Criterios de avaliación e mínimos de consecución
Lembramos que os criterios de avaliacions que aquí se amosan son os que coteñen a unidade didáctica 4 de PROENS. O peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.
| Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación | Unidade didáctica (Proens) | % (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|
|
CA2.1 - Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos. |
Redacta resumos de obras literarias |
Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA2.5 - Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir das experiencias e interaccións orais próximas. | Expresa con claridade instrucións ou peticións, empregando un vocabulario axeitado. | Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA3.2 - Comprender distintos tipos de textos en lingua galega, valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal. | Completa a lectura da maioría dos textos do seu interese, sen deixalos a medias. | Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA3.4 - Analizar, de maneira autónoma o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. | Resume textos narrativos como contos ou novelas con definición da trama e coa presentación dos personaxes principais. | Proba escrita | 4 | 7 |
| CA3.9 - Acadar as destrezas e competencias lingüísticas a través do uso da lingua escrita. | Amosa unha lectura fluída de textos literarios de calquera xénero. | Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA4.5 - Ler de maneira autónoma textos de diversas fontes, autores e autoras da literatura galega, compartindo a experiencia da lectura, avanzando na construción da súa identidade lectora e participando en comunidades lectoras no ámbito escolar. | Amosa continuidade na lectura de textos nos momentos destinados á lectura na clase. | Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA4.6 - Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar. | Comparte e matiza opinións persoais nos debates literarios. | Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA5.1 - Ler de maneira autónoma textos de diversos autores e autoras axustados aos seus intereses, facendo valoracións persoais das obras literarias de forma guiada para fomentar o gusto pola lectura e avanzar na construción da súa identidade lectora. | Redacta a súa propia valoración sobre a lectura dun texto literario da súa escolla. | Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA5.3 - Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral como vehículo de comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e información. | Amosa preferencias por algún tipo de literatura e explica as súas razóns. | Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA5.4 - Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas. | Participa activamente no club de lectura do nivel. | Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA5.5 - Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar. | Participa con interese en representacións lidas e escenificacións teatrais. | Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA5.6 - Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, especialmente da literatura galega, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos, valorándoos e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira progresivamente autónoma. | Asocia a lectura dun texto literario a unha época ou movemento cultural determinado. | Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA5.7 - Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas. | Redacta un texto con intención literaria, cunha estrutura completa (presentación, nó e desenlace). | Proba escrita | 4 | 7 |
| CA5.9 - Coñecer os diferentes tipos de textos literarios da tradición oral, establecendo diferenzas entre eles e o seu uso: poemas, cancións, contos, refráns e adiviñas. | Recoñece textos literarios de tradición oral pola súa tipoloxía creando outros novos a partir de modelos. | Proba escrita | 4 | 6 |
| CA6.2 - Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición. | Elabora breves textos literarios con corrección gramatical e ortográfica. | Proba escrita | 4 | 6 |
| CA6.4 - Revisar e mellorar os textos propios e alleos e emendar algúns problemas de comprensión lectora, de maneira progresivamente autónoma, a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e usando a terminoloxía básica adecuada. | Reelabora textos de creación propia elaborados con anterioridade mellorando a súa claridade e cunha maior riqueza de vocabulario. | Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. | Recoñece nun texto escrito os grupos nominal e verbal identificando nomes, verbos, adxectivos e adverbios. | Proba escrita |
4 | 6 |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | ||||