Eixes da proposta didáctica
Esta proposta didáctica está baseada na programación didáctica modelo de PROENS de "Ciencias Sociais" de 6º de Educación Primaria. Refírese ás unidades 3. Planeta e clima e 4. Vida sustentable en sociedade.
Neste REA, centrado na creación dun minimundo sostible e no estudo das zonas climáticas, os ecosistemas e a sustentabilidade, se tratarán os seguintes eixes:
- Promoción dunha actitude crítica e reflexiva sobre a pegada ecolóxica e o impacto das actividades humanas no medio ambiente.
- Desenvolvemento da capacidade para identificar e analizar os cambios nos ecosistemas e a importancia da súa preservación.
- Estudo das grandes zonas climáticas, ecosistemas e paisaxes do planeta, fomentando o respecto pola diversidade natural.
- Comprensión das interaccións entre os factores climáticos, a vexetación, a fauna e a actividade humana.
- Desenvolvemento de habilidades para interpretar gráficas e datos relacionados co clima e o medio ambiente.
- Mellora do vocabulario científico e capacidade para realizar investigacións relacionadas co medio natural e a sustentabilidade.
- Reflexión sobre os dereitos, deberes e liberdades recollidos na Constitución española, promovendo valores como a responsabilidade cidadá e o compromiso co medio ambiente.
- Aprendizaxe sobre as normas de seguridade viaria e o seu impacto na convivencia e a protección dos ecosistemas.
- Uso de recursos educativos e ferramentas dixitais para investigar, reflexionar e comunicar as aprendizaxes adquiridas.
- Creatividade aplicada ao deseño do minimundo sostible, integrando coñecementos científicos e sociais.
Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) cos que conecta a unidade didáctica
Esta unidade didáctica está aliñada con varios ODS destacando os seguintes:
ODS 4: Educación de Calidade
Proporcionar unha aprendizaxe inclusiva e equitativa que desenvolva competencias globais e conciencia ambiental no alumnado.
ODS 11: Cidades e Comunidades Sostibles
Reflexionar sobre a importancia de crear espazos habitables sostibles, promovendo un equilibrio entre o desenvolvemento humano e o medio natural.
ODS 12: Produción e Consumo Responsables
Promover o consumo responsable e a redución da pegada ecolóxica individual e colectiva.
ODS 13: Acción polo Clima
- Fomentar a educación ambiental e a acción responsable para combater o cambio climático.
ODS 15: Vida dos Ecosistemas Terrestres
- Protexer, restaurar e promover o uso sostible dos ecosistemas terrestres, combatendo a degradación do solo e a perda da biodiversidade.
Deste xeito, a unidade didáctica promove non só o coñecemento científico e o pensamento crítico, senón tamén o compromiso co planeta e a sustentabilidade global.