Pór dereito

Obradoiro

Manexamos diferentes xéneros do ámbito institucional (xurídico, administrativo, asociativo) para centrarnos na linguaxe dos regulamentos, posto que será ese o xénero que tomarán as medidas do noso banco de propostas. Atenderemos especialmente os procedementos de creación de palabras.

Actividade

1. Xéneros institucionais


Comparade de principio tres xéneros textuais moi próximos: norma ou regulamento, a proposta de medidas e os estatutos dunha asociación. Lembrade que o primeiro deles é o noso modelo.

Declaración Universal dos Dereitos das Persoas

Propostas da Coordinadora Galega de ONG

Estatutos (de Implicadas no Desenvolvemento).

Análise comparativa

Xéneros textuais

Aspectos

Regulamento (Declaración Universal)

Proposta de medidas

Estatutos

Intención, aspectos que se atenden




Estrutura, partes




Presentación: presenza de títulos, numeración de artigos, extensión




Nivel de lingua




Tipos de oración que inician os artigos




Actividade

2. A comunicación institucional

Analizade a estrutura comunicativa dos textos anteriores de asociacións (tipo de emisor e receptor e proximidade entre ambos, sobre todo), tomando como referencia a seguinte análise en vídeo dos xéneros xurídico-administrativos.

Actividade

3. Os regulamentos

Xa apreciamos previamente os trazos xerais do noso xénero textual e somos conscientes do contexto no que se emprega. Sistematizamos, entón, agora as súas características. Ademais da Declaración Universal dos Dereitos das Persoas, podemos fixarnos no regulamento dun IES ou en ordes, decretos e leis.

a) Asignádelle tipo e subtipo (legal, xudicial, de decisión...) aos exemplos de xéneros textuais recollidos na parte superior dereita da infografía de abaixo.

b) Nesa mesma presentación, situade os seguintes trazos no lugar correspondente, ou nos textos do ámbito ou na caracterización do artigo normativo.
- Iníciase cun número
- Pode levar título (frase nominal en letra grosa)
- Presenza común de: cargo + acción para realizar + motivación + destinatarios + data
- No nivel culto pero con escasos tecnicismos
- En presente ou futuro de indicativo

Actividade

4. Procedementos para crear palabras: a derivación

a) Resolve individualmente as seguintes palabras cruzadas.

b) Realizade en parellas coas palabras hiperligazón, envellecido e desmontable a mesma operación de “comprobación” que no seguinte modelo.

re-constru-ción
re: reelaborar, replantar, recomezar, redefinir...
constru: construír, construtor, construíbel...
ción: creación, elaboración, plantación, polución...

c) Resolvede individualmente o seguinte caderno interactivo.

Anterior

Con sentido.


Seguinte

Temos a palabra.