Temporalizaci贸n do REA
Esta unidade est谩 pensada para realizar en 23 sesi贸ns e, segundo a programaci贸n did谩ctica de referencia publicada en Proens para a materia de "Matem谩ticas" de 2.潞 da ESO, imp谩rtese ao inicio do primeiro trimestre.
Engloba os aspectos curriculares dos temas "N煤meros Enteiros" (11 sesi贸ns), "Potencias e ra铆ces" (11 sesi贸ns) e o transversal 1 "Matem谩ticas para a vida en sociedade" (1 sesi贸n).
A continuaci贸n incl煤ese unha estimaci贸n da temporalizaci贸n recomendada para cada fase deste recurso:
| Fase | Secci贸ns | Descrici贸n do traballo a desenvolver | Temporalizaci贸n |
|---|---|---|---|
|
Descrici贸n da situaci贸n de aprendizaxe: 1. N煤meros que salvan vidas |
1.1. Emergencias Galicia 1.2. Dise帽a tu plan |
Sesi贸n de introduci贸n e motivaci贸n sobre o reto. Descr铆bese a formaci贸n de equipos e os elementos que compo帽en o reto. Cont茅n reflexi贸ns para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal. |
1 sesi贸n |
|
Exploraci贸n de co帽ecementos previos: 2. Plan de salidas |
2. Plan de salidas 2.1. A la monta帽a 2.2. Consulta el bolet铆n 2.3. Al Campo 2.4. Al r铆o 2.5. Rescates |
Sesi贸ns para conectar cos co帽ecementos de 1.潞 da ESO. 2.1. e 2.2. Faise un repaso dos conceptos de conxunto de n煤meros enteiros, e operaci贸ns con n煤meros enteiros. Introd煤cense os primeiros problemas contextualizados en sa铆das a monta帽a para a realizaci贸n de operaci贸ns sinxelas de n煤meros enteiros (1 sesi贸n). 2.3. e 2.4. Faise un repaso dos conceptos de potencias e ra铆ces cuadradas exactas, e as propiedades das potencias. Incl煤ense os primeiros problemas contextualizados que precisan c谩lculos de potencias. 2.5. Cont茅n unha actividade grupal: "Ca铆da en Augaca铆da", onde hai que crear unha situaci贸n de intervenci贸n de medios na que se po帽en en pr谩ctica as operaci贸ns combinadas. Cont茅n reflexi贸ns para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal (1 sesi贸n). |
3 sesi贸ns |
|
Conexi贸n: 3. Plan de aprendizaje |
3.1. Actividades humanas 3.2. Meteoritos 3.3. El impacto 3.4. Huracanes 3.5. Ciclog茅nesis explosiva 3.6. Terremotos 3.7. Inundaciones I 3.8. Inundaciones II 3.9. Incendios 3.10. Geometr铆a preventiva 3.11. Volcanes. Erupci贸n final |
Sesi贸ns con actividades nas que se desenvolven os seguintes contidos e procedementos: 3.1. Introd煤cense os primeiros problemas contextualizados en visitas a cuevas para a realizaci贸n de operaci贸ns de n煤meros enteiros (1 sesi贸n). 3.2. e 3.3. Introd煤cense os conceptos de potencias de expo帽ente negativo e recordase o concepto de orde de magnitud dun n煤mero para introducir a notaci贸n cient铆fica. In铆cianse as operaci贸ns combinadas con potencias (2 sesi贸ns). 3.4. e 3.5. Introd煤cense as operaci贸ns con n煤meros en notaci贸n cient铆fica e problemas contextualizados. Cont茅n unha actividade grupal para desenvolver nunha sesi贸n: Huracanes (3 sesi贸ns). 3.6. Sesi贸ns con actividades nas que se traballan comparaci贸ns de n煤meros en notaci贸n cient铆fica. Cont茅n unha actividade grupal para desenvolver nunha sesi贸n: Rompiendo la pasta, onde se explica o crecemento expo帽encial (2 sesi贸ns). 3.7. e 3.8. Sesi贸ns con actividades nas que se desenvolven os conteidos: ra铆ces cadradas enteiras e ra铆ces n-茅simas, propiedades, extracci贸n e introducci贸n de factores no radicando. Incl煤ense problemas contextualizados que precisan c谩lculos de ra铆ces (3 sesi贸ns). 3.9. e 3.10. Incl煤ense problemas contextualizados que precisan c谩lculos en operaci贸ns combinadas onde interve帽en n煤meros enteiros, potencias e ra铆ces (2 sesi贸ns). 3.11. Resumo dos conceptos e procedementos aprendidos e esquematizaci贸n da informaci贸n obtida na realizaci贸n das actividades contextualizadas do reto (1 sesi贸n). Entre as anteriores hai actividades de distintos niveis: - m谩is sinxelas de aplicaci贸n directa e autocorrexibles, - problemas con enunciados m谩is complexos. Cont茅n reflexi贸ns para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal. |
15 sesi贸ns |
|
Reto final: 4. Plan de actuaci贸n |
4. Plan de actuaci贸n |
Prop贸帽ense d煤as sesi贸ns para dese帽ar o plan de emerxencia tendo en conta os requisitos que debe cumprir. Cont茅n reflexi贸ns para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e en equipo reforzando as铆 a s煤a comprensi贸n e a capacidade para aplicar as estratexias necesarias no reto final. |
2 sesi贸ns |
|
Conclusi贸n e avaliaci贸n: 5. Plan de difusi贸n |
5. Plan de difusi贸n |
Sesi贸ns vinculadas 谩 exposici贸n do plan de emerxencia e 谩 explicaci贸n do proceso levado a cabo por cada un dos equipos na aula. Auto-reflexi贸n, individual e en equipos, sobre a utilidade do aprendido e comunicaci贸n dos resultados aos/谩s compa帽eiros/as nunha exposici贸n oral. A duraci贸n pode variar dependendo do n煤mero de equipos e do tempo que se dea a cada un deles. Proba escrita (non incluida). |
2 sesi贸ns |