Eixes da proposta didáctica
Esta proposta didáctica está baseada na programación didáctica modelo de PROENS de "Ciencias Sociais" de 6º de Educación Primaria. Refírese ás unidades 7. Historia do mundo e contemporaneidade: viaxe dende a Revolución francesa ata hoxe e 8. Cultura e arte na Idade Contemporánea.
Neste REA, centrado na viaxe a través do tempo, coa creación dunha liña do tempo multimodal, trataranse os seguintes eixes:
- Promoción dunha actitude crítica e reflexiva sobre o paso do tempo e a repercusión dos eventos históricos na actualidade.
- Estudo dos eventos históricos máis relevantes, especialmente durante a Idade Contemporánea.
- Comprensión da relación entre os cambios sociais, políticos e culturais.
- Desenvolvemento de habilidades para interpretar datos e textos históricos.
- Mellora do vocabulario científico e capacidade para realizar investigacións.
- Reflexión sobre os dereitos, deberes e liberdades recollidos na Constitución española, promovendo valores como a desigualdade e o valor cultural.
- Uso de recursos educativos e ferramentas dixitais para investigar, reflexionar e comunicar as aprendizaxes adquiridas.
- Creatividade aplicada ao deseño da liña temporal, integrando coñecementos científicos e sociais.
Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) cos que conecta a unidade didáctica
Esta unidade didáctica está aliñada con varios ODS destacando os seguintes:
ODS 4: Educación de Calidade
Proporcionar unha aprendizaxe inclusiva e equitativa que desenvolva competencias globais e conciencia ambiental no alumnado.
ODS 5: Igualdade de xénero
Promover a igualdade de xénero mediante o estudo do papel das mulleres na historia, na arte e a súa búsqueda de dereitos.
ODS 10: Redución das desigualdades
Estudar as transformacións sociais e económicas que levan ás desigualdades e a valorar a diversidade cultural e social.
ODS 11: Cidades e Comunidades Sostibles
Reflexionar sobre a importancia de crear espazos habitables sostibles, promovendo un equilibrio entre o desenvolvemento humano e o medio natural.
ODS 16: Paz, xustiza e institucións sólidas
Fomentar a reflexión a través de a análise dos eventos históricos e os cambios producidos, así como a súa importancia no desenvolvemento da sociedade.