Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada na programación didáctica modelo de PROENS de "Ciencias Sociais" de 6º de Educación Primaria.  Refírese ás unidades 7. Historia do mundo e contemporaneidade: viaxe dende a Revolución francesa ata hoxe e 8. Cultura e arte na Idade Contemporánea.

Neste REA, centrado na viaxe a través do tempo, coa creación dunha liña do tempo multimodal, trataranse os seguintes eixes:

  • Promoción dunha actitude crítica e reflexiva sobre o paso do tempo e a repercusión dos eventos históricos na actualidade.
  • Estudo dos eventos históricos máis relevantes, especialmente durante a Idade Contemporánea.
  • Comprensión da relación entre os cambios sociais, políticos e culturais.
  • Desenvolvemento de habilidades para interpretar datos e textos históricos.
  • Mellora do vocabulario científico e capacidade para realizar investigacións.
  • Reflexión sobre os dereitos, deberes e liberdades recollidos na Constitución española, promovendo valores como a desigualdade e o valor cultural.
  • Uso de recursos educativos e ferramentas dixitais para investigar, reflexionar e comunicar as aprendizaxes adquiridas.
  • Creatividade aplicada ao deseño da liña temporal, integrando coñecementos científicos e sociais.

 

Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) cos que conecta a unidade didáctica

Esta unidade didáctica está aliñada con varios ODS destacando os seguintes:

ODS 4: Educación de Calidade

Proporcionar unha aprendizaxe inclusiva e equitativa que desenvolva competencias globais e conciencia ambiental no alumnado.

ODS 5: Igualdade de xénero

Promover a igualdade de xénero mediante o estudo do papel das mulleres na historia, na arte e a súa búsqueda de dereitos.

ODS 10: Redución das desigualdades

Estudar as transformacións sociais e económicas que levan ás desigualdades e a valorar a diversidade cultural e social.

ODS 11: Cidades e Comunidades Sostibles

Reflexionar sobre a importancia de crear espazos habitables sostibles, promovendo un equilibrio entre o desenvolvemento humano e o medio natural.

ODS 16: Paz, xustiza e institucións sólidas 

Fomentar a reflexión a través de a análise dos eventos históricos e os cambios producidos, así como a súa importancia no desenvolvemento da sociedade. 

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA axústase ás seguintes Unidades Didácticas da programación didáctica de referencia publicada en PROENS (curso 2023-2024, na súa primeira edición) para o 6º curso de Educación Primaria na materia de Ciencias sociais:

  • UD 7. Historia do mundo e contemporaneidade: viaxe dende a Revolución francesa ata hoxe. 
  • UD 8. Cultura e arte na Idade Contemporánea.

Este recurso recolle obxectivos, contidos e competencias clave correspondentes aos seguintes bloques da materia:

