Saltar la navegación

2.3 Ahondar

Pregunta Verdadero-Falso

Indica si son verdaderos o falsos los siguientes enunciados.
Recuerda que este ejercicio tiene sentido una vez se ha trabajado el texto previo de la sección "desarrollar". Esta actividad puede realizarse individualmente o con alguna estructura cooperativa simple (como 1-2-4 o Think-Pair-Share)

Pregunta 1

La inteligencia artificial (IA) usa herramientas matemáticas para predecir qué palabras es más probable en una frase.

Pregunta 2

La IA aprende a partir del registro de libros, artículos y conversaciones de internet.

Pregunta 3

La IA tiene sentimientos y comprende emociones como las personas.

Pregunta 4

En la comunicación humana, la experiencia y el contexto influyen en la forma en que entendemos los mensajes.

Pregunta 5

La IA puede elaborar ideas, estructuras textos o proponer paráfrasis aunque no comprenda su significado real.

Actividad desplegable

Ler y completar

Selecciona a opción correcta en cada espazo despregable para completar o texto de maneira coherente.

A Intelixencia Artificial (IA) non pensa nin comprende o mundo como os humanos. No seu lugar, utiliza (modelos matemáticos) para xerar respostas baseadas en datos previos.

Cando facemos unha pregunta, a IA analiza os textos cos que foi adestrada e selecciona a segundo a información dispoñible

Isto significa que a IA pode responder de forma , pero non ten un coñecemento real do mundo. Se a información contida nos seus datos é incompleta, a IA pode .

Para mellorar a interacción cunha IA, é importante escribir un claro e preciso. Por exemplo, se queremos saber sobre os osos, é mellor preguntar "Como hibernan os osos?", porque lle dá máis información á IA para xerar unha resposta axeitada.

A comunicación humana e a IA teñen diferenzas importantes. Mentres que as persoas poden expresar e entender o contexto, a IA só usa datos e estatísticas.

A pesar destas diferenzas, a IA pode ser unha ferramenta útil se sabemos de maneira axeitada.

Habilitar JavaScript

Construíndo o prompt perfecto

Duración:
30
Agrupamento:
Grupos cooperativos (3-4 persoas)

Nesta actividade cooperativa, o alumnado traballará en equipos rotativos (*Round Robin*) para deseñar prompts efectivos aplicando os principios do decálogo do texto e avaliando o seu impacto. A sesión estrutúrase en tres fases:

- Primeiro, cada estudante propón un tema e engade, por quendas, un elemento do decálogo, asegurándose de incluír aspectos como a especificidade, o contexto e o formato. Durante este proceso, establécense roles dentro do equipo: unha persoa lidera a participación e outra toma notas.
- Despois, o grupo selecciona un dos temas propostos e constrúe un prompt de maneira colaborativa, refinándoo progresivamente e explicando as razóns detrás das súas decisións. O resultado final inclúe un prompt detallado e unha xustificación escrita dos criterios empregados.
- Finalmente, os equipos poñen a proba o seu prompt empregando unha ferramenta de IA gratuíta, como ChatGPT, e comparan as respostas obtidas coas súas expectativas.

A actividade conclúe coa entrega dun informe no que se analiza que funcionou ben e que aspectos deberían mellorarse.

Que faría a IA? – Simulación de Casos

Nesta tarefa, os equipos participarán nunha dinámica de *role-play* e discusión guiada para reflexionar sobre as capacidades e limitacións da IA en situacións reais.

- Nun primeiro momento, cada grupo recibe un escenario e distribúe os roles: unha persoa formula unha consulta como se fose un usuario, outra representa a IA e responde segundo o que o equipo considera posible, e unha terceira actúa como crítica, avaliando a realismo da resposta.
- A continuación, os grupos analizan colectivamente os puntos fortes e débiles da resposta xerada pola "IA", reflexionando sobre os desafíos que enfronta á hora de procesar a información. Como parte deste proceso, redactan un informe no que inclúen o escenario, a resposta simulada, os acertos e os erros detectados.
- Para finalizar, os equipos intercambian os seus informes e engaden comentarios baseados nos conceptos estudados, enriquecendo así a análise con diferentes perspectivas. O produto final, que inclúe o informe con observacións e melloras, entrégase ao docente para a súa revisión.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)