XeaMat
O REA XeaMat fai un percorrido polos sentidos numérico e socioafectivo que corresponden ao curso de 2.º da ESO.
O fío condutor é a reconversión dun antigo negocio familiar nunha xeadería, poñendo en valor produtos galegos, e innovando en receitas e deseño.
O REA ten cinco fases ben diferenciadas:
- Descrición: "Unha idea refrescante".
- Exploración: "Pensando en frío".
- Conexión: "Una propuesta sabrosa".
- O reto final: "Últimos preparativos".
- Conclusión: "La apertura".
Na fase 1 é onde se describe o reto a acadar, o deseño dunha estantería onde colocar os ingredientes necesarios para facer xeados. Tamén se crean os equipos de traballo. Esta fase é motivacional e integradora, moi enfocada cara ao sentido socioafectivo.
Na fase 2 faise un repaso polos principais coñecementos abordados en 1.º da ESO sobre números decimais e fraccións, contextualizados cunha noticia sobre o consumo de xeados.
Na fase 3 introdúcense novos contidos como a clasificación de números racionais, a fracción xeratriz ou os problemas que calculan a fracción do resto, todos eles dentro da resolución de problemas con maior ou menor complexidade, para desenvolver de xeito individual e grupal.
Na fase 4 ponse en práctica todo o aprendido, diseñando a estantería e repartindo as súas baldas.
Na fase 5 ponse en valor o aprendido compartíndoo co resto da clase.
O substrato do REA
A intención das persoas elaboradoras é que o alumnado sexa consciente de que na vida real xorden situacións, como a posta en marcha dun negocio, que necesitan das matemáticas para a súa resolución, unhas máis simples e outras máis complexas. Para abordalas hai que recadar datos, ordenalos e deseñar posibles solucións.
O deseño de estratexias para aportar solucións a problemas reais comeza por informarse e introducirse nesa situación, por iso en todas as páxinas deste REA hai resumos de contextos vinculados aos enunciados propostos.
Ademais hai vídeos que motivan e fomentan a creatividade, así como imaxes cunha intencionalidade concreta segundo o contido e o contexto traballado.
Compre dicir que algúns deses vídeos son longos polo que se recomenda ver só a parte que o docente considere importante para captar a idea, non se recomenda a visualización completa na aula. Do mesmo xeito, algúns dos contextos vinculados aos enunciados poden acurtarse empregando a lectura facilitada.
As actividades están deseñadas para asentar o pensamento crítico e axudar á comprensión, conexión e memorización dos contidos a distintos niveis para que estean ao alcance de todo o alumnado.