Saltar la navegación

2.2. Temporalización

Temporalización do REA

Esta unidade está pensada para realizar en 12 sesións e, segundo a programación didáctica de referencia publicada en Proens para a materia de "Matemáticas" de 2.º da ESO, impártese no primeiro trimestre.

Engloba os aspectos curriculares dos temas "Fraccións e decimáis" (11 sesións) e o transversal 1 "Matemáticas para a vida en sociedade" (1 sesión).

A continuación inclúese unha estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:

Fase Seccións Descrición do traballo a desenvolver Temporalización

Descrición da situación de aprendizaxe:

1. Una idea refrescante

1.1. Innovando

Sesión de introdución e motivación sobre o reto.

Descríbese a formación de equipos e os elementos que compoñen o reto.

Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal.

1 sesión

Exploración de coñecementos previos:

2. Pensando en frío

2.1. Hela2

2.2. Informa2

Sesións para conectar cos coñecementos de 1.º da ESO.

Faise un repaso dos conceptos de número decimal e fracción.

Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal.

2 sesións

Conexión:

3. Una propuesta sabrosa

3.1. Productos frescos

3.2. Recetas saludables

3.3. Espacios funcionales

3.4. Despensa eficiente

3.5. Cuentas claras

3.6. Horario de apertura

Sesións con actividades nas que se desenvolven os seguintes contidos e procedementos:

3.1. Clasificación e operacións básicas con números decimáis. Actividades contextualizadas nos productos frescos que se poden atopar nun mercado galego. (1 sesión)

3.2. Fraccións equivalentes, fracción irreducible, orden e representación de números racionais. Actividades contextualizadas nas matemáticas presentes nas receitas de xeados. (1 sesión)

3.3. Fracción xeratriz. Actividades contextualizadas nas matemáticas presentes na organización de espazos e a súa división para distintos usos. (1 sesión)

3.4. Operacións con fraccións e xerarquía de operacións. Actividades contextualizadas nas matemáticas que permiten relacionar a cantidade de cada ingrediente nunha receita, co espazo que ocupan eses ingredientes nunha estantería. (1 sesión)

3.5. Problemas básicos con fraccións. Actividades contextualizadas nas matemáticas presentes nas contas dun negocio: presuposto, comandas e ganancias. (1 sesións)

3.6. Problemas da fracción do resto. Actividades contextualizadas nas matemáticas que se poden empregar no reparto de espazo dunha estantería segundo o tipo de producto. (2 sesións)

Entre as anteriores hai actividades de distintos niveis:

- máis sinxelas de aplicación directa e autocorrexibles,

- visuais e interactivas a través de aplets de GeoGebra

- problemas multinivelados con enunciados máis complexos (lectura e datos, varias solucións ou formas de interpretar, modelización de fórmulas alxébricas...).

A maioría dos problemas relacionados co reto preséntanse en forma de actividades grupais.

Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal.

7 sesións

Reto final:

4. Últimos preparativos

4.1. Inspírate y diseña

Sesión para o diseño dunha estantería na que organizar os ingredientes necesarios para crear receitas de xeados.

Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal.

1 sesión

Conclusión e avaliación:

5. La apertura

5. La apertura

Sesión vinculadas á síntese dos resultados obtidos e á avaliación destes.

Auto-reflexión, individual e en grupo, sobre a utilidade do aprendido e comunicación dos resultados aos/ás compañeiros/as nunha exposición oral. A duración pode variar dependendo do número de grupos e do tempo que se dea a cada un deles. Autoavaliación e coavaliación.

Proba escrita (non incluída).

1 sesión

Feito con eXeLearning (Nova xanela)