Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada na programación didáctica modelo de PROENS de "Ciencias Sociais" de 6º de Educación Primaria. Refírese ás unidades

1. A Terra no Universo

2. A representación da Terra.

Neste REA, centrado na viaxe a través do tempo, coa creación dunha liña do tempo, trataranse os seguintes eixes:

  • A necesidade de que o alumnado logre un coñecemento e respecto pola súa contorna, cultura e historia.
  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Dispoñer das ferramentas axeitadas para formar individuos libres e con espírito crítico, que apliquen a conciencia ecosocial no coidado do noso planeta.
  • Contribuír na consecución dos ODS (Obxectivos de Desenvolvemento Sostible).
    • ODS 3: Saúde e benestar. Comprensión de fenómenos naturais con impacto na saúde humana.
    • ODS 4: Educación de calidade. Competencia dixital como parte dunha educación inclusiva e de calidade.
    • ODS 9: Industria, innovación e infraestruturas. Promove o uso das TIC como ferramentas para a innovación e a aprendizaxe.
    • ODS 11: Cidades e comunidades sostibles. Protección do patrimonio cultural e natural.
    • ODS 12: Produción e consumo responsables. Uso responsable dos recursos tecnolóxicos.
    • ODS 13: Acción polo clima. Coñecemento de fenómenos ambientais e climáticos.
    • ODS 15: Vida dos ecosistemas terrestres. Observación e comprensión da natureza para a súa protección.
    • ODS 16: Paz, xustiza e institucións sólidas. Promoción do uso ético e seguro das tecnoloxías.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA axústase ás seguintes Unidades Didácticas da programación didáctica de referencia publicada en PROENS para o 6º curso de Educación Primaria na materia de Ciencias sociais:

Tema 1: A terra no Universo.

Tema 2: A representación da Terra.

O recurso englóbase fundamentalmente no bloques de contido 1 (Ciencia e tecnoloxía) e 2 (O mundo e o desenvolvemento sostible).

Contidos Bloque da materia
  • C1.1 Fases da investigación científica (observación, formulación de preguntas e predicións, planificación e realización de experimentos, recollida e análises de información e datos, comunicación de resultados...). Iniciativa emprendedora.
  • C1.2 Técnicas para unha adecuada exposición oral dos resultados dunha investigación, con claridade e orde. Presentación de resultados en formatos diversos.
  • C1.3 Vocabulario científico básico relacionado coas diferentes investigacións. Realización dun glosario.
  • C1.4 Fomento da curiosidade, a iniciativa, a constancia e o sentido da responsabilidade na realización das diferentes investigacións.
  • C1.5 A relación entre os avances en matemáticas, ciencia, enxeñería e tecnoloxía para comprender a evolución da sociedade no ámbito científico-tecnolóxico.
  • C1.6 Estratexias de procura e selección de información en Internet seguras e eficientes (valoración, discriminación, selección, organización e propiedade intelectual); recoñecemento de riscos asociados a un uso inadecuado e pautas de actuación.
  • C1.7 Estratexias de recollida, almacenamento e representación de datos para facilitar a súa comprensión e análise, individual e cooperativamente, facilitando o diálogo e a resolución de conflitos.
Bloque 1
  • C2.1 O futuro da Terra e do Universo. Os fenómenos físicos relacionados coa Terra e o universo e a súa repercusión na vida diaria e na contorna. A exploración espacial e a observación do ceo; a contaminación lumínica; a concienciación polo coidado do medio.
  • C2.2 O clima e o planeta. Introdución á dinámica atmosférica e ás grandes áreas climáticas do mundo. Os principais ecosistemas e as súas paisaxes.
  • C2.3 A contorna que nos rodea. A diversidade xeográfica de España e de Europa. Representación gráfica, visual e cartográfica a través de medios e recursos analóxicos e dixitais usando as tecnoloxías da información xeográfica (TIX)
Bloque 2

Este recurso céntrase principalmente nos seguintes obxectivos da materia:

Obxectivos Descrición
OBX 1 Utilizar dispositivos e recursos dixitais de forma segura, responsable e eficiente, para buscar información, comunicarse e traballar de maneira individual, en equipo e en rede.
OBX 2 Expor e dar resposta a cuestións científicas sinxelas, utilizando diferentes técnicas, instrumentos e modelos propios do pensamento científico, para interpretar e explicar feitos e fenómenos que ocorren no medio natural, social e cultural.
OBX 3 Identificar as características dos diferentes elementos ou sistemas do medio natural, social e cultural, analizando a súa organización e propiedades e establecendo relacións entre estes, para recoñecer o valor do patrimonio cultural, conservalo, melloralo e emprender accións para o seu uso responsable.

A continuación inclúense as competencias clave e os descritores operativos relacionados coas mesmas:

Competencias clave Clave dos descritores operativos
CCL: competencia en comunicación lingüística CCL1, CCL2, CCL3
STEM: competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría STEM1, STEM2, STEM4, STEM5
CD: competencia dixital CD1, CD2, CD3, CD4, CD5
CC: competencia cidadá CC4
CE: competencia emprendedora CE1
CCEC: competencia en conciencia e expresión culturais CCEC1, CCEC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)