Saltar navegación

3.1. Recomendacións de uso

Orientacións e recomendacións de uso

Recursos materiais necesarios

Para empregar este REA, será necesario contar con:

  • Ordenadores con conexión a internet para o traballo individual
  • Material funxible (cartolinas, folios, pinturas, caderno...)

Proposta de agrupamentos

Para a correcta realización das actividades propostas neste recurso educativo, é importante organizar ao alumnado de maneira que se potencie tanto o traballo individual como o colaborativo. A continuación, achéganse unhas directrices para o agrupamento dos estudantes que contribúen a unha boa organización:

Actividades individuais:
As actividades individuais están deseñadas para que cada alumno e alumna desenvolva competencias específicas e consolide coñecementos teóricos. Estas tarefas permitirán ao alumnado adquirir unha base sólida que lle será de utilidade no desenvolvemento do proxecto en grupo. Recoméndase que estas actividades sexan realizadas de maneira autónoma, proporcionando ao alumnado o tempo suficiente para reflexionar e traballar ao seu propio ritmo.

Actividades en grupo:

  • Recoméndase a creación de grupos de 4 alumnos/as, asignados polo profesorado. É importante organizar ao alumnado en función das súas diferentes capacidades para crear equipos nos que cada un faga as súas achegas, dende os máis proactivos, líderes, organizativos aos máis pasivos, non colaborativos, etc.
  • Asignar a cada alumno/a unha función no grupo, na que amose as súas capacidades.
  • Crear un clima de traballo positivo e participativo, poñendo en valor os progresos e motivando nas dificultades.

Produto final

O reto será deseñar e construír entre toda a clase un "Consello da Infancia" despois de coñecer como funcionan os mecanismos da democracia. O alumnado deberá identificar as necesidades e as propostas de mellora do seu centro educativo así como ás persoas responsables de poder solucionalas. Así mesmo, traballará a instancia como tipoloxía textual para achegar a súas ideas a quen corresponda.

Para configurar o Consello da Infancia o alumnado deberá formar equipos organizados en distintos ámbitos, como por exemplo: instalacións do centro, relación coa comunidade, etc. A continuación deberán analizar as necesidades do seu centro educativo e propoñer as solucións correspondentes. Por último, identificarán dentro da súa contorna, as entidades encargadas de levar a cabo esas melloras e lles trasladarán todas as súas ideas a través dunha instancia.

Enfoque multinivel do reto

Neste reto de creación dun Consello da Infancia, o alumnado terá que redactar diversos documentos para presentar a distintos responsables de administracións educativas. O primeiro, o equipo directivo do seu centro educativo, e logo, se así se considera, podería levarse a outros ámbitos (concello...). Tamén tendrán que facer un recompilatorio de persoas que forman o Consello e algunha das súas atribucións.

Nesta elaboración da documentación é donde se pode dar o enfoque multinivel, xa que hai un amplo abano de bases para crealas, dende documentos cun so parágrafo ata outros máis extensos, e cuha linguaxe máis ou menos elaborada.

Será a persoa docente a que axuste a súa petición ao perfil do alumnado.

Competencia dixital

O desenvolvemento da competencia dixital é imprescindible para desenvolver a competencia informacional, que vai permitir ao alumnado xestionar grandes cantidades de información contida en múltiples fontes, o que cobra especial importancia no ámbito das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC). Por unha banda, é preciso que o alumnado adquira estratexias de procura e localización, pero tamén de análise crítica das fontes, habilidades para procesar e xestionar esa información, e normas e principios éticos sobre o uso da mesma.

O alumnado completará de xeito simultáneo ao desenvolvemento do REA o diario de aprendizaxe, reflexionando así sobre o proceso. Este documento ofrece a posibilidade de realizarse tanto de xeito dixital como en papel, quedando a elección da persoa docente. 

Atención á diversidade

Este REA está deseñado para favorecer a participación activa de todo o alumnado. Desta maneira, todas as actividades, propostas recursos e materiais que se presentan son abertas e flexibles, de tal maneira que poidan ser adaptadas e flexibilizadas ás necesidades, caracerísticas e motivación do alumnado.

As actividades individuais multiniveis que se presentan, son graduadas en distintos niveis de dificultade. Isto favorece novamente a atención á diversidade, dado que aínda que a tarefa sexa individual, ofrécense alternativas para as diferentes zonas de desenvolvemento próximo. Ademais, pódense buscar novos desafíos tratando de completar niveis de gradación superior.

Diario de aprendizaxe

O diario de aprendizaxe ofrécese como unha proposta de guía de reflexión (non avaliable) para o propio alumnado. Busca que recapaciten sobre as súas aprendizaxes e a maneira na que eles aprenden (estreitamente ligado ca competencia aprender a aprender). Pero é tamén para o profesorado xa que aínda que non sexa unha actividade avaliable, a revisión dos diarios de aprendizaxe pode servir para guiar e reorientar a nosa práctica docente e adaptarse mellor ás características do noso alumado.

No mesmo se responden cuestións relativas ás aprendizaxes adquiridas e ao proceso e valoración das mesmas. O alumnado ao rematar cada unha das fases ten unha "chamada" ao diario. Debido ao carácter especial da nosa área o diario está pensado para poder utilizalo de diversas maneiras, (tanto de maneira dixital como a man e de maneira completa ou segmentada por fases) como o docente decida:

  • Opción A: O diario pódese imprimir en formato "libro" en A5, un tamaño razoable e funcional.
  • Opción B: O diario pódese imprimir por fases e ser entregado segmentado como se fose unha ficha a realizar ao finalizar cada fase.
  • Opción C: O diario pódese realizar e editar directamente no ordenador, coma unha tarefa á realizar na casa ou no seu tempo libre e posteriormente ser entregado ao rematar cada fase (se é segmentado) ou ao finalizar á situación de aprendizaxe (arquivo enteiro).

Feito con eXeLearning (Nova xanela)