Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada na programación didáctica modelo de PROENS de "Ciencias Sociais" de 6º de Educación Primaria.  Refírese ás unidades 5. A vida social e política, e 6. A organización política de España e Europa, nas que se trata o tema da división administrativa e a súa poboación.

Pretendemos mediante este REA, que o alumnado participe activamente no coñecemento da división administrativa do Estado español, recoñeza a Lei fundamental que estrutura a organización social e política do país, así como aprende a comunicarse coas diferentes administracións.

Para esta aprendizaxe, partiremos do entorno máis preto o alumnado, do centro educativo, como está estruturado e como se participa nel.

  • A necesidade de que o alumnado logre un coñecemento e respecto pola súa contorna, cultura e historia.
  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Contribuír na consecución dos ODS (Obxectivos de Desenvolvemento Sostible) da Axenda 2030:

- ODS 16: Paz, Xustiza e Institucións Sólidas. 

- ODS 4: Educación de Calidade. 

- ODS 10: Redución das Desigualdades.

- ODS 17: Alianzas para acadar os obxectivos.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA axústase ás seguintes Unidades Didácticas da programación didáctica de referencia publicada en PROENS (curso 2023-2024, na súa primeira edición) para o 6º curso de Educación Primaria na materia de Ciencias sociais:

Tema 5: A vida social e política.

Tema 6: A organización política de España e Europa.

O recurso englóbase fundamentalmente no bloques de contido 1 (Ciencia e tecnoloxía) e 2 (O mundo e o desenvolvemento sostible), 3 (Vivir en sociedade) e (Leccións do pasado).

Contidos Bloque da materia
  • C1.1 - Fases da investigación científica (observación, formulación de preguntas e predicións, planificación e realización de experimentos, recollida e análises de información e datos, comunicación de resultados...). Iniciativa emprendedora.

  • C1.2 - Técnicas para unha adecuada exposición oral dos resultados dunha investigación, con claridade e orde. Presentación de resultados en formatos diversos.

  • C1.3 - Vocabulario científico básico relacionado coas diferentes investigacións. Realización dun glosario.

  • C1.6 - Estratexias de procura e selección de información na internet seguras e eficientes (valoración, discriminación, selección, organización e propiedade intelectual); recoñecemento de riscos asociados a un uso inadecuado e pautas de actuación.

  • C1.7 - Estratexias de recollida, almacenamento e representación de datos para facilitar a súa comprensión e análise, individual e cooperativamente, facilitando o diálogo e a resolución de conflitos.

Bloque 1

  • C2.5 - Axenda Urbana. O desenvolvemento urbano sustentable. A cidade como espazo de convivencia.

  • C2.6 - Economía verde. A influencia dos mercados (de bens, financeiro e laboral) na vida da cidadanía. Os axentes económicos e os dereitos laborais desde unha perspectiva de xénero. O valor social dos impostos. Responsabilidade social e ambiental das empresas. 

Bloque 2

  • C3.1 - Historia e cultura das minorías étnicas presentes no noso país, particularmente as propias do pobo xitano. Recoñecemento da diversidade cultural e lingüística de España.

  • C3.2 - Os principios e valores dos dereitos humanos e da infancia, o Estatuto de autonomía de Galicia e a Constitución española, dereitos e deberes da cidadanía. A contribución do Estado e das súas institucións á paz, á seguridade integral e á cooperación internacional para o desenvolvemento.

  • C3.3 - A organización política. Principais entidades políticas e administrativas da contorna local, autonómica e nacional en España. Sistemas de representación e de participación política.

  • C3.4 - España e a Unión Europea. Formas de goberno. Fórmulas para a participación da cidadanía na vida pública.

  • C3.5 - España e Europa. As principais institucións de España e da Unión Europea, dos seus valores e das súas funcións. Os ámbitos de acción das institucións europeas e a súa repercusión na contorna.

  • C3.6 - Cidadanía activa. Fundamentos e principios para a organización política e xestión do territorio en España. Participación social e cidadá.

  • C3.7 - Igualdade de xénero e condutas non sexistas. Crítica dos estereotipos e roles nos distintos ámbitos: académico, profesional, social e cultural. Accións para a igualdade efectiva entre mulleres e homes: a discriminación positiva.

  • C3.8 - Seguridade viaria. Normas básicas de circulación, sinais de tráfico e marcas viarias. Condutas e hábitos viarios correctos. Causas e grupos de risco nos accidentes de tráfico.

Bloque 3

  • C4.3 - O papel da muller na historia e os principais movementos en defensa dos seus dereitos. Situación actual e retos de futuro na igualdade de xénero.

Bloque 4

Este recurso céntrase principalmente nos seguintes obxectivos da materia:

Obxectivos

Descrición

OBX 1

Utilizar dispositivos e recursos dixitais de forma segura, responsable e eficiente, para buscar información, comunicarse e traballar de maneira individual, en equipo e en rede.

OBX 2

OBX2. Expor e dar resposta a cuestións científicas sinxelas, utilizando diferentes técnicas, instrumentos e modelos propios do pensamento científico, para interpretar e explicar feitos e fenómenos que ocorren no medio natural, social e cultural.

OBX 4

Identificar as causas e consecuencias da intervención humana na contorna, desde os puntos de vista social, económico, cultural, tecnolóxico e ambiental, para mellorar a capacidade de afrontar problemas, buscar solucións e actuar de maneira individual e cooperativa na súa resolución, e para poñer en práctica estilos de vida sustentables e consecuentes co respecto, o coidado e a protección das persoas e do planeta.


OBX 6

 Recoñecer e valorar a diversidade e a igualdade de xénero, mostrando empatía e respecto por outras culturas e reflexionando sobre cuestións éticas, para contribuír ao benestar individual e colectivo dunha sociedade en continua transformación e ao logro dos valores de integración europea.

OBX 7

Participar na contorna e na vida social de forma eficaz e construtiva desde o respecto aos valores democráticos, aos dereitos humanos e da infancia e aos principios e valores do Estatuto de autonomía de Galicia, da Constitución española e da Unión Europea, valorando a función do Estado e das súas institucións no mantemento da paz e da seguridade integral cidadá, para xerar interaccións respectuosas e equitativas e promover a resolución pacífica e dialogada dos conflitos.

A continuación inclúense as competencias clave e os descritores operativos relacionados coas mesmas:

Competencias clave

Clave dos descritores operativos

CCL: competencia en comunicación lingüística

CCL1, CCL2, CCL3, CCL5

CP: competencia plurilingüe

CP3

STEM: competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría

STEM1, STEM2, STEM4, STEM5

CD: competencia dixital

CD1, CD2, CD3, CD4, CD5

CPSAA: competencia persoal, social e de aprender a aprender

CPSAA 1, CPSAA 3, CPSAA4

CC: competencia cidadá

CC1, CC2, CC3, CC4

CE: competencia emprendedora

CE1

CCEC: competencia en conciencia e expresión culturais

CCEC1, CCEC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)