Saltar navegaci贸n

2. Contextualizaci贸n curricular

Eixes da proposta did谩ctica

Esta proposta did谩ctica de Matem谩ticas para 2.潞 de ESO bas茅ase nas seguintes li帽as de actuaci贸n no proceso de ensino e aprendizaxe:

  • Tomar como punto de partida contextos reais e pr贸ximos ao alumnado, empregando tarefas de modelizaci贸n e exemplos significativos para dar sentido aos contidos.
  • Impulsar a resoluci贸n de problemas d谩ndolle un papel central, funcionando como estratexia de aprendizaxe, e non s贸 como obxectivo final.
  • Favorecer o razoamento, a creatividade e a autoestima mediante o pensamento computacional, ligado ao matem谩tico, facilitando a resoluci贸n progresiva de situaci贸ns complexas.
  • Promover o traballo en equipo como ferramenta para mellorar a motivaci贸n, a autonom铆a e as habilidades sociais.
  • Aplicar metodolox铆as diversas, con materiais manipulativos e tecnol贸xicos, adaptadas aos distintos ritmos de aprendizaxe.
  • Incorporar unha perspectiva socioemocional e transversal que fomente a igualdade, o pensamento cr铆tico e a educaci贸n en valores.
  • Utilizar a avaliaci贸n continua como instrumento para mellorar o proceso de ensino-aprendizaxe, detectando dificultades e garantindo a atenci贸n 谩 diversidade.

Contidos, obxectivos espec铆ficos e competencias clave

Este REA, en relaci贸n coa programaci贸n did谩ctica de referencia publicada en Proens para a materia de "Matem谩ticas" de 2.潞 da ESO (curso 25-26), contextual铆zase nas unidades did谩cticas 1. "N煤meros enteiros", 2. "Potencias e ra铆ces" e 13. "Matem谩ticas para a vida en sociedade".

A proposta 茅 traballalo no primeiro trimestre, como unidade inicial.

O recurso engl贸base fundamentalmente nos聽 bloques de contidos 1. "Sentido num茅rico" e 6. "Sentido socioafectivo".

IMPORTANTE: respecto do modelo de programaci贸n oficial que figura no aplicativo Proens (curso 25-26), extr谩ense os contidos que gardan relaci贸n coas fracci贸ns (C1.3 Relaci贸ns), xa que ser谩n tratadas no REA 2. A 煤nica excepci贸n son as fracci贸ns obtidas como consecuencia da interpretaci贸n dun expo帽ente negativo.

Contidos Bloque da materia
  • C1.1 - Cantidade.
    • C1.1.1 - Uso das potencias de expo帽ente natural e enteiro. Transformaci贸n e simplificaci贸n de expresi贸ns con potencias. Notaci贸n cient铆fica.
    • C1.1.2 -Interpretaci贸n de n煤meros grandes e pequenos, reco帽ecemento e utilizaci贸n da notaci贸n exponencial e cient铆fica e o seu uso na calculadora.
    • C1.1.3 -Realizaci贸n de estimaci贸ns coa precisi贸n requirida.
    • C1.1.4 -Uso dos n煤meros enteiros, fracci贸ns, decimais e ra铆ces para expresar cantidades en contextos da vida coti谩 coa precisi贸n requirida.
    • C1.1.5 -Reco帽ecemento e aplicaci贸n de diferentes formas de representaci贸n de n煤meros enteiros, fraccionarios e decimais, inclu铆da a recta num茅rica.
    • C1.1.6 -Resoluci贸n de problemas en diferentes contextos, seleccionando a representaci贸n m谩is adecuada dunha mesma cantidade (natural, enteiro, decimal, fracci贸n ou ra铆z).
  • C1.2 -Sentido das operaci贸ns.
    • C1.2.1 -Identificaci贸n e aplicaci贸n das operaci贸ns con n煤meros enteiros, fraccionarios ou decimais 煤tiles para resolver situaci贸ns contextualizadas.
    • C1.2.2 -Resoluci贸n de problemas contextualizados con operaci贸ns combinadas con n煤meros naturais, enteiros, fraccionarios e decimais, tendo en conta a xerarqu铆a e aplicando as propiedades adecuadas para realizar os c谩lculos de maneira eficiente.

Bloque 1

Sentido Num茅rico

  • C6.1 - Crenzas, actitudes e emoci贸ns.
    • C6.1.1 - Fomento da curiosidade, da iniciativa, da perseveranza e da resiliencia cara 谩 aprendizaxe das matem谩ticas.
    • C6.1.2 - Reco帽ecemento das emoci贸ns que interve帽en na aprendizaxe como a autoconciencia e a autorregulaci贸n.
    • C6.1.3 - Desenvolvemento da flexibilidade cognitiva para aceptar un cambio de estratexia cando sexa necesario e transformar o erro nunha oportunidade de aprendizaxe.
  • C6.2 - Traballo en equipo e toma de decisi贸ns.
    • C6.2.1 - T茅cnicas cooperativas para optimizar o traballo en equipo e compartir e constru铆r co帽ecemento matem谩tico.
    • C6.2.2 - Condutas emp谩ticas e estratexias de xesti贸n de conflitos.
  • C6.3 - Inclusi贸n, respecto e diversidade.
    • C6.3.1 - Promoci贸n de actitudes inclusivas e aceptaci贸n da diversidade presente na aula e na sociedade.
    • C6.3.2 - Reco帽ecemento da contribuci贸n das matem谩ticas ao desenvolvemento dos distintos 谩mbitos do co帽ecemento humano desde unha perspectiva de x茅nero.

Bloque 6

Sentido Socioafectivo

Tendo en conta o anterior, este recurso c茅ntrase principalmente nos seguintes obxectivos da materia:

Obxectivos Descrici贸n
OBX 1 Interpretar, modelizar e resolver problemas da vida cotia虂 e propios das matema虂ticas aplicando diferentes estratexias e formas de razoamento para explorar distintas maneiras de proceder e obter posibles solucio虂ns.
OBX 6 Identificar as matem谩ticas implicadas noutras materias e en situaci贸ns reais susceptibles de ser abordadas en termos matem谩ticos, interrelacionando conceptos e procedementos para aplicalos en situaci贸ns diversas.
OBX 9 Desenvolver destrezas persoais identificando e xestionando emoci贸ns, po帽endo en pr谩ctica estratexias de aceptaci贸n do erro como parte do proceso de aprendizaxe e adapt谩ndose ante situaci贸ns de incerteza para mellorar a perseveranza na consecuci贸n de obxectivos e o gozo na aprendizaxe das matem谩ticas.
OBX 10 Desenvolver destrezas sociais reco帽ecendo e respectando as emoci贸ns e as experiencias dos demais, participando activa e reflexivamente en proxectos en equipos heterox茅neos con roles asignados para constru铆r unha identidade positiva como estudante de matem谩ticas, fomentar o benestar persoal e grupal e crear relaci贸ns saudables.

A continuaci贸n incl煤ense os descritores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicaci贸n ling眉铆stica (CCL) CCL5
Competencia pluriling眉e (CP) CP3
Competencia matem谩tica e competencia en ciencia, tecnolox铆a e enxe帽ar铆a (STEM) STEM1,聽STEM2,聽STEM3,聽STEM4, STEM5
Competencia dixital (CD) CD2, CD3, CD5
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA1, CPSAA3, CPSAA4, CPSAA5
Competencia cidad谩 (CC) CC2, CC3, CC4
Competencia emprendedora (CE) CE2, CE3
Competencia en conciencia e expresi贸n culturais (CCEC) CCEC1,聽CCEC3, CCEC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)