Este REA, en relaci贸n coa programaci贸n did谩ctica de referencia publicada en Proens para a materia de "Matem谩ticas" de 2.潞 da ESO (curso 25-26), contextual铆zase nas unidades did谩cticas 1. "N煤meros enteiros", 2. "Potencias e ra铆ces" e 13. "Matem谩ticas para a vida en sociedade".
A proposta 茅 traballalo no primeiro trimestre, como unidade inicial.
O recurso engl贸base fundamentalmente nos聽 bloques de contidos 1. "Sentido num茅rico" e 6. "Sentido socioafectivo".
IMPORTANTE: respecto do modelo de programaci贸n oficial que figura no aplicativo Proens (curso 25-26), extr谩ense os contidos que gardan relaci贸n coas fracci贸ns (C1.3 Relaci贸ns), xa que ser谩n tratadas no REA 2. A 煤nica excepci贸n son as fracci贸ns obtidas como consecuencia da interpretaci贸n dun expo帽ente negativo.
| Contidos |
Bloque da materia |
- C1.1 - Cantidade.
- C1.1.1 - Uso das potencias de expo帽ente natural e enteiro. Transformaci贸n e simplificaci贸n de expresi贸ns con potencias. Notaci贸n cient铆fica.
- C1.1.2 -Interpretaci贸n de n煤meros grandes e pequenos, reco帽ecemento e utilizaci贸n da notaci贸n exponencial e cient铆fica e o seu uso na calculadora.
- C1.1.3 -Realizaci贸n de estimaci贸ns coa precisi贸n requirida.
- C1.1.4 -Uso dos n煤meros enteiros, fracci贸ns, decimais e ra铆ces para expresar cantidades en contextos da vida coti谩 coa precisi贸n requirida.
- C1.1.5 -Reco帽ecemento e aplicaci贸n de diferentes formas de representaci贸n de n煤meros enteiros, fraccionarios e decimais, inclu铆da a recta num茅rica.
- C1.1.6 -Resoluci贸n de problemas en diferentes contextos, seleccionando a representaci贸n m谩is adecuada dunha mesma cantidade (natural, enteiro, decimal, fracci贸n ou ra铆z).
- C1.2 -Sentido das operaci贸ns.
- C1.2.1 -Identificaci贸n e aplicaci贸n das operaci贸ns con n煤meros enteiros, fraccionarios ou decimais 煤tiles para resolver situaci贸ns contextualizadas.
- C1.2.2 -Resoluci贸n de problemas contextualizados con operaci贸ns combinadas con n煤meros naturais, enteiros, fraccionarios e decimais, tendo en conta a xerarqu铆a e aplicando as propiedades adecuadas para realizar os c谩lculos de maneira eficiente.
|
Bloque 1
Sentido Num茅rico
|
- C6.1 - Crenzas, actitudes e emoci贸ns.
- C6.1.1 - Fomento da curiosidade, da iniciativa, da perseveranza e da resiliencia cara 谩 aprendizaxe das matem谩ticas.
- C6.1.2 - Reco帽ecemento das emoci贸ns que interve帽en na aprendizaxe como a autoconciencia e a autorregulaci贸n.
- C6.1.3 - Desenvolvemento da flexibilidade cognitiva para aceptar un cambio de estratexia cando sexa necesario e transformar o erro nunha oportunidade de aprendizaxe.
- C6.2 - Traballo en equipo e toma de decisi贸ns.
- C6.2.1 - T茅cnicas cooperativas para optimizar o traballo en equipo e compartir e constru铆r co帽ecemento matem谩tico.
- C6.2.2 - Condutas emp谩ticas e estratexias de xesti贸n de conflitos.
- C6.3 - Inclusi贸n, respecto e diversidade.
- C6.3.1 - Promoci贸n de actitudes inclusivas e aceptaci贸n da diversidade presente na aula e na sociedade.
- C6.3.2 - Reco帽ecemento da contribuci贸n das matem谩ticas ao desenvolvemento dos distintos 谩mbitos do co帽ecemento humano desde unha perspectiva de x茅nero.
|
Bloque 6
Sentido Socioafectivo
|
Tendo en conta o anterior, este recurso c茅ntrase principalmente nos seguintes obxectivos da materia:
| Obxectivos |
Descrici贸n |
| OBX 1 |
Interpretar, modelizar e resolver problemas da vida cotia虂 e propios das matema虂ticas aplicando diferentes estratexias e formas de razoamento para explorar distintas maneiras de proceder e obter posibles solucio虂ns. |
| OBX 6 |
Identificar as matem谩ticas implicadas noutras materias e en situaci贸ns reais susceptibles de ser abordadas en termos matem谩ticos, interrelacionando conceptos e procedementos para aplicalos en situaci贸ns diversas. |
| OBX 9 |
Desenvolver destrezas persoais identificando e xestionando emoci贸ns, po帽endo en pr谩ctica estratexias de aceptaci贸n do erro como parte do proceso de aprendizaxe e adapt谩ndose ante situaci贸ns de incerteza para mellorar a perseveranza na consecuci贸n de obxectivos e o gozo na aprendizaxe das matem谩ticas. |
| OBX 10 |
Desenvolver destrezas sociais reco帽ecendo e respectando as emoci贸ns e as experiencias dos demais, participando activa e reflexivamente en proxectos en equipos heterox茅neos con roles asignados para constru铆r unha identidade positiva como estudante de matem谩ticas, fomentar o benestar persoal e grupal e crear relaci贸ns saudables. |
A continuaci贸n incl煤ense os descritores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso.
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| Competencia en comunicaci贸n ling眉铆stica (CCL) |
CCL5 |
| Competencia pluriling眉e (CP) |
CP3 |
| Competencia matem谩tica e competencia en ciencia, tecnolox铆a e enxe帽ar铆a (STEM) |
STEM1,聽STEM2,聽STEM3,聽STEM4, STEM5 |
| Competencia dixital (CD) |
CD2, CD3, CD5 |
| Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) |
CPSAA1, CPSAA3, CPSAA4, CPSAA5 |
| Competencia cidad谩 (CC) |
CC2, CC3, CC4 |
| Competencia emprendedora (CE) |
CE2, CE3 |
| Competencia en conciencia e expresi贸n culturais (CCEC) |
CCEC1,聽CCEC3, CCEC4 |