Sincronizando acentos
Escoitades iso? Que ben soa cando todo vai xuntiño! A música e o texto teñen unha relación moi íntima nas cancións; o certo é que existe unha sincronización moi delicada entre os dous elementos para que a música vocal funcione. Ambos teñen que encaixar á perfección, intentando compaxinar os acentos musicais cos golpes de voz das sílabas que forman as diferentes palabras da letra. Xeralemente, a sílaba tónica da palabra debe encaixar co pulso forte na música, para manter así aunha acentuación correcta. Parece moi complexo... pero non o é!
Como xa coñecedes, as diferentes figuras da linguaxe musical poden presentar distinto número de golpes de voz en función da súa duración, e para facilitar un pouco o choio nunha das unidades anteriores ideáramos uns alcumes para chamalas de forma sinxela, facendo que coincidiran os seus nomes co número de golpes de voz das mesmas. Imos a lembrar cales eran para refrescar un pouquiño a memoria! Picade na seguinte lapela para botarlle un ollo ou ben descargar o arquivo.
Táboa de figuras musicais e silencios
Deseguido atoparedes unha imaxe en formato táboa onde se amosan as diferentes figuras musicais que coñecemos, detallando a súa duración (en número de pulsos) e incluíndo tamén o seu correspondente silencio. Pola súa importancia, o silencio conta coas súas propias figuras musicais, que nos permiten darlle un certo valor a cada pausa na linguaxe musical dentro dunha partitura. O certo é que existe un tipo de silencio por cada figura musical que coñecemos, e comparte o seu mesmo valor. Non por non escoitarse é menos importante! As pausas na linguaxe e na música son fundamentais, xa que facilitan que se entenda a mensaxe e permítennos respirar entre frase e frase. Podedes descargar a imaxe premendo AQUÍ.
Táboa de figuras musicais e alcumes
Como xa adiantamos, ideáramos uns nomes coñecidos (alcumes) para chamar a cada unha das figuras de forma sinxela, facendo que coincidiran os seus acentos co número de golpes de voz. Poderíamos dicir que é un paso intermedio antes de idear unha letra, e deste xeito resulta máis sinxelo construír pequenos fragmentos de ritmo e melodía conxunta, sen necesidade de crear unha letra diferente para cada combinación. Novamente podedes descargar a imaxe premendo AQUÍ.
Táboa de alcumes, golpes de voz e sílabas
Finalmente, para compoñer unha letra empregando a linguaxe convencional deberemos prestar especial atención ó número de golpes de voz (sílabas) que teñen as palabras que escollemos, e que estas coincidan coa acentuación musical. De maneira que os pulsos fortes recaerán sobre as sílabas tónicas sempre que sexa posíbel, para sincorinizar unha boa acentuación de música e texto. Na seguinte imaxe amósanse algunhas propostas para as diferentes figuras, pero as posibilidades son infinitas (como case infinitas son as palabras da nosa lingua). Podédela descargar facendo clic AQUÍ.
Mmm... que é o que escoitades se reproducides este arquivo de audio?
Para contestar a esta pregunta partiremos da base de que existen elementos que non terían o mesmo significado sen ir emparelladas a outro, e que polo simple feito de existir conlevan a existencia do contrario como se foran dous extremos diferentes pero necesarios. Que profundo, non? Imos a ver un exemplo para entendelo mellor! Non nos decataríamos da presenza da luz sen saber que é a escuridade, nin tampouco existiría o ben se non contemplamos a presenza do mal. No ámbito musical acontece algo parecido, xa que decindo a verdade non podería producirse o son se antes non nos decatamos do SILENCIO.
Como podedes imaxinar no mundo da música o silencio tamén é parte fundamental do proceso de composición, tanto que se chegaron a compoñer obras enteiras baseadas soamente neste elemento. Un claro exemplo témolo no compositor americano John Cage, amplamente coñecido polas súas pezas innovadoras e ao mesmo tempo controvertidas, que compuxo unha obra titulada 4´33´´ e como explicalo.... ben, é mellor que a escoitedes cos vosos propios oídos (se sodes capaces!)
E como última actividade relacionada co silencio imos a dedicar un tempo a escoitalo. Para levalo a cabo, soamente deberemos pechar os ollos, baixar a nosa cabeza sobre as mans co fin de escoitar o que acontece ao noso arredor durante un minuto. Reproducide o arquivo de audio para levar a conta do tempo, ata que soe a alarma. Ao rematar o tempo, realizaremos un debate no que confrontaremos as nosas opinións sobre o que escoitamos neste tempo e se existe para vós o silencio absoluto.
Podedes empregar como referencia algunha das seguintes cuestións para conducir o debate:
- Que sons escoitastes?
- Credes na existencia do silencio absoluto?
- En que momentos prefires estar en silencio?
- É importante o silencio para a saúde das persoas?
- Todas as persoas escoitaron os mesmos sons?
- Pensades que vos decatariades destes sons sen facer un esforzo por percibilos?