Proxecto "Lobos"
Propiedades mais relevantes do texto expositivo
- Función: Adquirir coñecementos específicos sobre un ámbito ou tema. Transmitir un saber social logrando que a persoa destinataria comprenda.
- Léxico: Particular e específico dun tema. Require comprensión (hai que axustar as estratexias lectoras a cada tipo de texto, por ex. busca de palabras descoñecidas): manada, lobato, lobezno, aullido, macho alfa,…
- Estrutura: Determínaa a persoa autora e é moi útil coñecela antes de ler o texto. O índice da unha categorización das ideas que a persoa autora formula e é importante coñecelas. Isto é tamén unha estratexia para deducir a importancia que lle da a certos temas. Pode adoptar formas variadas: descritiva, comparativa, causa-efecto,…
- Tipografía e formato: Serven para guiar a atención de quen le (capítulos, índices, títulos,…) Hai que ensinar a empregalos, xa que remarcan as partes de maior relevancia. Posibilitan unha visión superficial anticipan información, (estratexias para resaltar información: negrita, cursiva, comillas,…)
- Modo de lectura: Ler para aprender. Lectura lenta, repetida para profundar en determinadas ideas. Require do uso de esquemas, consultar índices, resumir, saltar un parágrafo a veces, reler,… para mellorar a comprensión e transformar o aprendido.
- Relación co real: moi alta, a información ten que estar contrastada e ser certa.
- Uso posterior á lectura: Gardalo e volver a consultalo.
- Título: Anticipador, tamén ten subtítulos.
- Relación imaxe-texto: É alta, fotos, esquemas, táboas de datos,…
- Soporte: Enciclopedias, revistas especializadas, libros de texto, monografías,…
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0