  • Bloque 1: Ciencia e tecnoloxía.
  • Bloque 3: Vivir en sociedade.
  • Bloque 4: Leccións do pasado.
Contidos Bloque da materia
  • C1.2 - Técnicas para unha adecuada exposición oral dos resultados dunha investigación, con claridade e orde. Presentación de resultados en formatos diversos.
  • C1.3 - Vocabulario científico básico relacionado coas diferentes investigacións. Realización dun glosario.
  • C1.4 - Fomento da curiosidade, da iniciativa, da constancia e do sentido da responsabilidade na realización das diferentes investigacións.
  • C1.6 - Estratexias de procura e selección de información na internet seguras e eficientes (valoración, discriminación, selección, organización e propiedade intelectual); recoñecemento de riscos asociados a un uso inadecuado e pautas de actuación.
  • C1.7 - Estratexias de recollida, almacenamento e representación de datos para facilitar a súa comprensión e análise, individual e cooperativamente, facilitando o diálogo e a resolución de conflitos.
Bloque 1
  • C3.1 - Historia e cultura das minorías étnicas presentes no noso país, particularmente as propias do pobo xitano. Recoñecemento da diversidade cultural e lingüística de España.
  • C3.2 - Os principios e valores dos dereitos humanos e da infancia, o Estatuto de autonomía de Galicia e a Constitución española, dereitos e deberes da cidadanía. A contribución do Estado e das súas institucións á paz, á seguridade integral e á cooperación internacional para o desenvolvemento.
  • C3.7 - Igualdade de xénero e condutas non sexistas. Crítica dos estereotipos e roles nos distintos ámbitos: académico, profesional, social e cultural. Accións para a igualdade efectiva entre mulleres e homes: a discriminación positiva.
Bloque 3
  • C4.1 - As fontes históricas: clasificación e utilización das distintas fontes (orais, escritas, patrimoniais). As pegadas da historia na contorna.
  • C4.2 - Temas de relevancia na historia: Idade Contemporánea, transformacións económicas, políticas, sociais e culturais, o papel representado polos suxeitos históricos (individuais e colectivos), acontecementos e procesos.
  • C4.3 - O papel da muller na historia e os principais movementos en defensa dos seus dereitos. Situación actual e retos de futuro na igualdade de xénero.
  • C4.4 - As expresións artísticas e culturais medievais, modernas e contemporáneas en Galicia e a súa contextualización histórica desde unha perspectiva de xénero. A función da arte e da cultura no mundo actual.
  • C4.5 - O patrimonio natural e cultural como ben e recurso; o seu uso, coidado e conservación.
Bloque 4

Este recurso está orientado a acadar os seguintes obxectivos da materia de Ciencias Sociais:

Obxectivos Descrición
OBX1 Utilizar dispositivos e recursos dixitais de forma segura, responsable e eficiente para buscar información, comunicarse e traballar de maneira individual, en equipo e en rede.
OBX2 Expor e dar resposta a cuestións científicas sinxelas, utilizando diferentes técnicas, instrumentos e modelos propios do pensamento científico, para interpretar e explicar feitos e fenómenos que ocorren no medio natural, social e cultural.
OBX3 Identificar as características dos diferentes elementos ou sistemas do medio natural, social e cultural, analizando a súa organización e as propiedades e establecendo relacións entre estes, para recoñecer o valor do patrimonio cultural, conservalo, melloralo e emprender accións para o seu uso responsable.
OBX5 Observar, comprender e interpretar continuidades e cambios do medio natural, social e cultural, analizando relacións de causalidade, simultaneidade e sucesión para explicar e valorar as relacións entre diferentes elementos e acontecementos.
OBX6 Recoñecer e valorar a diversidade e a igualdade de xénero, mostrando empatía e respecto por outras culturas e reflexionando sobre cuestión éticas, para contribuír ao benestar individual e colectivo dunha sociedade en continua transformación e ao logro dos valores de integración europea.
OBX7 OBX7. Participar na contorna e na vida social de forma eficaz e construtiva desde o respecto aos valores
democráticos, aos dereitos humanos e da infancia e aos principios e valores do Estatuto de autonomía de
Galicia, da Constitución española e da Unión Europea, valorando a función do Estado e das súas institucións no mantemento da paz e da seguridade integral cidadá, para xerar interaccións respectuosas e equitativas e promover a resolución pacífica e dialogada dos conflitos.

A continuación relaciónanse as competencias clave desenvolvidas no recurso cos descritores operativos.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
CCL: Competencia en comunicación lingüística. CCL1, CCL2, CCL3, CCL5
CP: Competencia plurilingüe CP3
STEM: Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría STEM1, STEM2, STEM4, STEM5
CD: Competencia dixital. CD1, CDD2, CD3, CDD4, CD5
CPSAA: Competencia persoal, social e de aprender a aprender CPSAA1, CPSAA3, CPSAA4
CC: Competencia cidadá. CC1, CC2, CC3, CC4
CE: Competencia emprendedora. CE1, CE2
CCEC: Competencia en conciencia e expresións culturais CCEC1, CCEC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)