Elas tamén "pintan algo". Os séculos XVIII e XIX
Camille Claudet: A escultora ninguneada
Camille Claudel, sempre estivo á sombra do seu mentor e amante Auguste Rodin. Sen embargo, seu talento foi equivalente, e incluso hay quen afirma que a escultora axudou a dar forma a algunhas das grandes obras do maestro (por no dicir que éste as robou directamente).
O que é seguro é que si Claudel houbese nacido home, seu recoñecemento houbese sido outro.
Camille Anastacia Kendall Maria Nicola Claudel, nacida en 1864, foi unha escultora francesa proveniente dunha familia adiñeirada. Desde moi cedo se interesou pola escultura, demostrando aínda a curta idade os seus dotes moldeando e deseñando figuras de barro inspiradas nos membros da súa familia.
Con doce anos trasládase a Nogent-sur-Seine, e isto, sen dúbida, supón un gran impulso para a súa carreira. En 1882 será admitida na Escola de Belas Artes de París, ingresando na Academia Colarussi. Será nese ano cando coñeza a Rodin, que exercía como profesor substituto na escola. De alumna do xa lendario escultor pasaría a converterse na súa musa, e de aí a amante.
O talento de Claudel era evidente, pero a envexa e o machismo da época fixeron que fose obxecto de comentarios desafortunados que puñan en dúbida a súa capacidade artística. Camille converteuse en compañeira do gran escultor, ao que acompañaba ás reunións artísticas da capital e do que aprendeu a arte de esculpir chegando a alcanzar, senón superar, o talento de Rodin.
O distanciamento entre ambos terminou en ruptura en 1898 cando Camille foi do todo consciente de que as promesas de amor de Rodin eran palabras baleiras. El nunca deixaría á súa amada Rose, coa que terminaría casándose ao final dos seus días, traizoando á desdichada Camille.
Empezou entón un período obsesivo de creación do que naceu unha das súas esculturas máis famosas, A idade madura, na que aparece unha figura feminina arrodillada agarrando a un home que llo leva unha muller adulta con rostro sinistro. Toda unha alegoría da súa existencia.
Encerrada durante anos no seu piso, Camille Claudel terminou toleando. Cara a 1905 os seus medos empezaron a aflorar facendo dela unha muller demente que destruía todas as súas creacións sistematicamente. Cando en 1913 falecía o seu pai, Camille sentiu completamente soa. O seu irmán, que estaba na afastada China exercendo de diplomático non puido consolala nin salvala do seu tráxico final. Un final ao que a conduciu a súa propia nai quen fixo ingresala no sanatorio de Ville-Evrad. O diagnóstico oficial foi teima persecutoria e delirios de grandeza. As cartas descubertas anos despois descubriron a unha muller no seu san xuízo que foi manipulada e maltratada pola súa contorna.
Camille Claudel terminou os seus días no sanatorio de Montdevergues, soa, illada e esquecida por todos. O 19 de outubro de 1943 terminaba a súa longa penitencia, como ela mesma cualificouno, de trinta anos de reclusión inxusta.
Coñece a súa Obra
Traballando coa súa obra
Busca información sobre a seguinte obra de Camille Claudet.
![]()
A Idade Madura,1988, Wikipedia, CC-BY-SA-NC
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0