Eixes da proposta didáctica
Esta proposta didáctica, O gran libro das emocións, está baseada nos eixes principais da materia de Lingua Galega e Literatura para 6º de Educación Primaria e céntrase na creación de relatos emocionais a partir de lendas locais ou vivencias familiares, coa finalidade de desenvolver a competencia lingüística, a intelixencia emocional e a expresión creativa do alumnado.
Os eixes principais son os seguintes:
- Fomento da Competencia Lingüística: Traballar a comprensión e expresión oral e escrita en lingua galega mediante a creación de textos narrativos, recoñecendo a súa estrutura e os elementos principais que os compoñen.
- Aplicación da Aprendizaxe Baseada en Proxectos (ABP): Elaborar un produto final cooperativo —un libro de historias organizadas por emocións— a través dun proceso activo, creativo e reflexivo.
- Incorporación dos ODS: Promover unha educación inclusiva e de calidade (ODS 4) e favorecendo a recuperación, conservación e posta en valor do patrimonio inmaterial local mediante a recollida de historias, lendas e lembranzas da contorna, reforzando así o vínculo co territorio e a identidade cultural (ODS 11) todo isto mediante o traballo coas emocións e o deseño universal para a aprendizaxe (DUA).
- Conciencia lingüística e identidade cultural: Revalorizar o galego como ferramenta para a transmisión de historias, sentimentos e saberes populares, reforzando a conexión co contorno e co patrimonio inmaterial.
- Inclusión e accesibilidade: Garantir a participación de todo o alumnado mediante a adaptación dos textos ás diferentes necesidades, empregando estratexias e ferramentas.
- Valores e competencias sociais: Fomentar a empatía, o respecto, a escoita activa e a cooperación a través da construción dun relato colectivo que reflicta a diversidade emocional da aula.
Esta contextualización favorece a integración entre as competencias lingüísticas, emocionais e sociais, facendo desta situación de aprendizaxe unha experiencia significativa, conectada coa realidade afectiva do alumnado e co seu entorno cultural.