A tonalidade é a relación dos graos dunha escala coa súa
JXUwMDJjJXUwMDg3JXUwMDlkJXUwMDA3JXUwMDBhJXUwMDAy
. Ademais, a modalidade, que pode ser
JXUwMDM1JXUwMDBjJXUwMDA4JXUwMDA2JXUwMDFk
ou menor, é a disposición dos tons e
JXUwMDJiJXUwMDE2JXUwMDA4JXUwMDA0JXUwMDFkJXUwMDg3JXUwMDlkJXUwMDFk
nunha escala.
A
JXUwMDM5JXUwMDEzJXUwMDFmJXUwMDBjJXUwMDA1JXUwMDExJXUwMDA3JXUwMDEz
é o conxunto de alteracións que se colocan entre a clave e o
JXUwMDNiJXUwMDBjJXUwMDAyJXUwMDFkJXUwMDkxJXUwMDky
e afectan a toda a partitura.
Para saber a armadura e as tonalidades empregaremos o
JXUwMDNiJXUwMDBhJXUwMDBhJXUwMDBmJXUwMDAzJXUwMDRmJXUwMDQ0JXUwMDAxJXUwMDQ1JXUwMDE1JXUwMDlm
.
As tonalidades relativas están a distancia de
JXUwMDZiJXUwMDk5JXUwMDhhJXUwMDRkJXUwMDA4JXUwMDBiJXUwMDAxJXUwMDFk
e sempre teñen a mesma armadura. Por exemplo, o relativo de Fa M é
JXUwMDJhJXUwMDE3JXUwMDQ1JXUwMDRk
, ou o relativo de sol m é
JXUwMDBiJXUwMDNhJXUwMDBiJXUwMDQyJXUwMDZk
.
A orde dos sostidos é FA
JXUwMDFjJXUwMDBi
SOL
JXUwMDBhJXUwMDE3
LA
JXUwMDE1JXUwMDA0
JXUwMDBiJXUwMDFh
, e a dos bemois
JXUwMDBiJXUwMDFh
MI
JXUwMDE0JXUwMDBk
RE
JXUwMDBiJXUwMDFjJXUwMDAz
DO
JXUwMDFlJXUwMDA3
.
Fa M ten 1 bemol que é
JXUwMDBiJXUwMDNhJXUwMDBi
. Sol M ten 1 sostido que é
JXUwMDFlJXUwMDI3
.
Esta armadura
corresponde ás tonalidades de
JXUwMDBiJXUwMDNjJXUwMDAzJXUwMDBlJXUwMDQyJXUwMDZk
e
JXUwMDE1JXUwMDI0JXUwMDBiJXUwMDQyJXUwMDRk
.
Esta armadura
corresponde ás tonalidades de
JXUwMDE0JXUwMDJkJXUwMDQxJXUwMDZk
e
JXUwMDFlJXUwMDI3JXUwMDQyJXUwMDAzJXUwMDRk
.