Esta unidade está pensada para realizar en 20 sesións e, segundo a programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Ciencias Sociais" de 6º de Educación Primaria, englóbase no primeiro trimestre, como unidade inicial.
A continuación inclúese unha estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:
| Fase |
Seccións |
Para que? |
Temporalización |
| FASE 1. A orixe |
1.1. A máquina do tempo
|
- Unha sesión de motivación e presentación do reto.
|
1 |
| FASE 2. Todo o que sei |
2.1. A orixe do Universo
2.2. O sistema solar
2.3. Un pouco de xeografía
2.4. O coidado do medio
|
- Unha sesión de revisión de coñecementos previos (seccións 2.1 e 2.2).
- Outra sesión de coñecementos previos (seccións 2.3 e 2.4).
|
2 |
| FASE 3. Medre a curiosidade! |
3.1. A investigación e a iniciativa científica
3.2. O poder da túa voz
3.3. Ciberseguridade
3.4. Propiedade intelectual
3.5. Unha longa viaxe
3.6. Solaris
3.7. A vida na Terra
3.8. Camiño a casa
3.9. Non hai planeta B
|
Sesións dirixidas ao desenvolvemento e execución da actividade proposta (crear un lapbook de forma colaborativa).
- Unha sesión para traballar contidos sobre a investigación e a iniciativa científica (3.1. A investigación e a iniciativa científica).
- Unha sesión para traballar contidos sobre as exposicións orais (3.2. O poder da túa voz).
- Unha sesión para traballar contidos relacionados coa ciberseguridade (3.3. Ciberseguridade).
- Unha sesión para traballar aspectos relacionados coa propiedade intelectual (3.4. Propiedade intelectual).
- Dúas sesións para traballar no reto desta fase: a creación dun lapbook.
- Unha sesión para afondar máis no coñecemento do sistema solar, que finaliza coa actividade experimental da fabricación dun foguete caseiro (3.6. Solaris).
- Unha sesión para coñecer as características que fan posible a vida na Terra e como comezou a mesma (3.7. A vida na Terra).
- Tres sesións para investigar sobre o lugar que habitamos no universo, desde o mesmo ata a porta da nosa casa (3.8. Camiño a casa).
- Unha sesión adicada ao coidado do planeta (3.9. Non hai planeta B).
|
12 |
| FASE 4. Quenda final |
4.1. Agora contas ti!
|
Sesións dirixidas ao desenvolvemento e execución do reto proposto (deseño e fabricación dunha liña do tempo).
- Tres sesións para resolver o reto final, que consiste en elaborar unha liña do tempo desde a orixe da vida na Terra ata a aparición do ser humano.
|
3 |
| FASE 5. Conclusión |
5. Conclusión
Avalíate
|
- Unha sesión vinculada á análise do traballo realizado durante a unidade e os contidos traballados.
- Unha sesión dedicada á autorreflexión, individual, de equipo e de clase, sobre a utilidade do aprendido e o traballo realizado durante o reto. Posta en común dos resultados e conclusións co resto da clase.
|
2 |