Saltar navegación

Mary Cassat

Mary Cassat, unha americana en París...

Mary Stevenson Cassatt (22 de maio de 1844 - 14 de xuño de 1926) foi unha pintora e gravadora estadounidense. Nada no seo dunha familia de clase media alta, mudouse a miúdo de fogar, pero sempre nun ambiente acomodado. Pasou a súa infancia entre os EEUU e Europa. En todas partes aprendeu en idioma, e de paso recibiu as súas primeiras leccións de debuxo e música. En París visitou a Exposición Universal de París de 1855, onde viu en vivo a obra dos mestres franceses. Na exposición estiveron tamén Degas e Pissarro, quen máis tarde serían os seus colegas e mentores.

Cassatt decidiu entón ser artista, fronte á oposición dos seus pais. Matriculouse na academia de arte, onde xa permitían a entrada ás mulleres máis «frescas». Ademais sempre que podía metíase en discusións feministas, nada comúns na época, e tiña un comportamento bohemio. Máis dun desgusto causoulle á súa familia iso de que a moza Mary fósese por aí de esmorga cos seus compañeiros homes (entre os seus compañeiros de estudos atopábase, por certo, o noso admirado Thomas Eakins). O certo é que no fondo Cassatt desprezaba a Academia. Non aprendía demasiado nela. Mesmo non se lle permitía traballar con modelos espidos, por iso de ser muller. Só podía debuxar moldes. Mary decidiu pór fin aos seus estudos antes de obter un título e marchouse a París en 1866.

Dado que as mulleres aínda non podían asistir á École deas Beaux-Arts, Mary recibiu clases particulares de nada menos que Jean-Léon Gérôme, e íase todos os días ao Louvre. Aos poucos, foi mellorando moitísimo e en 1868, por primeira vez, unha das súas pinturas foi aceptada polo xurado para o Salón de París.

Pero o estilo da academia tiña os días contados. Nos anos 70 o impresionismo había chegade e Cassatt únese ao impresionimo. Cassatt era consciente de que ao ser muller, a súa obra non era tomada en serio. Unha muller non desenvolvía unha carreira artística a menos que tivese un amigo ou protector no xurado ou coqueteara cos seus membros.

A pintora volveuse máis cínica e a súa obra empezou a falar de temas de actualidade. No Salón xa non querían a «esa tola», pero Degas convidouna a mostrar as súas obras aos impresionistas, un grupo de artistas que comezaran a expor de forma independente en 1874 con moita notoriedade e cultivaran a ira dos críticos desde facía varios anos.

Fíxose desde o principio parte do grupo dos impresionistas e uniuse á súa causa con entusiasmo. Aínda así​ non podía asistir ás reunións nos cafés, polo que se reunía con eles en privado e nas exposicións. Degas converteuse no seu gran aliado.

A pintura de Cassatt era dunha gran calidade, froito do seu talento. Si non fose muller estariamos a falar dunha artista ao nivel de calquera dos seus compañeiros impresionistas. A súa obra foi ampla, e pasou por varias fases, pero destacan na súa produción imaxes da vida social e privada das mulleres, maternidades, e demais pinturas onde case sempre está a presenza da figura feminina, como reivindicándoa.

Mary Cassatt sempre foi unha feminista, e apoiou activamente o sufraxio feminino. Francia conseguiríao en 1944. No seu país natal habería que esperar a 1967 (as negras… as mulleres brancas podían votar desde 1920).

Mary Cassatt faleceu en Château de Beaufresne, preto de París, o 14 de xuño de 1926.

Sobre Mary Cassat consultar os seguintes enlaces:

-Mary Cassat, https://es.wikipedia.org/wiki/Mary_Cassatt

-Mary Cassat, la impresionista olvidada, https://elpais.com/cultura/2018/03/27/actualidad/1522151403_837829.html

-Mary Cassat, https://www.wikiart.org/es/mary-cassatt

-Mary Cassat, la pintora de niños y mujeres, https://trianarts.com/mary-stevenson-cassatt-la-pintora-de-ninos-y-mujeres/

Visualizar o seguinte vídeo sobre a vida e obra de Mary Cassat: