pair-Share)
Retroalimentación
Verdadero
Retroalimentación
Verdadero
Retroalimentación
Falso
Retroalimentación
Verdadero
Retroalimentación
Verdadero
Actividad desplegable
Ler y completar
Construíndo o prompt perfecto
Duración:
30
Agrupamento:
Grupos cooperativos (3-4 persoas)
Nesta actividade cooperativa, o alumnado traballará en equipos rotativos (*Round Robin*) para deseñar prompts efectivos aplicando os principios do decálogo do texto e avaliando o seu impacto. A sesión estrutúrase en tres fases:
- Primeiro, cada estudante propón un tema e engade, por quendas, un elemento do decálogo, asegurándose de incluír aspectos como a especificidade, o contexto e o formato. Durante este proceso, establécense roles dentro do equipo: unha persoa lidera a participación e outra toma notas. - Despois, o grupo selecciona un dos temas propostos e constrúe un prompt de maneira colaborativa, refinándoo progresivamente e explicando as razóns detrás das súas decisións. O resultado final inclúe un prompt detallado e unha xustificación escrita dos criterios empregados. - Finalmente, os equipos poñen a proba o seu prompt empregando unha ferramenta de IA gratuíta, como ChatGPT, e comparan as respostas obtidas coas súas expectativas.
A actividade conclúe coa entrega dun informe no que se analiza que funcionou ben e que aspectos deberían mellorarse.
Que faría a IA? – Simulación de Casos
Nesta tarefa, os equipos participarán nunha dinámica de *role-play* e discusión guiada para reflexionar sobre as capacidades e limitacións da IA en situacións reais.
- Nun primeiro momento, cada grupo recibe un escenario e distribúe os roles: unha persoa formula unha consulta como se fose un usuario, outra representa a IA e responde segundo o que o equipo considera posible, e unha terceira actúa como crítica, avaliando a realismo da resposta. - A continuación, os grupos analizan colectivamente os puntos fortes e débiles da resposta xerada pola "IA", reflexionando sobre os desafíos que enfronta á hora de procesar a información. Como parte deste proceso, redactan un informe no que inclúen o escenario, a resposta simulada, os acertos e os erros detectados. - Para finalizar, os equipos intercambian os seus informes e engaden comentarios baseados nos conceptos estudados, enriquecendo así a análise con diferentes perspectivas. O produto final, que inclúe o informe con observacións e melloras, entrégase ao docente para a súa revisión.