Este REA axústase ás seguintes Unidades Didácticas da programación didáctica de referencia publicada en PROENS para o 6º curso de Educación Primaria na materia de Ciencias sociais:
Tema 1: A terra no Universo.
Tema 2: A representación da Terra.
O recurso englóbase fundamentalmente no bloques de contido 1 (Ciencia e tecnoloxía) e 2 (O mundo e o desenvolvemento sostible).
| Contidos |
Bloque da materia |
- C1.1 Fases da investigación científica (observación, formulación de preguntas e predicións, planificación e realización de experimentos, recollida e análises de información e datos, comunicación de resultados...). Iniciativa emprendedora.
- C1.2 Técnicas para unha adecuada exposición oral dos resultados dunha investigación, con claridade e orde. Presentación de resultados en formatos diversos.
- C1.3 Vocabulario científico básico relacionado coas diferentes investigacións. Realización dun glosario.
- C1.4 Fomento da curiosidade, a iniciativa, a constancia e o sentido da responsabilidade na realización das diferentes investigacións.
- C1.5 A relación entre os avances en matemáticas, ciencia, enxeñería e tecnoloxía para comprender a evolución da sociedade no ámbito científico-tecnolóxico.
- C1.6 Estratexias de procura e selección de información en Internet seguras e eficientes (valoración, discriminación, selección, organización e propiedade intelectual); recoñecemento de riscos asociados a un uso inadecuado e pautas de actuación.
- C1.7 Estratexias de recollida, almacenamento e representación de datos para facilitar a súa comprensión e análise, individual e cooperativamente, facilitando o diálogo e a resolución de conflitos.
|
Bloque 1 |
- C2.1 O futuro da Terra e do Universo. Os fenómenos físicos relacionados coa Terra e o universo e a súa repercusión na vida diaria e na contorna. A exploración espacial e a observación do ceo; a contaminación lumínica; a concienciación polo coidado do medio.
- C2.2 O clima e o planeta. Introdución á dinámica atmosférica e ás grandes áreas climáticas do mundo. Os principais ecosistemas e as súas paisaxes.
- C2.3 A contorna que nos rodea. A diversidade xeográfica de España e de Europa. Representación gráfica, visual e cartográfica a través de medios e recursos analóxicos e dixitais usando as tecnoloxías da información xeográfica (TIX)
|
Bloque 2 |
Este recurso céntrase principalmente nos seguintes obxectivos da materia:
| Obxectivos |
Descrición |
| OBX 1 |
Utilizar dispositivos e recursos dixitais de forma segura, responsable e eficiente, para buscar información, comunicarse e traballar de maneira individual, en equipo e en rede. |
| OBX 2 |
Expor e dar resposta a cuestións científicas sinxelas, utilizando diferentes técnicas, instrumentos e modelos propios do pensamento científico, para interpretar e explicar feitos e fenómenos que ocorren no medio natural, social e cultural. |
| OBX 3 |
Identificar as características dos diferentes elementos ou sistemas do medio natural, social e cultural, analizando a súa organización e propiedades e establecendo relacións entre estes, para recoñecer o valor do patrimonio cultural, conservalo, melloralo e emprender accións para o seu uso responsable. |
A continuación inclúense as competencias clave e os descritores operativos relacionados coas mesmas:
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| CCL: competencia en comunicación lingüística |
CCL1, CCL2, CCL3 |
| STEM: competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría |
STEM1, STEM2, STEM4, STEM5 |
| CD: competencia dixital |
CD1, CD2, CD3, CD4, CD5 |
| CC: competencia cidadá |
CC4 |
| CE: competencia emprendedora |
CE1 |
| CCEC: competencia en conciencia e expresión culturais |
CCEC1, CCEC4 |